  • 1. Data: 2003-11-07 14:35:49
    Temat: PONOWNE ROZPATRZENIE SPRAWY - APELACJA
    Od: "ala" <a...@g...pl>

    W sadzie rejonowym zapadla decyzja dotyczaca zmiany 1 punktu wyroku
    rozwodowego dotyczaca miejsca zamieszkania dzieci (dzieci maja mieszkac
    z matka a nie jak do tej pory z ojcem)
    Proces trwal 3 lata i zapadlo postanowienie, ze dzieci maja zmienic miejsce
    zamieszkania i byc z matka. Na sprawie apelacyjnej sad okregowy odrzucil
    apelacje jako bezzasadna i poparl sad rodzinny uznajac, ze dzieci maja
    zamieszkac z matka.
    Lecz....(czego w swojej apelacji nie zawarla strona przeciwna) sad rejonowy
    dopuscil sie uchybienia tj, ze prowadzil proces w 3-osobowym a nie, jak
    powinien w skladzie jednoosobowym - przy zmianie 1 punktu wyroku
    rozwodowego dot. zmiany miejsca zamieszkania orzeka sie w skladzie 1)
    i skierowal sprawe ponownie do sadu rejonowego.

    1) jaki jest mozliwy dalszy scenariusz??
    2) jakie konsekwencje dla mnie jako matki?
    3) jak wybrnac z tej sytuacji aby dzieci zostaly ze mna (obecnie sa ze mna w
    trybie zabezpieczenia)?
    Bede bardzo wdzieczna za pomoc w zrozumieniu tej dziwnej dla mnie sytuacji.

  • 2. Data: 2003-11-08 22:49:45
    Temat: Re: PONOWNE ROZPATRZENIE SPRAWY - APELACJA
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "ala" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zamieszkania i byc z matka. Na sprawie apelacyjnej sad okregowy odrzucil
    > apelacje jako bezzasadna i poparl sad rodzinny uznajac, ze dzieci maja
    > zamieszkac z matka.

    Ale odrzucił? Chyba oddalił ( była rozprawa, prawda? )... Zresztą nie
    musiał, jeśli powziął postanowienie o niewazności postępowania...

> [...]
    > rozwodowego dot. zmiany miejsca zamieszkania orzeka sie w skladzie 1)
    > i skierowal sprawe ponownie do sadu rejonowego.

    Hmmm... No tak - nieważność postępowania sąd bierze pod uwagę z urzędu ( bez
    względu na podniesienie takiego zarzutu w apelacji ). Ja jednak nie jestem
    pewnien, a rodzinne nie jest moim najmocniejszym punktem, czy sąd okręgowy
    nie popełnił tu błędu. Moim zdaniem w pierwszej instancji powinien być skład
    ławniczy ( sedzi + 2 ławników ). Czy tak było?

    > 1) jaki jest mozliwy dalszy scenariusz??

    He - każdy. Postępowanie zostało zniesione w całości więc tak, jakbys
    wróciła do punktu wyjścia ( przyjmuje tu oczywisćie, że sąd uznał
    postępowanie za nieważne ). Czyli cały kołowrót ( 3 lata ) od początku .
    Sorry.

    > 2) jakie konsekwencje dla mnie jako matki?

    To zależy od sądu. Teoretycznie upadło zabezpieczenie i opieka przysługuje
    znowu ojcu. Ja bym szybko wniosek pisał o ponowne ustanowienie zabezp.

    > 3) jak wybrnac z tej sytuacji aby dzieci zostaly ze mna (obecnie sa ze mna
    > trybie zabezpieczenia)?

    Patrz wyżej. Postępować tak, jak poprzednio. Raz się udało, uda się i drugi
    raz :-)

    > Bede bardzo wdzieczna za pomoc w zrozumieniu tej dziwnej dla mnie
    sytuacji.

    Dla mnie tez jest dziwna i nie do końca umiem ją sobie poukładać,
    szczególnie, że wydaję mi się, że skład pierwszej instancji był prawidłowy,
    choć moment, może się znowu cos zmieniło w kpc, ale wszędzie, gdzie mam
    dostep stoi, że sprawy rodzinne obsługuje sąd 1+2. Może ktoś mnie tu
    poprawi? No albo to nie są srpawy rodzinne, ale jak jeszcze studiowałem, to
    chyba były ? ;-) No i ja szczerze mówiąc nie bardzo wiem co zrobić z
    postanowieniem o stwierdzeniu nieważności. Czy to się zaskarża? Nie umiem
    znaleźć dla tego podstawy pr.
    Help!

    Pojawia się tutaj też pytanie, czy II instancja powinna była uchylić taki
    wyrok i znieść postępowanie nawet jeśli faktycznie domyślnie jest tam skład
    1os. Jest to wypadek "zbyt dobrego" obsadzenia, a nie "złego", i gdzies mi
    się kołaczą teorie, że wypadku, jak skład był Potencjalnie dobry, to nie
    jest nieważność. Ale to chyba musieliby byc 3 sędziowie zawodowi. Jak było?

    Grr...

    Depi.

  • 3. Data: 2003-11-15 19:59:21
    Od: Dredd<...@...pl>

    Proces z powodów formalnych zaczyna się całkiem od początku z
    nowym składem orzekającym. W zasadzie powtórzenie kroków
    poczynionych w toku poprzedniej rozprawy powinno skutkować
    wydaniem podobnego wyroku jak uchylony. Oczywiście przy założeniu
    że nie pojawią się w stanie faktycznym nowe okoliczności i że druga
    strona nie zdobędzie np. nowych istotnych dowodów

    -> http://usenet.pomocprawna.info