    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Date: Sun, 29 May 2011 20:53:33 +0200

    Użytkownik ikarek napisał:

    > A zatem, kiedy i w jaki sposób następuje przekroczenie granicy: nie musi
    > pytać sądu/musi?

    Dorzucę swoje trzy grosze i zacytuję tylko to, co napisałem w tym
    temacie w innym miejscu...

    jednak jest taka jakaś tendencja w społeczeństwach rozwiniętych, że
    rozpatrywane są coraz bardziej 'wysublimowane' problemy.
    Drzewiej nie było problemu, żeby taką dziewczynę - chorą psychicznie -
    która dawała wszystkim na prawo i lewo, podwiązać, bo tylko dzieciaki do
    przytułków cyklicznie podrzucała.

    Teraz...nie wiem czy w ogóle jest prawna możliwość podwiązania takiej, a
    co rok to dzieciak z innym, a wszystkie niedomyte, niedożywione,
    niedopielęglnowane i i tak do przytułków trafiają... Wyskrobać takiej
    też nie wolno.
    Ot przewraca się ludziom, przewraca.

    Mam propozycję, żeby ci, którzy obstają za tym 'uszanowaniem praw
    jednostki' własnym majątkiem ręczyli za skutki takiego 'przedsięwzięcia'
    jak małżeństwa osób chorych psychicznie. Razem z tą deklaracją, o której
    mowa proszę o dołączanie notarialnie potwierdzonego zobowiązania, że
    będą łożyć na wychowanie dzieci takiej pary i wsparcie ich w
    najdrobniejszych sprawach.

    Uważam, że na małżeństwo powinno się pozwalać tylko wtedy, gdy
    odpowiednie testy wykażą, że dane osoby są w stanie podjąć wyzwanie
    jakim jest samodzielne życie i stawienie czoła normalnemu życiu we
    dwoje, w tym wychowaniu dzieci. W przeciwnym wypadku jestem za zakazem i
    nie uważam tego za kompromitację. Kompromitacją i brakiem
    odpowiedzialności jest właśnie zniesienie tego zakazu.

    pozdr
    Robert G.