  • 1. Data: 2004-09-12 09:29:58
    Temat: łamanie regulaminu
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    Pytanie:

    Firma sprzedaje usługi. Posiada regulamin świadczenia usług i ich cennik. Co
    jeśli ta firma sprzeda usługę niezgodnie ze swoim regulaminem? Pobiera za
    nią opłaty itp, lecz działa jakby nielegalnie ta usługa, niezgodnie z
    regulaminem.

    Jaki konsekwencje grożą tej firmie, a jakie usługiobiorcy, który nie ma
    świadomości że kupił usługę, której wg. regulaminu mieć nie może?

    W dodatku jest to poświadczone umową terminową.

    Jacobs

  • 2. Data: 2004-09-12 19:36:29
    Temat: Re: łamanie regulaminu
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Jaki konsekwencje grożą tej firmie, a jakie usługiobiorcy, który nie
    ma
    > świadomości że kupił usługę, której wg. regulaminu mieć nie może?

    Jeżeli regulamin jest wyłącznie regulacją stworzoną przez tą firmę i nie
    opiera się na żadnych przepisach prawa powszechnie obowiązującego -
    np. ustawa, rozporządzenie itp) to trudno tu mówić o jakichkolwiek
    konsekwencjach w relacji firma- dany usługobiorca.
    Obowiązuje zasada swobody kontraktowania i o ile nie narusza to
    prawa powszechnie obowiązującego - wydaje się być legalne

    Bez znajomości szczegółów sprawy trudno napisac cokolwiek więcej

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-10-04 12:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Sep 2004, jacobs400 wrote:

    >+ Pytanie:
    >+
    >+ Firma sprzedaje usługi. Posiada regulamin świadczenia usług i ich cennik.

    "Firma piele pietruszkę w cenie 10 zł za ar". Dla przykładu.
    No bo KTOŚ musi wymyśleć przykład ;), nie ?

> [...]
    >+ nią opłaty itp, lecz działa jakby nielegalnie ta usługa, niezgodnie z

    Chodzi o to że "firma WYRYWA pietruszkę" (czego w zakresie NIE MA)
    czy że "firma piele pietruszkę EKSPRESOWO zapewniając wypielenie
    1 ara w 20 minut" (czego w cenniku nie znalazłeś) ??

    >+ Jaki konsekwencje grożą tej firmie, a jakie usługiobiorcy, który nie ma
    >+ świadomości że kupił usługę, której wg. regulaminu mieć nie może?

    A to nie można kazać powyrywać pietruszki w swoim ogródku ?? ;)

    >+ W dodatku jest to poświadczone umową terminową.

    ...a, "pielenie pietruszki co dwa tygodnie w okresie lipiec-październik",
    dobrze rozumiem ? :)

    Jakoś nie mogę znaleźć powodów tak dziwnego pytania :] !

    pozdrowienia, Gotfryd