  • 111. Data: 2008-09-12 20:30:12
    Temat: Re: kupno mieszkania z "wynajmującymi"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1xvbvshnlaq6y$.z4c4br4f3ugs$.dlg@40tude.net Jacek
    Krzyzanowski <k...@k...pl> pisze:

    > No i co z tego? Zla wola nie ma znaczenia dla posiadania. Zanim zalatwisz
    > im lokal zastepczy i uzyskasz eksmisje troche sobie pokoczujesz,
    > hehehe:)))
    Radziłem się douczyć.
    Nie zrozumiałeś?

    --
    Jotte

  • 112. Data: 2008-09-12 20:34:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:qcpy8uzeug2n$.1cm7ejqv3y1v1$.dlg@40tude.net Jacek
    Krzyzanowski <k...@k...pl> pisze:

    > Umowa na pismie jest niewystarczajacym dowodem?
    Ocena należy do sądu.

    --
    Jotte

  • 113. Data: 2008-09-12 20:39:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-12 22:16 witek napisał/a:

    > A komu byś chciała wypłacić ubezpieczenie. Sobie? Przecież to nie twoje
    > mieszkanie zostało zalane. Ty je tylko wynajmujesz.

    Powiedzmy, że to wynajmujący wykupił sobie polisę.

    > Polisa na mieszkanie nie obejmuje zwykle ruchomosci osó trzecich, wiec
    > tobie sie nic nie należy.

    Ale jak ktoś chce ktoś wykupic polisę, to go nie pytaja czy mieszka w
    swoim mieszkaniu czy wynajmuje.

    > Chcesz ubezpieczyć własne rzeczy w wynajmowanym mieszkaniu, wykup polisę
    > na siebie, a nie na cudze mieszkanie.

    No wlasnie, to po co PZU żąda aktu własności?

    To, że komuś masz ochotę
    > ubezpieczyć mieszkanie, to się chwali, ale pieniędzy z tego ty nie
    > dostaniesz.
    > Przeczytaj warunki ubezpieczen zanim zaczniesz coś pisać.

    Aha.
    Tak w sumie to mnie zalano (z góry), moje mieszkanie i w PZU
    powiedziano, żebym naszykowała akt własności. Akurat to mam,
    ale....kiedyś nie miałam/ludzie nie mieli i nie wszyscy mają
    własnościowego tylko sp-cze lokatorskie i PZU też odszkodowania wypłacało.

    --
    animka

  • 114. Data: 2008-09-12 21:15:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Powiedzmy, że to wynajmujący wykupił sobie polisę.

    Nie ma czegoś takiego. Nie można sobie wykupić polisy na nieswoją rzecz.
    Możesz być ubezpieczającym, ale ubezpieczonym będzie właściciel mieszkania.
    Jeżeli agent ci powiedział, że jak wysadzisz komuś mieszkanie, to ty
    dostaniesz kasę to wprowadził cię w błąd.
    Dodatkowo, nawet jak wykupisz taką polisę to twoje rzeczy w tym
    mieszkaniu dalej nie są ubezpieczone. Taka polisa obejmuje tylko i
    wyłącznie rzeczy właściciela będź rzeczy będące w jego posiadaniu.
    Nie daj się wrobić na przyszłość.
    Jak najbardziej możesz wykupić polisę na siebie, ale to nie będzie
    polisa na mieszkanie, tylko polisa na twoje ruchomości znajdujące się w
    tym mieszkaniu

    > Ale jak ktoś chce ktoś wykupic polisę, to go nie pytaja czy mieszka w
    > swoim mieszkaniu czy wynajmuje.

    A muszą go pytać? Agent dostaje prowizję od zawartych umów, a nie od
    wypłaconych lub nie odszkodowań.
    Nie mówiąc, w błąd cię nie wprowadził, bo nie ma obowiązku mówić, że ty
    z tej polisy nie zobaczysz nic.
    Gdyby ci powiedział, że dosaniesz kasę i jeszcze na dodatek ty
    potrafiłabyś to wykazać, że tak powiedział, to wtedy zupełniej inna
    bajka. Z polisy co prawda dalej nic nie zobaczysz, ale coś tam
    uszczkniesz z agenta.

    > No wlasnie, to po co PZU żąda aktu własności?

    Bo przy polisie na mieszkanie wypłaca się właścicielowi.
    Jak będziesz miała swoją własną polisę na siebie, to nikt nie będzie
    chciał od ciebie żadnego aktu własności.
    Co najwyżej rozbijesz się na wykazaniu, że te rzeczy należą do ciebie.
    Przykład. Kupiłaś meble. Są twoje. Polisa "na mieszkanie" ich nie
    ubezpiecza. Polisa na twoje rzeczy tak, tylko ubezpieczyciel może
    wyskoczyć z hasłem, że meble przynależą do mieszkania i odmówić wypłaty.
    Piłeczka po twoje stronie. Przedstaw faktury zakupu na siebie i np.
    umowę najmu, w której warto mieć wypisane co znajduje się wmieszkaniu w
    momecie podpisywania umowy.
    Np. "wymajmuje nieumeblowane mieszkanie o powierzchni...."

> [...]
    > ale....kiedyś nie miałam/ludzie nie mieli i nie wszyscy mają
    > własnościowego tylko sp-cze lokatorskie i PZU też odszkodowania wypłacało.

    to co piszę dotyczy szczególnie umów najmu
    własność/przydział mieszkań spółdzielczych i lokatorskich to zupełnie
    inna bajka. To co piszesz o wypłcaniu przez PZU to pewnie było bardzo
    bardzo dawno. Szczerze mówiąc nie wiem jak to jest w tej chwili, ale
    podejrzewam, żee dopóji gdzieś nie będzie afery to się niedowiemy, że
    większość polis można zużyc w łazience.

  • 115. Data: 2008-09-12 21:58:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-12 23:15 witek napisał/a:

    > Bo przy polisie na mieszkanie wypłaca się właścicielowi.
    > Jak będziesz miała swoją własną polisę na siebie, to nikt nie będzie
    > chciał od ciebie żadnego aktu własności.

    Przecież napisałam, że mam własną, a nie cudzą i chcą ten akt własności.
    Mam im naszykować jak przyjdą szacować straty. Przyjdą po 19-stym bo
    teraz podobno są do 15-go gdzieś w Polsce i spisują straty pohuraganowe.
    Tak się zastanawoam, czy inspektorów w PZU nigdzie, bliżej tych
    zniszczeń nie ma tylko w Warszawie.

> [...]
    > momecie podpisywania umowy.
    > Np. "wymajmuje nieumeblowane mieszkanie o powierzchni...."

    No dobra, to moje mieszkanie od "wieki wieków".

    No tak, dostanie osoba uposażona.
    Mam licencjat doradcy ubezpieczeniowego w tej no...od tego psa
    bernardyna i Compensie. Ale mnie się nie opłacała ta praca, bo pensji
    nie wyplacają tylko prowizję, a jak ktos nie ma drugiego normalnego
    dochodu to przy tej "prowizji" by chyba zdechnął. No i dzwonić po
    ludziach, zakłócać im spokój trzeba, szlag niech to trafi. Nie spotkalam
    jezsze żadnego jelenia na to ubezpieczenie, bo wszyscy co bogatsi to są
    już dawno gdzieś poubezpieczami.

> [...]
    > bardzo dawno. Szczerze mówiąc nie wiem jak to jest w tej chwili, ale
    > podejrzewam, żee dopóji gdzieś nie będzie afery to się niedowiemy, że

    Przecież teraz jeszcze nie wyszscy główni lokatorzy pobrali mieszkania
    na całkowita własność. Ja tam zostaję już przy wlasnościowtm sp-czym.
    Nie mam zamiaru wywalać pieniędzy na Sp-nie i notarursza w jakiejs
    wysokości 1200 zł albo i więcej- oprócz tej zlotówki. Teraz nie wiem
    skąd ja wezmę tyle pieniędzy na remont mieszkania po tym zalaniu, bo
    pewnie z PZU otrzymam wielkie G*

    A moja koleżanka ubezpieczyła w Warcie i jest zadowolana.

    --
    animka

  • 116. Data: 2008-09-12 21:58:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 117. Data: 2008-09-12 22:14:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

> [...]
    > teraz podobno są do 15-go gdzieś w Polsce i spisują straty pohuraganowe.
    > Tak się zastanawoam, czy inspektorów w PZU nigdzie, bliżej tych

    a co to za polisa?

    > Przecież teraz jeszcze nie wyszscy główni lokatorzy pobrali mieszkania
    > na całkowita własność.

    I pewnie niewielu jest takich co maj ubezpieczenia, jeszcze mniej takich
    którym mieszkanie szlag trafił, a jeszscze mnie takich, którzy próbowali
    z tego ubezpieczenia coś wyciągnąc.

    Dlatego niewielu jest niezadowolonych

> [...]
    > wysokości 1200 zł albo i więcej- oprócz tej zlotówki. Teraz nie wiem
    > skąd ja wezmę tyle pieniędzy na remont mieszkania po tym zalaniu, bo

    nie wiem co otrzymasz z PZU.
    Zastanw się tylko kto dostanie kasę jak np. twoje mieszkanie wyleci w
    powietrze a ty zostaniesz na ulicy.
    Wówczas przestanie ci byc wszystko jedno co jest na polisie.

    > A moja koleżanka ubezpieczyła w Warcie i jest zadowolana.

    z czego jest zadowolona? Fajny facete przyszedł? polisa jest na
    kolorowym papierku?

    czy może zawalił sie budynek i warta bez mrugniecia okiem dala jej kase
    na nowe mieszkanie?

  • 118. Data: 2008-09-12 22:23:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Nie ma czegoś takiego. Nie można sobie wykupić polisy na nieswoją rzecz.
    > Możesz być ubezpieczającym, ale ubezpieczonym będzie właściciel mieszkania.

    Ale jeśli mówimy o ubezpieczeniu ruchomości, to jak najbardziej można
    je ubezpieczyć na swoją rzecz, jeśli znajdują się one w mieszkaniu, w
    którym mieszkamy, choćby nie było ono naszą własnością. Dla przykładu
    ubezpieczenie DOM w PZU wymaga przy ubezpieczaniu ruchomości, aby
    znajdowały się one w ubezpieczonym lokalu, a lokal ten możemy zajmować
    na podstawie:
    - umowy najmu
    - innej umowy cywilno prawnej
    - decyzji administracyjnej.
    (paragraf 4)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 119. Data: 2008-09-12 22:25:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > dostaniesz.
    > Przeczytaj warunki ubezpieczen zanim zaczniesz coś pisać.

    Mieszasz i plączesz. Jeśli mówimy o ruchomościach, to nieważne jest,
    że znajdują się w cudzym mieszkaniu. Można je ubezpieczyć. Jeśli zatem w
    wynajmowanym mieszkaniu zaleje nasze ruchomości, a my mamy na siebie
    wykupioną polisę, to nie ma przeszkód, aby ubezpieczyciel wypłacił
    odszkodowanie.

  • 120. Data: 2008-09-13 06:04:39
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2008 21:30:07 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Raczej ty nie zrozumiałeś implikacji swoich wywodów i aktualnie
    > prezentujesz typową mentalność Kalego.

    A jakie sa korzysci z ochrony prawnej dzikich lokatorow?
    Nie chodzi mi o korzysci dla kretaczy i pasozytow.
    Bo ja widze same problemy - czego przykladem sa chocby sprawy poruszane na
    tej grupie.