  • 1. Data: 2008-09-11 16:28:25
    Temat: Rozliczenie delegacji - pracodawca nie wyplaca naleznej kwoty z delegacji
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Zastala mnie taka oto sytuacja: firma w ktorej pracuje wyslala mnie
    na zagraniczna delegacje. Wyplacila zaliczke w euro. Po powrocie, w
    przeciagu kilku dni, rozliczylem sie z pobranych pieniedzy oddajac euro.
    Regula zawsze bylo ze po wykonaniu wszystkich niezbednych czynnosci
    ksiegowosc wyplacala nalezna kwote z delegacji badz tez prosila o wplate
    odpowiedniej kwoty w zlotowkach.

    W moim przypadku firma jest mi winna pieniadze (diete) i niestety
    od prawie 3 miesiecy nie moge sie doprosic ich wyplaty. Aktualnie
    stosowana wymowka jest brak osob ktore moglyby sie zajac wypelnieniem
    papierow i policzeniem ile sa mi winni (okres urlopowy, zwolnienia
    lekarskie itd).

    Z tego co pamietam pracownik ma okreslony w kodeksie pracy termin
    rozliczenia sie z pracodawca z pobranej gotowki. Czy jest gdzies mowa o
    tym ile pracodawca ma czasu na zakonczenie wszelkich formalnosci? Czy
    uklad stosowany przez moja firme (oddawanie waluty zagranicznej i
    czekanie na zlotowki) jest tylko i wylacznie stosowany u mnie czy w
    innych zakladach takze?

    --
    michal

  • 2. Data: 2008-09-11 16:57:05
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 11 Wrz, 18:28, Michał <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > uklad stosowany przez moja firme (oddawanie waluty zagranicznej i
    > czekanie na zlotowki) jest tylko i wylacznie stosowany u mnie czy w

    Miałem podobną sytuację, czy to nie firma na C.?

    Generalnie, powinni ci niezwłocznie wypłacić różnicę po rozliczeniu
    delegacji. Jak ci nie zależy to sąd pracy. Jak trochę zależy to
    zbieraj dowody - przedawnia się po 3 latach.

  • 3. Data: 2008-09-11 17:11:33
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie przypadek w liscie z dnia 2008-09-11 18:57
    napisala nastepujace slowa:

    > Miałem podobną sytuację, czy to nie firma na C.?

    Nie, nie firma na C ;-)

    > Generalnie, powinni ci niezwłocznie wypłacić różnicę po rozliczeniu
    > delegacji.

    Jakis paragraf na to mozesz podac?

    > Jak ci nie zależy to sąd pracy. Jak trochę zależy to
    > zbieraj dowody - przedawnia się po 3 latach.

    Dowody wplaty kasy mam. Do sadu nie pojde bo to generalnie nie jest
    problem firmy tylko osob ktore tam pracuja. Pieniadze nie sa jakies
    wielkie, ale teraz chodzi mi juz tylko o zasade. Kazdy w tym dziale leje
    na robote (kierownik sie zwalnia za miesiac, reszta woli zjesc sniadanie
    i poplotkowac niz zajac sie robota). Co gorsza - jak czlowiek przyjdzie
    i zapyta sie co z delegacja to go opierdziela ze delegacja jest i lezy i
    lezec bedzie az przyjma kogos nowego do pracy kto im pomoze. Zenada po
    prostu...

    --
    michal

  • 4. Data: 2008-09-11 18:25:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > i zapyta sie co z delegacja to go opierdziela ze delegacja jest i lezy i
    > lezec bedzie az przyjma kogos nowego do pracy kto im pomoze. Zenada po

    A co szef szefa na to?

  • 5. Data: 2008-09-11 18:44:40
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie witek w liscie z dnia 2008-09-11 20:25 napisala
    nastepujace slowa:

    [...]
    > A co szef szefa na to?

    Generalnie bez emocji ;-) Jakis czas temu dostalem info ze u niego w
    dziale wszystko jest okej, delegacja bedzie rozliczona i w ogole nie ma
    potrzeby o cokolwiek bic piany.

    Zatem teraz trzeba by sie zapytac: "A co szef szefa szefa na to" ;-)
    Ech.. Zycie jest brutalne ;-)

    --
    michal

  • 6. Data: 2008-09-11 23:01:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gabjg7$pra$1@inews.gazeta.pl Michał <m...@g...pl>
    pisze:

    > Jakis paragraf na to mozesz podac?
    Zasady rozliczania delegacji określone są rozporządzeniami (jedno dla
    krajowych, drugie dla zagraniczych)*, ale obowiązują pracodawców państwowej
    i samorządowej sfery budżetowej. Pozostali pracodawcy mogą stosować własne
    rozwiązania zawarte np. w regulaminach pracy. Jeśli ich nie ma - powinno się
    stosować zapisy tych aktów prawnych.
    Osobiście po podobnych nauczkach stosuję inną zasadę (dość często jeżdżę w
    delegacje) - nie zakładam kasy za pracodawcę - cała należna kasa (przejazdy,
    noclegi, diety itp.) z góry albo nie jadę, bo nie mam pieniędzy.

    *) - rozporządzenia w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności
    przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju i
    poza obszarem kraju - znajdziesz łatwo.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-09-11 23:53:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte wrote:

> [...]
    > delegacje) - nie zakładam kasy za pracodawcę - cała należna kasa
    > (przejazdy, noclegi, diety itp.) z góry albo nie jadę, bo nie mam

    No ale właśnie on dostał kasę z góry. Nie wiedzieć czemu jednak zwrócił te
    euro, zamiast sobie zatrzymać ile tyle ile jego i zwrócić resztę.

    p. m.

  • 8. Data: 2008-09-12 00:03:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gacb40$fi7$1@atlantis.news.neostrada.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > No ale właśnie on dostał kasę z góry. Nie wiedzieć czemu jednak zwrócił te
    > euro, zamiast sobie zatrzymać ile tyle ile jego i zwrócić resztę.
    Ja zrozumiałem, że on dostał zaliczkę na różne wydatki, ale nie dostał
    diety.
    Wydatki te okazały się mniejsze a on oddał bez sensu nadwyżkę zaś teraz
    żebrze o wypłacenie diet.
    Jak napisałem wyżej - wszystkie należne pieniądze (w tym diety) należy
    pobierać z góry, a nie bezpłatnie kredytować pracodawcę.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-09-12 16:52:40
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2008 02:03:55 +0200, Jotte napisał(a):

    > Ja zrozumiałem, że on dostał zaliczkę na różne wydatki, ale nie dostał
    > diety.
    > Wydatki te okazały się mniejsze a on oddał bez sensu nadwyżkę zaś teraz
    > żebrze o wypłacenie diet.

    Mógł wziąć tylko na hotele, bez diet. Ja tak zawsze robię bo po co
    mi tyle kasy której i tak nie wydam. Wcześniej robiłem też tak że zaliczkę
    brałem co drugą delegację bo kasy mi wystarczało na wydatki - nie musiałem
    nic płacić z własnej kieszeni. Więc brałem tylko to co potrzebne, a zwrot i
    tak był. Ale że księgowa to była moja koleżanka to nigdy jej nie popędzałem
    :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2008-09-12 17:02:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:13zj63p7qqove.gp58eiu9cssb$.dlg@40tude.net Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Mógł wziąć tylko na hotele, bez diet.
    I to był błąd.

    > Ja tak zawsze robię bo po co
    > mi tyle kasy której i tak nie wydam.
    Po to, żeby nie mieć jak wątkoczyńca.

    > Wcześniej robiłem też tak że zaliczkę
    > brałem co drugą delegację bo kasy mi wystarczało na wydatki - nie musiałem
    > nic płacić z własnej kieszeni.
    A jakby nie wystarczało?

    > Więc brałem tylko to co potrzebne, a zwrot i tak był.
    Nie zawsze jest normalnie i uczciwie.

    --
    Jotte