  • 1. Data: 2008-09-11 14:20:22
    Temat: Ryanair - kupno biletu, strajk, odwolanie lotow, brak powiadomienia
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Witam!

    Zaplanowalem wycieczke pod katem supertaniego przelotu w Ryanair, ktory sie
    ostatnio pojawil. Kupilem ten bilet, nastepnie powrotny w innej linii - juz
    nie tak tani. A tu nagle strajki w Ryanair, wszystkie loty odwolane (nie
    zdazyli mi pobrac oplaty). I zostalem jak frajer z tym biletem powrotnym.
    Najciekawsze jest to, ze nie zostalem poinformowany o odwolaniu lotow, na
    stronie Ryanair tez nie ma zadnej informacji. Dowiedzialem sie poczta
    pantoflowa i wyczytalem w innych portalach. Kupilem bilet wylotowy w innej
    linii, duzo drozszy.

    Czy moge ubiegac sie o odszkodowanie w zwiazku z jakimis aspektami, ktore tu
    opisalem? Jak argumentowac?

    Dzieki i pozdrawiam,

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2008-09-11 14:24:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan-xx wrote:
> [...]
    > linii, duzo drozszy.
    >
    > Czy moge ubiegac sie o odszkodowanie w zwiazku z jakimis aspektami, ktore tu

    to jest własnie cecha tanich linii lotniczych, że są cholernie drogie.

  • 3. Data: 2008-09-11 14:46:26
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > to jest własnie cecha tanich linii lotniczych, że są cholernie drogie.

    Skoro juz rozmawiamy o cenach... Latalem tanimi liniami kilkadziesiat razy,
    w roznych porach, czesto w okolicy swiat. Srednia cena za przelot w 1 strone
    wyniosla mnie okolo 250 zl. Opisana powyzej sytuacja spotkala mnie pierwszy
    raz (btw pierwszy raz mialem leciec Ryanair - nie wiem, jak tam zwykle ze
    standardami). W pozostalych przypadkach nie bylo zadnych istotnych
    problemow. Bez przesady moge powiedziec, ze jestem zadziwiony i zachwycony,
    ze za tak niska cene mozna na tak dobrych warunkach przemierzac Europe.
    Uklon w strone ludzi, ktorzy potrafili to tak zorganizowac.

    --
    Jan-xx

  • 4. Data: 2008-09-11 14:50:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan-xx pisze:

> [...]
    > ze za tak niska cene mozna na tak dobrych warunkach przemierzac Europe.
    > Uklon w strone ludzi, ktorzy potrafili to tak zorganizowac.

    Są tanie linie i tanie linie. Ryanair ma opinię najgorszych. Podobno
    źle traktuje też pracowników.

    Generalnie tanie linie, zwłaszcza Ryanair należy traktować jak zwykły
    środek transportu. Z czasów wysokich cen przyjęło się przekonanie, że
    samolot jest jakimś prestiżowym środkiem transportu. A teraz już tak nie
    jest.

    Ryanaira można traktować jak autobus kursujący 5 razy dziennie na tej
    samej trasie, raz się spóźni, raz nie wejdziesz, bo zabraknie miejsc,
    albo w ogóle nie przyjedzie (przyleci), bo zbyt mało biletów się sprzeda
    i trzeba czekać na kolejny kurs w danym dniu.

    W dodatku podobno wzbraniają się jak tylko się da ze zwracaniem ceny
    biletu, już o odszkodowaniach nie wspominam.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-09-11 14:53:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan-xx pisze:

    > Skoro juz rozmawiamy o cenach... Latalem tanimi liniami kilkadziesiat razy,

    Dodam, że latałem Wizzairem oraz z norwegami (norwegian.no) i te
    linie mogę polecić. I też można tanio polecieć, np. za kilkadziesiąt
    złotych w jedną stronę, a nieraz i za złotówkę można zarezerwować bilet
    na kilka miesięcy wprzód.

  • 6. Data: 2008-09-11 15:57:11
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Liwiusz napisal:
> [...]
    > stronę, a nieraz i za złotówkę można zarezerwować bilet na kilka miesięcy

    to ja offtopicznie potwierdze, wizzair tez miewa swoje wpadki ale jest jak
    narazie bardzo dobry, kupujesz i lecisz, latwo, milo i przyjemnie

    rynair zas robi co moze (jezeli juz dojdzie do tego ze lot sie odbedzie)
    zeby pasazera oskubac doliczjac oplaty manipulacyjne za niewydrukowany kod
    rezerwacji - sama znajomosc nie wystarcza musi byc drukniety, koszmarne ceny
    nadbagazu itp. itd. slowem mozna nim latac jezeli sie wie na co sie
    przygotowac

  • 7. Data: 2008-09-12 06:50:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 16:50:46 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > W dodatku podobno wzbraniają się jak tylko się da ze zwracaniem ceny
    > biletu, już o odszkodowaniach nie wspominam.

    No i ten tryb reklamacyjny: tylko faksem, tylko do Irlandii. Ponoć 5
    godzin można z tym walczyć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2008-09-12 07:18:02
    Od: gosmo <g...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > mogę polecić. I też można tanio polecieć, np. za kilkadziesiąt złotych w
    > jedną stronę, a nieraz i za złotówkę można zarezerwować bilet na kilka

    Poza ceną jest jeszcze komfort w którego skład wchodzi jakość środka
    transportu którym się przemieszczamy. Ja miałem wrażenie że Wizzair
    kupuje stare nienadające się już do latania 737 od większych linii,
    remontuje je i używa przez kolejnych 15 lat. Gdy stwierdzą, że ich
    samoloty się już do niczego nie nadają to kupuje je Ryanair i tam latają
    kolejne 15 lat ;)

  • 9. Data: 2008-09-12 10:57:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gosmo pisze:

> [...]
    > remontuje je i używa przez kolejnych 15 lat. Gdy stwierdzą, że ich
    > samoloty się już do niczego nie nadają to kupuje je Ryanair i tam latają

    Akurat ja z wizzaira pamiętam airbusy.

  • 10. Data: 2008-09-12 13:06:43
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    gosmo pisze:

    > transportu którym się przemieszczamy. Ja miałem wrażenie że Wizzair
    > kupuje stare nienadające się już do latania 737 od większych linii,

    Wizzair w ogóle nie ma we flocie B737. Bazuje wyłącznie na A320, o ile
    wiem najstarszy egzemplarz ma cztery lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio