  • 1. Data: 2008-09-11 18:48:39
    Temat: kupno mieszkania z "wynajmującymi"
    Od: "jurek" <j...@o...pl>

    Witam ! postaram sie krotko opisac sytuacje . W pażdzierniku zamierzam zakupic
    mieszkanie spółdzielczo-własnościowe z tego co sie zorientowałem obecnie jest
    uzytkowane przez "wynajmujacych" którzy maja spisana umowe najmu na czas określony
    tj do 30-03-2009 oraz podobno jest wypowiedzenie umowy ze strony najemcy z
    dniem 15 pazdziernika 2008 .Czy istnieje jakieś zagrozenie z mojej strony tzn
    kupujacego ze po akcie notarialnym obecnie wynajmujacy lokatorzy nie beda
    chcieli opuscic lokalu ?

    bardzo prosze o ewentualne porady

    pozdr jurek

  • 2. Data: 2008-09-11 19:02:16
    Temat: Re: kupno mieszkania z "wynajmującymi"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jurek pisze:
> [...]
    > kupujacego ze po akcie notarialnym obecnie wynajmujacy lokatorzy nie beda

    Ten, kto w lokalu mieszka może nie chcieć go opuścić. Zatem będziesz
    musiał ich eksmitować sądownie, łącznie ze wszystkimi tego wadami
    (lokale zastępcze itp.)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-11 19:10:01
    Od: j...@o...pl

    > Ten, kto w lokalu mieszka może nie chcieć go opuścić. Zatem będziesz
    > musiał ich eksmitować sądownie, łącznie ze wszystkimi tego wadami
    > (lokale zastępcze itp.)

    Z tego co zrozumialem to bede z nimi mial spokój dopiero po 30-03-2009 jezeli
    nie ma umowy wypowiedzenia ?!!

  • 4. Data: 2008-09-11 19:11:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@o...pl pisze:
    > określony

    > Z tego co zrozumialem to bede z nimi mial spokój dopiero po 30-03-2009 jezeli
    > nie ma umowy wypowiedzenia ?!!

    Nie, ponieważ po tej dacie mogą nadal mieszkać w tym lokalu, a nie
    możesz ich po prostu tak wyrzucić.

  • 5. Data: 2008-09-11 19:18:15
    Od: j...@o...pl

    > Nie, ponieważ po tej dacie mogą nadal mieszkać w tym lokalu, a nie
    > możesz ich po prostu tak wyrzucic

    Pogubiłem sie !!w takim razie pytanie - jaki sens ma ta umowa na czas
    określony??? co robić ??? kiedy ja bede w nim mógł zamieszkać?

  • 6. Data: 2008-09-11 19:23:50
    Od: "jurek" <j...@o...pl>

    > Nie, ponieważ po tej dacie mogą nadal mieszkać w tym lokalu, a nie
    > możesz ich po prostu tak wyrzucić.

    a jezeli jest wypowiedzenie umowy?? to tez problem?

  • 7. Data: 2008-09-11 19:58:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@o...pl pisze:

    > Pogubiłem sie !!w takim razie pytanie - jaki sens ma ta umowa na czas
    > określony??? co robić ??? kiedy ja bede w nim mógł zamieszkać?

    Sens jest taki, że jak już umowa się skończy, to będziesz miał
    podstawę, aby ich eksmitować.

    W Polsce prawo chroni nawet tych, co mieszkają bez umowy. Czyli nie
    możesz przyjść (z policją) i ich wyrzucić. Musisz eksmitować ich na
    drodze sądowej.

  • 8. Data: 2008-09-11 19:58:58
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pogubiłem sie !!w takim razie pytanie - jaki sens ma ta umowa na czas
    > określony??? co robić ??? kiedy ja bede w nim mógł zamieszkać?

    Umowa ma sens bo obydwie strony wiedza do kiedy bedzie liczony czynsz.
    Po okresie wypowiedzenia mogą nie zechcieć wyjść i wtedy będą mieszkać za darmo
    :)

    --
    andreas

  • 9. Data: 2008-09-11 19:59:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jurek pisze:

    > a jezeli jest wypowiedzenie umowy?? to tez problem?

    To wtedy możesz zacząć ich eksmitować po upłynięciu okresu wypowiedzenia.

  • 10. Data: 2008-09-11 20:01:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <j...@o...pl> wrote
    > Pogubiłem sie !!w takim razie pytanie - jaki sens ma ta umowa na czas
    > określony??? co robić ??? kiedy ja bede w nim mógł zamieszkać?

    To o czym piszą to tylko czarny scenariusz. Po wypowiedzeniu umowy lub
    wygaśnięciu jej terminu, tamten straci prawo do korzystania z lokalu.
    Problem jednak będzie jak on będzie nieuczciwy i nie będzie chciał sobie
    iść. Choć w świetle prawa, nie ma prawa wtedy do lokalu, jednak eksmisja
    sądowno-komornicza nie jest taka łatwa i szybka.
    Poczytaj też rozdział o najmie lokalu w kodeksie cywilnym.