  • 121. Data: 2008-09-13 07:24:07
    Temat: Re: kupno mieszkania z "wynajmującymi"
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    ale ja tego nie kwestionuje, dziś mogą isc podpisac umowe, tylko zwróć uwage
    ze ich umowa konczy sie 15 pazdziernika 2008. i ciekawi mnie czy gazownia
    czy elektrownia podpisze z nimi umowe na czas nieograniczony,
    mysle ze jesli własciciel im nie przedłuzy umowy a 16 pazdziernika z aktem
    własnosci pójdzie do tych innstytucji to bez problemu uzyska sciagniecie
    liczników, a lokatorami nikt nie podpisze (przedłuzy) umowy bo nie bedą
    mieli zadnej umowy najmu, tak ze podpisanie umowy przez najemców w zaden
    sposób nie chroni ich prze odłączeniem mediów jak skonczy sie umowa

  • 122. Data: 2008-09-13 07:26:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl> napisal:
    > A jakie sa korzysci z ochrony prawnej dzikich lokatorow?

    Zalatwienie sobie przez SLD/UP elektoratu na wybory,
    przy czym, jak widzisz, ten elektorat jest finansowany
    z cudzej kieszeni. Jak zwykle zreszta u politykow.

    > Nie chodzi mi o korzysci dla kretaczy i pasozytow.

    Nastrasz lokatorow widmem dzikiego kapitalisty,
    a z piesnia na ustach pojda glosowac na ta partie,
    ktora obieca im utrzymanie status quo. To jest znany
    i czesto stosowany mechanizm: SLD/UP (obszarnicy/kamienicznicy),
    PiS (uklad/agenci), PO (Kaczynscy/Macierewicz).

    > Bo ja widze same problemy - czego przykladem sa chocby
    > sprawy poruszane na tej grupie.

    Problemy wlascicieli kompletnie nie obchodza partii
    socjalno-pasozytniczych, a zalazkowe holubienie
    kapitalizmu zostalo stlamszone w PO z powodu potrzeb
    kampanii wyborczej. W efekcie masz tylko patronow
    pasozytnictwa socjalnego i kupujaca sobie politykow
    oligarchie finansowa. Srodek zostal bez reprezentacji.

    Ale to temat bardziej na pl.soc.prawo niz tutaj.
    Niechlujne prawo stanowione w Polsce jest pochodna
    tej sytuacji politycznej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 123. Data: 2008-09-13 07:38:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.09.2008 Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl> napisał/a:

    > A jakie sa korzysci z ochrony prawnej dzikich lokatorow?
    > Nie chodzi mi o korzysci dla kretaczy i pasozytow.
    > Bo ja widze same problemy - czego przykladem sa chocby sprawy poruszane na
    > tej grupie.

    Jakby tej ochrony nie było, to miałbyś co najmniej taką samą ilość spraw w
    dokładnie dowrotnej konfiguracji - właściciel bezprawnie wyrzucił
    lokatora. Ustawodawca najwyraźniej uznał, że przeciętny właściciel poradzi
    sobie z problemami bardziej niż przeciętny lokator.

    --
    Marcin

  • 124. Data: 2008-09-13 07:48:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > lokatora. Ustawodawca najwyraźniej uznał, że przeciętny właściciel poradzi
    > sobie z problemami bardziej niż przeciętny lokator.

    Co najmniej taką samą ilość spraw, czyli chyba niewiele? O ile my tu
    na grupie dyskutujemy na ten temat co kwartał i mamy dość dużą wiedzę na
    ten temat, o tyle 90% lokatorów na przepisach się nie zna, i jak
    właściciel mieszkania ich wyrzuca, to nie protestują.

    Już o możliwości zameldowania się nie piszę. A potem mówią: no, nie
    jestem zameldowany, mieszkam bez umowy, to w sumie w każdej chwili może
    mnie wyrzucić.

    Życie to nie tylko sala sądowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 125. Data: 2008-09-13 08:22:16
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    witek67 pisze:
    > ale ja tego nie kwestionuje, dziś mogą isc podpisac umowe, tylko zwróć uwage
    > ze ich umowa konczy sie 15 pazdziernika 2008. i ciekawi mnie czy gazownia

    Ale to w zaden sposob nie wynika z umowy najmu. Umowe maja do marca.
    Wypowiedzenie to osobny papier, ktorego nie musza pokazywac w elektrowni.

  • 126. Data: 2008-09-13 08:59:49
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Noo, nie do końca - musi być zgoda wszystkich posiadaczy :)

    Ależ będzie, będzie. Zwłaszcza jak się dogadają, ze wyprowadzą się wszyscy
    za połowę wartości mieszkania. Grupa egzekucyjna w postaci czterech ww. już
    jest:)

    pozdr
    lublex

  • 127. Data: 2008-09-13 09:34:58
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2008 15:38:08 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jakby tej ochrony nie było, to miałbyś co najmniej taką samą ilość spraw w
    > dokładnie dowrotnej konfiguracji - właściciel bezprawnie wyrzucił
    > lokatora.

    Niby dlaczego? Wymiar sprawiedliwosci powinien gwarantowac przestrzeganie
    umow. W tym wypadku mamy ochrone osb, ktore umowy lamia.
    Prawo nie powinno chronic ani lamiacego umowy wlasciciela, ani lamiacego
    umowy najemcy.

  • 128. Data: 2008-09-13 10:33:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > A jakie sa korzysci z ochrony prawnej dzikich lokatorow?

    Korzyści? Takie jest PRAWO.

    > Nie chodzi mi o korzysci dla kretaczy i pasozytow.
    > Bo ja widze same problemy - czego przykladem sa chocby sprawy
    > poruszane na tej grupie.

    Jakby nie było tej ochrony wtedy z kolei byłby problem wyrzucania ludzi
    na bruk pod wpływem widzimisię wynajmującego.

    Ustawodawcy wyszli z założenia, że mniejsze szkody poniesie właściciel,
    który traci tylko czas i nieco zysku, niż lokator, który nagle
    pozbawiony miejsca zamieszkania traci właściwie podstawy do życia -
    wyobraź sobie np. sprzedawcę w jakimś sklepie, który cały śmierdzi, bo
    mieszka pod mostem.

    Standardowy problem mniejszego zła.

  • 129. Data: 2008-09-13 10:36:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Niby dlaczego? Wymiar sprawiedliwosci powinien gwarantowac przestrzeganie
    > umow. W tym wypadku mamy ochrone osb, ktore umowy lamia.

    Oraz ochronę osób przed łamaniem tych umów przez wynajmujących. I
    zdarzeniami losowymi.

    Teoretycznie ochrona praw właściciela też jest, tyle że gmin nie stać na
    lokale zastępcze.

    > Prawo nie powinno chronic ani lamiacego umowy wlasciciela, ani lamiacego
    > umowy najemcy.

    Tak się niestety nie da.

  • 130. Data: 2008-09-13 11:20:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> napisal:
    > Jakby nie było tej ochrony wtedy z kolei byłby problem wyrzucania ludzi
    > na bruk pod wpływem widzimisię wynajmującego.

    Nonsens. W tej chwili jest ochrona prawna osob LAMIACYCH umowy
    cywilne. OCHRONA! Nawet po potwierdzeniu w sadzie lamania tej
    umowy musisz pasozytowi zalatwic lokal zastepczy.

    W przypadku braku tej OCHRONY wynajmujacemu dalej przyslugiwalyby
    WSZYSTKIE prawa do wynajetego lokalu w granicach UMOWY, a w szczegolnosci
    wymog odpowiednio dlugiego okresu wypowiedzenia. W tej chwili
    jest to sankcjonowane niechlujnym i skorumpowanym polskim
    prawem PASOZYTNICTWO.

    > Standardowy problem mniejszego zła.

    Tak. Mniejszego zla dla PASOZYTOW stanowiacych znaczacy
    elektorat polskich partii politycznych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek