  • 41. Data: 2017-10-22 12:31:19
    Temat: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-10-17 o 22:11, RadoslawF pisze:

    > Chyba że politycy podpisali umowę że jest inaczej.

    Radek! Weź i pomyśl czasem,co piszesz? Prezydent Polski z Prezydentem
    Izraela układali sie w sprawie mordobicia? Już pomijam to,że przecież
    musieli by taką umowę gdzieś opublikować, bo inaczej ktoś by tych
    ochroniarzy mógł po prostu powystrzelać.

    Z mojego doświadczenia wynika, że przeważnie to wygląda tak, że sam
    poszkodowany nieświadomy tego, że ochrona m pewne uprawnienia wynikające
    z ustaw prowokuje problem. Piszę przeważnie i celowo nie odnoszę się do
    żadnej z wyżej omawianych sytuacji, bo to trzeba by było zbadać po
    prostu. Również rzekomy brak reakcji Policji. Przykładowo, czy to nie
    była impreza masowa, w obrębie której działały służby organizatora - tam
    Policja interweniuje w określonych w ustawie przypadkach.

    > W przypadku ochroniarzy z Izraela podpisali.

    A jest gdzieś publikowana? To ewentualnie podyskutuję.

    > Zanim podpisali potrafili nie wpuścić na "zabezpieczaną" ulicę
    > szefa krakowskiej policji. Wielokrotnie było że nie wpuścili mieszkańców.
    > https://krakow.onet.pl/izraelscy-ochroniarze-bez-bro
    ni/lsh2v

    Z tego artykułu wynika, że strona izraelska wydała paszporty
    dyplomatyczne swoim ochroniarzom i nie mogą być sądzeni w Polce.
    Niewiele to ma z umowami jakimikolwiek wspólnego. Nie znam się, ale
    pewnie mogli tak zrobić. To również zgodnie z prawem upoważni ich do
    noszenia broni. Pytanie - n które nie potrafię odpowiedzieć - czy
    dyplomata może na terenie Polski wykonywać funkcje służby ochrony. W jej
    obrębie ma prawo do legitymowania czy wpuszczania lub nie osób. To
    działa podobnie, jak na meczach, czy koncertach.

    > Broni im nie zabrali.

    Dokąd mają paszporty dyplomatyczne, mają ją legalnie.

  • 42. Data: 2017-10-22 12:47:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > działa podobnie, jak na meczach, czy koncertach.

    > Dokąd mają paszporty dyplomatyczne, mają ją legalnie.

    Jak rozumiem z samego posiadania paszportu dyplomatycznego nie wynika
    _automatycznie_ uznanie statusu dyplomatycznego przez kraj w którym dana
    osoba przebywa. Służby graniczne nie mogą po zobaczeniu paszportu
    kazać jego posiadaczowi spierdalać z powrotem ze swoim gnatem w kieszeni?

    Sprowadza się to do tego czy Polska jako kraj uznała status
    dyplomatyczny "ochroniarzy z dyplomatycznymi paszportami".
    Uznała de iure albo de facto.

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2017-10-22 12:50:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-17 o 12:47, A. Filip pisze:

> [...]
    > osoba przebywa. Służby graniczne nie mogą po zobaczeniu paszportu
    > kazać jego posiadaczowi spierdalać z powrotem ze swoim gnatem w kieszeni?

    No nie z bardzo mogą.

    > Sprowadza się to do tego czy Polska jako kraj uznała status
    > dyplomatyczny "ochroniarzy z dyplomatycznymi paszportami".
    > Uznała de iure albo de facto.

    NA całym świecie tak jest, tylko niewielu dyplomatów bierze udział w
    mordobiciach.

  • 44. Data: 2017-10-22 13:04:55
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No nie z bardzo mogą.

    Czyli tysiące uzbrojonych ruskich dyplomatów musieliby wpuścić? ;-)
    Bez dojścia do aż tej granicy Straż Graniczna może i powinna w
    wątpliwych przypadkach obijać _swoją_ dupę blachą i zwalać decyzję na
    kogo innego przez przetrzymanie "dyplomaty" na granicy.

    Izraelscy ochroniarze długiej serii (szkolnych) wycieczek i tureccy
    ochroniarze prezydenta Turcji (aż 18 oskarżonych o pobicie w USA) to
    IMHO już tyle że trzeba choć trochę _chcieć_ uznać ich status
    dyplomatyczny o ile się nie jest niekompetentnym debilem.

    > NA całym świecie tak jest, tylko niewielu dyplomatów bierze udział w
    > mordobiciach.

    A dyskutujemy w tym wątku o "dyplomatach" aż straszliwie trudnych do
    odróżnienia od normalnych dyplomatów?

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2017-10-22 13:20:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-17 o 13:04, A. Filip pisze:

    > Czyli tysiące uzbrojonych ruskich dyplomatów musieliby wpuścić? ;-)

    Ilość owych dyplomatów można normować w umowach. Przecież US z Rosją
    właśnie wymieniali się na takie uprzejmości. Po za tym to upoważnia do
    wwozu broni "do ochrony osobistej", a to w Polsce pistolet / rewolwer.

    > Bez dojścia do aż tej granicy Straż Graniczna może i powinna w
    > wątpliwych przypadkach obijać _swoją_ dupę blachą i zwalać decyzję na
    > kogo innego przez przetrzymanie "dyplomaty" na granicy.

    Tu jest wiele niedogodności.

> [...]
    > IMHO już tyle że trzeba choć trochę _chcieć_ uznać ich status
    > dyplomatyczny o ile się nie jest niekompetentnym debilem.

    Co do tureckich ochroniarzy, to nie mam zielonego pojęcia, jak jest ich
    status w Polsce. Jakikolwiek by nie był, rozbojów im dokonywać nie
    wolno. Ewentualnie otwartym pozostaje, czy można ich sądzić w Polsce,
    czy jedynie pozostaje nota dyplomatyczna.

    > A dyskutujemy w tym wątku o "dyplomatach" aż straszliwie trudnych do
    > odróżnienia od normalnych dyplomatów?

    Tu nie ma mniej, lub bardziej normalnych. Poczytaj choćby Suworowa, jak
    Rosja rozwiązała problem wydając szpiegom paszporty dyplomatyczne. Też
    ich nie sądzi się, a jedynie wydala.

  • 46. Data: 2017-10-22 13:36:13
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Tu nie ma mniej, lub bardziej normalnych. Poczytaj choćby Suworowa, jak
    > Rosja rozwiązała problem wydając szpiegom paszporty dyplomatyczne. Też
    > ich nie sądzi się, a jedynie wydala.

    A dlaczego zjeżdżasz z dyplo-ochroniarzy na dyplo-szpiegów?
    Dyplo-szpiedzy są przyjmowani na zasadzie wiemy/podejrzewamy+ ale
    tolerujemy żeby samemu "wysyłać na zasadzie wzajemności". Tylko niby
    Rosja to robi bo inni to idioci (całkowicie) marnujący taką szansę?

    Po za tym IMHO jest duża różnica między osobą _wpuszczoną_ "jako
    dyplomata" (konsekwencje uznanie statusu dyplomatycznego przy
    wpuszczeniu do kraju) a osobą nie wpuszczoną jako dyplomata (odmowa
    uznania statusu dyplomatycznego "jeszcze przed startem").

    --
    A. Filip

  • 47. Data: 2017-10-22 13:56:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-17 o 13:36, A. Filip pisze:

    > A dlaczego zjeżdżasz z dyplo-ochroniarzy na dyplo-szpiegów?

    Bo z prawnego punktu widzenia i jedni i drudzy popełniają przestępstwa
    na terenie kraju, na którego terenie się znajdują.

> [...]
    > wpuszczeniu do kraju) a osobą nie wpuszczoną jako dyplomata (odmowa
    > uznania statusu dyplomatycznego "jeszcze przed startem").

    Wiesz, odmowa wpuszczenia dyplomaty, to dość poważny wrogi krok.

  • 48. Data: 2017-10-23 00:05:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > musieli by taką umowę gdzieś opublikować, bo inaczej ktoś by tych
    > ochroniarzy mógł po prostu powystrzelać.

    Dlaczego ty tego nie zrobisz?
    Dyplomaci umówili się w sprawie statusy ochroniarzy wycieczek młodzieży
    z Izraela. I kto miałby ich powystrzelać skoro oni mają broń
    a obywatelem komendanci policji tego "przywileju" odmawiali
    przez wiele lat.

> [...]
    > była impreza masowa, w obrębie której działały służby organizatora - tam
    > Policja interweniuje w określonych w ustawie przypadkach.

    Czyli miejscowy żyd który chciał wejść do miejscowej synagogi
    sprowokował ochroniarzy chęcią wejścia?
    A tłumaczenie niewpuszczenia mieszkańca na ulice na której mieszka
    bo może tam była jakaś impreza sporo mówi o twoim sposobie
    rozumowania.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2017-10-23 00:30:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-10-17 o 00:05, RadoslawF pisze:

    > Czyli miejscowy żyd który chciał wejść do miejscowej synagogi
    > sprowokował ochroniarzy chęcią wejścia?

    Pewnie chcieli go skontrolować na bramce bezpieczeństwa.

    > A tłumaczenie niewpuszczenia mieszkańca na ulice na której mieszka
    > bo może tam była jakaś impreza sporo mówi o twoim sposobie
    > rozumowania.

    Zdaje się, że chodziło nie o mieszkańca. Dyskutujemy o rzeczach, o
    których niewiele wiemy. Próbujesz się opierać na tym, co wyczytasz w
    Internecie, a ja po prostu niewierze w te opowieści.

  • 50. Data: 2017-10-23 16:06:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Pewnie chcieli go skontrolować na bramce bezpieczeństwa.

    W synagodze w Polsce? Już nie wiem to fantazja czy głupota.
    I dla przypomnienia, pobili go bo chciał wejść do miejsca które
    zawłaszczyli ochroniarze na czas przebywania tam wycieczki z Izraela.

    > Zdaje się, że chodziło nie o mieszkańca. Dyskutujemy o rzeczach, o
    > których niewiele wiemy. Próbujesz się opierać na tym, co wyczytasz w
    > Internecie, a ja po prostu niewierze w te opowieści.

    Ty dyskutujesz o rzeczach o których nie wiesz.
    Wielokrotnie dochodziło do skarg mieszkańców których ochroniarze
    nie wpuścili na ulice przy której mieszkali. Głośno się zrobiło
    jak nie wpuścili miejscowego komendanta policji.
    Ale dalej szukaj usprawiedliwienia dla policji tłumacząc dlaczego
    na ulicach naszego miasta rządzą ochroniarze z innego kraju.