  • 1. Data: 2004-10-01 15:11:54
    Temat: kserokopia pełnomocnictwa
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Członek zarządu udzielił pełnomocnictwa Osobie A (miał prawo działać
    samodzielnie).
    Było to pełnomocnictwo ogólne więc Osoba A nie chciała się pozbyć oryginału
    tego pełnomocnictwa.
    Osoba A musiała podpisać dokumenty w oparciu o to pełnomocnictwo, więc do
    tych dokumentów dołączyła kserokopię tego pełnomocnictwa. Na kserokopii była
    adnotacja "z zgodność z oryginałem" i podpis ZUPEŁNIE INNEJ OSOBY (tej która
    zrobiła to ksero).
    I z tym związane jest moje pytanie:
    czy kserokopia pełnomocnictwa udzielonego Osobie A przez osobę X - opatrzone
    poświadczeniem za zgodność z oryginałem przez osobę INNĄ jest ważne?

    pozdrawiam darek

  • 2. Data: 2004-10-01 17:08:40
    Temat: Re: kserokopia pełnomocnictwa
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    opatrzone
    > poświadczeniem za zgodność z oryginałem przez osobę INNĄ jest ważne?

    Nie można tu rozpatrywać czy xerokopia jest wazna. Ważne jest pełnomocnictwo
    !
    Poświadczanie za zgodność z oryginałem przez pracownika punktu xero może być
    potraktowane jako oświadczenie.
    Każde pełnomocnictwo udzielane przed notariuszem jest sprawdzalne, trzeba
    tylko wykonać telefon do notariusza i powołując się na numer Repertorium
    zapytać...
    Ja osobiście, jeśli podpisuję coś jako pełnomocnik... okazuję oryginał, a
    ten kto bierze dokument... umożliwiam mu zrobienie sobie xero

    Jeśli ja podpisuję umowę z pełnomocnikiem... biorę sobie xero... oglądając
    oryginał.

    Pozdr
    kw1618

  • 3. Data: 2004-10-01 17:18:37
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:sag7d.328146$vG5.317831@news.chello.at...

> [...]
    > ten kto bierze dokument... umożliwiam mu zrobienie sobie xero
    >
    > Jeśli ja podpisuję umowę z pełnomocnikiem... biorę sobie xero... oglądając

    Ale to pełnomocnictwo nie zostało potwierdzone notarialnie.
    Po prostu spisane zostało pełnomocnictwo i wniesiono od niego opłatę
    skarbową w postaci znaczków skarbowych. Potem zrobiono z tego pełnomocnictwa
    kserokopię i ona z adnotacją "za zgodność z oryginałem" zrobioną przez panią
    w punkcie ksero została załączona do dokumentów.
    Pani z punktu ksero poświadczyła za zgodność bo widziała oryginał i sama
    zrobiła kopię.
    A może jest przepis że poświadczać za zgodność z oryginałem mają prawo tylko
    notariusze ? :-)

  • 4. Data: 2004-10-01 19:45:34
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > zrobiła kopię.
    > A może jest przepis że poświadczać za zgodność z oryginałem mają prawo

    Nie ma przepisu.
    Możesz również po prostu powiedzieć, że jesteś pełnomocnikiem, mozesz mieć
    pełnomocnictwo ustne...
    wszystko zalezy czego od Ciebie wymaga ten, gdzie pełnomocnictwem się
    posługujesz, to on stawia wymagania i on uznaje xerokopię lub jej nie
    uznaje.

    Pozdrawiam
    kw1618