  • 1. Data: 2004-10-01 12:24:52
    Temat: Internet, stowarzszenie Vat 7% czy 22?
    Od: "Tomasz Sokołowski" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    mam następujacy problem. Jako stowarzyszenie zwykłe posiadamy łącze
    internetowe od firmy X. Firma X naliczała nam VAT 7% za usługi Internetowe
    traktując stowarzyszenia jako osobę fizyczną. W świetle ustawy osoba fizyczna
    płaci 7 a nie 22% vatu. Teraz firma X dostala pismo od Urzedu Skarbowego iż
    ich interpretacja jest błędna.
    Firma X wystawiła nam korekty faktur od maja do września naliczając 22% vatu.
    Czy firma ma do tego prawo? naliczać coś wstecz?

  • 2. Data: 2004-10-01 12:57:20
    Temat: Re: Internet, stowarzszenie Vat 7% czy 22?
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

> [...]
    > vatu.
    > Czy firma ma do tego prawo? naliczać coś wstecz?

    W tym przypadku tak. Korekta jest jak najbardziej na miejscu...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 3. Data: 2004-10-01 13:18:48
    Od: "Tomasz Sokołowski" <k...@g...pl>

    > W tym przypadku tak. Korekta jest jak najbardziej na miejscu...

    No ale przeciez to oni zle zinterpretowali ustawe. Nie ponosza za to zadnej
    odpowiedzialnosci?

  • 4. Data: 2004-10-01 13:32:56
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > No ale przeciez to oni zle zinterpretowali ustawe. Nie ponosza za to
    > zadnej
    > odpowiedzialnosci?

    Nie przychodza mi do głowy żadne przepisy, na podstawie których nie
    mieliby prawa naliczyć korekty... A gdyby każdy kto źle zinterpretuje
    jakas ustawe ponosil odpowiedzialnosc to byloby w tej chwili nie lada
    zamieszanie ;)

  • 5. Data: 2004-10-04 18:24:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Tomasz Sokołowski wrote:
    [...]
    >+ Firma X wystawiła nam korekty faktur od maja do września naliczając 22% vatu.
    >+ Czy firma ma do tego prawo? naliczać coś wstecz?

    *A CO BYŁO W UMOWIE* ???
    Wrrr....
    My mamy wiedzieć czy była "kwota brutto" czy "kwota netto
    plus *należny* VAT". Jasne. Nie wiem skąd mamy wiedzieć.
    Znaczy - mało wiem. Muszę się douczyć... ;)
    Ech... !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-10-05 21:26:15
    Od: Pawel Nowacki <p...@f...pl>

    > traktując stowarzyszenia jako osobę fizyczną. W świetle ustawy osoba fizyczna
    > płaci 7 a nie 22% vatu. Teraz firma X dostala pismo od Urzedu Skarbowego iż
    > ich interpretacja jest błędna.

    Taka niescislosc:
    - 0% dla prywatnych
    - 22% dla firm