  • 11. Data: 2004-01-02 21:45:38
    Temat: Re: kradzież ? dokonana przez pracownika
    Od: <l...@p...fm>

    Użytkownik "IWONA" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bt4m7b$1np$1@news.onet.pl...

    >, ale mam wrazenie ze piszą pracownicy .Cały czas
    > czekam na opinię kogoś , kto jest pracodawcą a moze nawet miał podobną
    > sytuację .

    A co za roznica kto pisze? Jak chcesz opini pracodawcow, nacechowanej
    podobna Ci stronniczoscia (a o to chyba Ci chodzi) to zapytaj w jakims
    zrezszeniu pracodwacow albo tym podobnym. Ta grupa ma w nazwie 'prawo" i
    pisza Ci ktorzy maja jakas wiedze i doswiadczenie zwiazane z ta dziedzina.
    Bez znaczenia czy sa akurat pracownikami czy pracodawcami czy wykonuja wolny
    zawod itp. Nie oceniamy tu morali pracownika ale analizujemy przedstawiony
    stan faktycznyn z punktu widzenia norm prawnych. Ma sie tak jak Ci go
    przedstawiono.
    Jak Ci to pomoze to faktycznie zachowanie pracownika bylo lekkomyslne. Gdyby
    moj pracodawca byl tak "wrazliwy", to dla swietego spokoju i z obawy przed
    napieciami zapytalbym go osobiscie czy moge cos pozyczyc, a nie polegal na
    pozwoleniu przelozonego.

    Dan.

  • 12. Data: 2004-01-02 23:40:20
    Od: "IWONA" <m...@o...pl>

    Użytkownik <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > napieciami zapytalbym go osobiscie czy moge cos pozyczyc, a nie polegal na

    Nie chodzi mi o stronniczośc , ale o podobne przezycia . Osoba , która
    przezyła coś podobnego moze mogłaby poradzić co zrobić . Wiem , ze zawinił
    kierownik a nie sądzę ze jestem nadwrazliwa . ty chyba tez nie lubisz , gdy
    ktoś bierze Twoje rzeczy ? Zgadzam się , ze ta grupa nie osądza morale ludzi
    tylko stan prawny sytuacji i za to dziękuję . Dzięki tez za pewne słowa
    otuchy tzn . ze zachowania pracownika było lekkomyślne . To znaczy ja tak to
    odebrałam :)Jak napisałm wcześniej , troszkę rozjaśniło mi się w głowie i
    dzięki Wam nie zrobiłam czegoś zbyt pochopnie , czego potem moze zalowałabym
    .
    Pozdrawiam serdecznie
    Iwona

  • 13. Data: 2004-01-03 00:02:49
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szanowna Pani Pracodawco,
    Wierzę, że "wypożyczenie" przez pracownika, bez Twojej wiedzy, firmowego
    sprzętu koniecznego do funkcjonowania firmy jest bardzo oburzające. Jednak
    wydaje mi się, że reagujesz zbyt emocjonalnie, mimo że dowiedziałaś się o
    tym przed kilkoma dniami.
    Uważam, że należy przeprowadzić rozmowę z kierownikiem i zażądać, aby
    spowodował, żeby brakujący sprzęt znalazł się niezwłocznie w firmie. Bez
    jego zgody szeregowy pracownik prawdopodobnie nie wypożyczyłby sobie
    firmowego sprzętu. Może kiedyś sam dał przykład swoim podwładnym w tym
    zakresie.
    Odnośnie kary w postaci upomnienia czy nagany już dowiedziałaś się z
    poprzednich wypowiedzi, że dopiero po wysłuchaniu pracownika. I bardzo
    dobrze, że takie jest prawo, bo w tej chwili Twoja wiedza na temat tego
    zdarzenia opiera się głównie na plotkach i domysłach, a jedynym faktem jest
    brak sprzętu (?drukarki atramentowej).
    Podczas zwolnienia lekarskiego można rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia z winy pracownika, jednak bez wysłuchania go nie można
    określić jego winy. Może się okazać, że on jest niewinnym łatwowiernym
    "barankiem", a głównym winowajcą jest ktoś inny.
    Umowy o pracę nie można rozwiązać z datą wsteczną. Najwcześniejsza możliwa
    data rozwiązania umowy o pracę to dzień w którym pracownik otrzyma pismo o
    rozwiązaniu umowy o pracę (z podaniem przyczyny i pouczeniem o 14-dniowym
    terminie odwołania się do Sądu Pracy).
    Skoro pracownikowi umowa kończy się 19.01.2004 r., to niewiele zyskasz
    (kilkanaście dni wynagrodzenia chorobowego), a możesz narazić się na proces
    sądowy, ponieważ w obecnej sytuacji na rynku pracy zwalniani pracownicy
    bardzo często odwołują się do Sądu Pracy. Przy okazji takiego procesu też
    poniesiesz pewne koszty, nawet gdyby sąd nie przyznał racji pracownikowi, a
    wartość głównego przedmiotu sporu, jak na pracodawcę, nie jest chyba wysoka.
    Potrącenie z pensji nie może mieć miejsca, ale pracownik sam może wyrazić
    zgodę (na piśmie!) na takie potrącenie lub odkupienie od firmy jakiegoś
    sprzętu.
    Czekasz na rady pracodawców, ale z doświadczenia wiem, że pracodawcy dość
    słabo znają przepisy prawne w interesującym Cię zakresie.

    wa

  • 14. Data: 2004-01-03 09:25:56
    Od: "IWONA" <m...@o...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > słabo znają przepisy prawne w interesującym Cię zakresie.
    >
    > wa
    Dzięki po raz kolejny za radę .
    Wyślę mu list wzywający do zwrotu rzeczy , a z kierownikiem sobie pogadam .
    Rzeczywiście zareagowałam trochę emocjonalnie ale zdenerwowała mnie ta
    sytuacja a złośc skulumowała się na pracowniku , chociaż powinna na moim
    kierowniku . Zdecydowanie przekroczył swoje kompetencje , muszę z nim
    pogadać bo widzę ze zle się dzieje w firmie i nie chcę , zeby to się
    rozwijało w tym kierunku .
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 15. Data: 2004-01-20 12:10:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, IWONA wrote:

    >+ Użytkownik <l...@p...fm> napisał [...]
    >+ Dziękuję za ocenę mojego planu , ale z niej wynika jasno , ze pracownik moze
    >+ wziąć sobie wszystko co chce a ja nie mogę nic zrobić ?

    :]
    Streszczenie: nie można podpierać się prawem pracy w sprawach
    cywilnych, niestety. Chyba że pracownik *wcześniej* podpisał
    "odpowiedzialność materialną" i *w podpisanym zakresie* ją
    przekroczył.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)