  • 61. Data: 2006-05-07 20:24:40
    Temat: Re: kontrola komórki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzysztof Wiktor [###k...@p...onet.pl.###] napisał:

    Podałeś pewnie nazwisko. Założyli, że pewnie mieszkasz nie daleko.
    Sprawdzili w bazie i znaleźli nieopodal człowieka. Myślę, że w ten
    sposób Cię znaleźli. Fakt, faktem racji nie mieli, a nawet osobiście
    uważam, że zrobili bardzo złą robotę czepiając się Ciebie bez powodu.
    Następnym razem nie zadzwonisz.

    Teoretycznie niby mieli rację, bo jest w kodeksie wykroczeń artykuł,
    na podstawie którego można ukarać osobę, która cudzej rzeczy
    znalezione nie odda odpowiedniemu organowi. Ale z drugiej strony
    uważam, że lepiej, że nie ruszałeś. A gdyby tablica była związaną z
    zabójstwem? Zatarł byś możliwe do zabezpieczenia ślady. Moim zdaniem
    miał byś obowiązek ją oddać, gdyby ją wziął ze sobą. Skoro nie
    wziąłeś, a jedynie wskazujesz miejsce, obowiązku nie miałeś.

  • 62. Data: 2006-05-07 20:30:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > A swój stary /// przerabiając na podłączony do serwera modem
    przestawiłem
    > na IMEI 76732200-762378-9-75, tak dla zabawy z imieniem i
    nazwiskiem. Jaki
    > sens sprawdzać programowo ustawiany (i bez możliwości weryfikacji
    zmian)
    > parametr?! Nie lepiej dokonać takich zmian
    (legislacyjno-technicznych) by
    > komórki były jednoznacznie identyfikowalne (jakiś ROM+nr na płycie
    > głównej, brief telefonu + obowiązek prowadzenia blacklist przez
    > operatora)?

    Pomysł dobry, ale zmianę musiały by wprowadzić wszystkie państwa na
    raz. Inaczej tylko na nasz rynek musiano by budować nieco inne
    telefony, co w konsekwencji podniosło by znacznie ich cenę. Czarna
    lista jest od początku 2005 roku. Natomiast przerabianie numeru IMEY
    podpada pod art. 306 kk, więc tak publicznie bym raczej nie pisał o
    tym :-) Fakt, że raczej trudno udowodnić komukolwiek winę, za tę
    przeróbkę, ale telefonu pozbyć się w ten sposób spokojnie można.

  • 63. Data: 2006-05-07 20:45:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :
    > Natomiast przerabianie numeru IMEY
    > podpada pod art. 306 kk, więc tak publicznie bym raczej nie pisał o

    Ejże, z rozdziału "Przestępstwa przeciwko obrotowi
    gospodarczemu"?? A co to ma do obrotu gospodarczego?
    IME_I_, tak btw:-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają.

  • 64. Data: 2006-05-07 20:50:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Ejże, z rozdziału "Przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu"?? A co
    > to ma do obrotu gospodarczego?

    Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne...

    M.

  • 65. Data: 2006-05-07 20:54:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Maciej Bebenek napisał(a) :

    > Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne...

    Nadal nie rozumiem. Ja tego telefonu nie sprzedaję jako firma.
    Używam dla siebie, dla psa, dla kota.
    Nawet gdybym sprzedawał jako os. fizyczna, to chyba nie jest to
    obrót gospodarczy.

  • 66. Data: 2006-05-07 21:00:17
    Od: "Krzysztof Wiktor" <k...@p...onet.pl>

    Dnia 07-05-2006 o 22:24:40 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał:

    > Krzysztof Wiktor [###k...@p...onet.pl.###] napisał:
    >

    > Podałeś pewnie nazwisko. Założyli, że pewnie mieszkasz nie daleko.
    > Sprawdzili w bazie i znaleźli nieopodal człowieka. Myślę, że w ten
    [...]

    Na 100% nie podawałem nazwiska i nie pytno mnie o nie. To, że numer komórki
    wyświetla się u dyżurnego to wcale nie znaczy, że operator bez nakazu ma
    prawo
    udostępnić moje dane osobowe.
    Innego sposobu namierzenia mnie nie widzę. Tak nawiasem jestem pełen
    podziwu dla
    "sprawności" ich działania, żeby tak zawsze, ale wtedy, gdy zachodzi
    rzedczywista
    potrzeba :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Krzysztof Wiktor

    www.sw.org.pl

  • 67. Data: 2006-05-08 02:00:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 07 May 2006 21:22:12 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > To ostatnie już jest od stycznia 2005,
    Sugerujesz, że trefny IMEI już się nie zaloguje do sieci? (a takie
    blaklistowanie miałem na myśli)

    > gorzej z pozostałymi, czyli nieprzerabialnym numerem ;-( Chyba trzeba
    > poczekać, aż pani komisarz Reding zadziała :-)
    Ba! Kosarze raczj łątwo odpowiednią dyrektywę przepchną, 2-3 lata i prawo w
    krajach członkowskich. Tylko co z milionami starych komórek z
    "przebijalnym" IMEI?

    --
    pozdro
    poreba

  • 68. Data: 2006-05-08 02:04:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 7 May 2006 22:30:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > publicznie bym raczej nie pisał o tym :-) Fakt, że raczej trudno
    > udowodnić komukolwiek winę, za tę przeróbkę, ale telefonu pozbyć się w
    A mój mikser kuchenny pamiętasz?
    Miksera też mogę stracić? Bo mi się na plastikowej obudowie (z mojej winy,
    w zamiarze ewentualnym) numery pościerały.
    Człowiek nawet nie wie, jak to podczas użytku prywatno-domowego popełnia
    przestępstwa w obrocie gospodarczym ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 69. Data: 2006-05-08 02:11:47
    Od: poreba <d...@p...com>

> [...]

    > gorzej z pozostałymi, czyli nieprzerabialnym numerem ;-( Chyba trzeba
    > poczekać, aż pani komisarz Reding zadziała :-)
    Ba! Komisarze raczj łatwo odpowiednią dyrektywę przepchną, 2-3 lata i prawo
    krajach członkowskich zadziałą. Tylko co z milionami starych komórek z
    "przebijalnym" IMEI?

    --
    pozdro
    poreba

  • 70. Data: 2006-05-08 05:43:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    poreba napisał(a):

    > Sugerujesz, że trefny IMEI już się nie zaloguje do sieci? (a takie
    > blaklistowanie miałem na myśli)

    Tak. A w każdym razie tak powinno być. Gorzej z wpisaniem IMEI na czarną
    listę - tu bywają problemy :-(

    > Ba! Komisarze raczj łatwo odpowiednią dyrektywę przepchną, 2-3 lata i prawo
    > krajach członkowskich zadziałą. Tylko co z milionami starych komórek z
    > "przebijalnym" IMEI?

    To samo, co z autokarami bez pasów :-( Dalej będą jeździć.

    M.