  • 11. Data: 2007-11-21 18:05:56
    Temat: Re: kontrola klientów w hipermarketach
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

    > Użytkownik "Photo M" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i masz zdrowe myślenie. Ja zawsze wchodząc z plecakeim czy torbą z
    > zakupami na zawołanie pracownika ochrony wewnętrznej "proszę się
    > zatrzymać" odpowiadam "czy mam wezwać policję ?" i temat się kończy.

    Dokładnie.
    Ja mi każe cokolwiek zostawiać, mówię krótko "nie" i ide dalej. Zwykle
    te ofermy na bramkach dalej już nie reagują.

  • 12. Data: 2007-11-21 18:29:19
    Od: "Piotr Wozniak" <p...@...firmie.com>

    > Ale czytajcie cały wyrok. Sąd wyraźnie odwołuje się do Ustawy o ochronie
    > osób i mienia. Tam są określone uprawnienia ochrony i nigdy tego nikt nie
    > negował. Tyle, ze ochrona często kontrole przeprowadza niezgodnie z tą
    > ustawą.
    A w którym to miejscu wyzej wspomniana ustawa daje ochronie prawo do
    przeszukania kogokolwiek?
    Kobitka dala ciala, bo trzeba bylo zlozyc zawiadomienie do prokuratury o
    mozliwosci popelnienia przestepstwa przez ochrone (przekroczenie uprawnien),
    a nie szarpac sie z cieciami w cywilnym

  • 13. Data: 2007-11-21 19:42:07
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 18:12:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > osób i mienia. Tam są określone uprawnienia ochrony i nigdy tego nikt
    > nie negował. Tyle, ze ochrona często kontrole przeprowadza niezgodnie z

    A gdzie jest opublikowany wyrok - a jeszcze lepiej jego uzasadnienie?
    Ustawa o ochronie osób i mienia nic nie mówi o kontroli osobistej. Mówi
    tylko o pojmaniu w celu poczekania na policję.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 14. Data: 2007-11-21 19:42:41
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 12:05:56 -0600, witek napisał(a):

    > Ja mi każe cokolwiek zostawiać, mówię krótko "nie" i ide dalej. Zwykle
    > te ofermy na bramkach dalej już nie reagują.

    Grzeczniej jest powiedzieć "nie, dziękuję". Ja tak zawsze robię, ale ja
    ogólnie grzeczny jestem.

  • 15. Data: 2007-11-21 19:43:22
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 12:03:56 -0600, witek napisał(a):

    > Oczywiste to jest to, że supermarket tak powinien oznaczyć rzeczy aby
    > był wstanie rozróżnić te sprzedane, od tych niesprzedanych.

    Też nie tak. Może oznaczać, ale rzeczy, które jego są. Rzeczy, które nie
    jego są, oznaczać nie powinien.

  • 16. Data: 2007-11-21 20:27:08
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    To są rozwiazania wygodne dla obsługi sklepu ale nie dla klienta. Jeśli
    obsługa obawia sie, że coś zginie z półki to może oznakować swoje rzeczy,
    umieścić kamerę, towarzyszyć klientom w zakupach itd. Ale nie zajmować ich
    czasu oklejaniem plecaka.

  • 17. Data: 2007-11-21 20:34:09
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > obsługa obawia sie, że coś zginie z półki to może oznakować swoje
    > rzeczy, umieścić kamerę, towarzyszyć klientom w zakupach itd. Ale nie

    Nie wiem, ja tam się przyzwyczaiłem i dla mnie jest wygodne.

    Poza tym plecaków nie oklejają - w ogóle ochroniarze w tym sklepie są
    bardzo kulturalni i nie uprzykrzają życia klientom.

    Nawet jak bramka przy wyjściu zacznie wyć, co się czasem zdarza nawet
    przypadkowo, to w ciągu kilku lat ani razu nie widziałem oznak chamstwa
    ze strony ochroniarzy. Zawsze jest bardzo kulturalne wyjaśnienie powodu
    przy samej kasie.

    Ale to nie jest jakieś Tesco, tylko Piotr i Paweł, w dodatku najbardziej
    ekskluzywna jego placówka w Poznaniu, tj. w Starym Browarze.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 18. Data: 2007-11-21 21:39:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Też nie tak. Może oznaczać, ale rzeczy, które jego są. Rzeczy, które nie
    > jego są, oznaczać nie powinien.

    To też właśnie to napisałem.
    Niech sobie sklep swoje rzeczy oznaczy, tak żeby wiedział czy to jego,
    czy nie jego.

  • 19. Data: 2007-11-21 22:11:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniak" <p...@...firmie.com> napisał w wiadomości

    > A w którym to miejscu wyżej wspomniana ustawa daje ochronie prawo do
    > przeszukania kogokolwiek?

    Nie daje i na tym polega myk. Ochrona może zatrzymać i wezwać Policję,
    chyba ze zainteresowana sama wyrazi chęć opróżnienia kieszeni. Sędzia
    najwyraźniej musiał nie znać w ogóle tej ustawy, skoro powoływał się na
    rzekomo zawarte w niej uprawnienia do przeszukania osoby.

    > Kobitka dala ciała, bo trzeba było złożyć zawiadomienie do prokuratury o
    > możliwości popełnienia przestępstwa przez ochronne (przekroczenie
    > uprawnię), a nie szarpacz Sie z cieciami w cywilnym

    Jest taki stary dowcip o wyroku w postępowaniu karnym wydanym przez
    cywilistę. Moim zdaniem dokładnie tak zadziało to w tym wypadku. Co do
    tego, czy warto było składać zawiadomienie o przestępstwie, to nie znamy
    szczegółów. Może zainteresowana sama wydała przedmioty na żądanie ochrony i
    nie byłą przeszukiwana w dosłownym tego słowa znaczeniu.

  • 20. Data: 2007-11-22 08:43:41
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 23:11:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > najwyraźniej musiał nie znać w ogóle tej ustawy, skoro powoływał się na
    > rzekomo zawarte w niej uprawnienia do przeszukania osoby.

    Ano właśnie.