  • 141. Data: 2009-06-02 21:03:00
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 23:01:09 +0200, Baloo napisał(a)
    w:<news:h043v3$isk$1@news.onet.pl>:

    > Nie musi, ale powinna.
    > Poza tym wiele instytucji jej po prostu wymaga (US, banki).

    Na podstawie?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 142. Data: 2009-06-02 21:04:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musi, ale powinna.
    > Poza tym wiele instytucji jej po prostu wymaga (US, banki).

    US nie wymaga pieczątki. A banki? Niektóre "niereformowalne"
    faktycznie jej wymagają, ale wtedy wybiera się bank, który trochę lepiej
    zna polskie prawo.

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2009-06-02 21:07:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał

    > A ja w 2001, zona chyba w 2004. W zadnym wypadku nie bylo kuriera, tylko
    > wszystko odbywalo sie za posrednictwem poczty. To samo z karta kredytowa.
    > Chyba masz krotka pamiec i cos wymyslasz z tym kurierem bo w mbanku nigdy
    > takich praktyk nie stosowano. Zawsze cala korespondencja odbywala sie za
    > posrednictwem poczty, co potwierdzaja tez inni uczestnicy tego tematu :D

    W jaki zatem sposób bank potwierdza tożsamość osoby podpisującej umowę?

    > Tak tez otrzymalem z mbanku karte kredytowa.

    Ale masz świadomość, że kredyt gotówkowy czy hipoteczny to "trochę" inna
    sprawa niż karta kredytowa?

  • 144. Data: 2009-06-02 21:12:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w

    > Ale tak bylo na poczatku i trwalo dobrych kilka lat.

    Wysyłanie umów pocztą bez weryfikacji podpisującego? Możliwe, że na
    początku tak było, ale chyba tylko w tym jednym banku, bo ja przy każdym
    koncie zakładanym via net (a trochę ich pozakładałem ;-) podpisywałem umowę
    przy kurierze albo ostatecznie fatygowałem się do oddziału.

  • 145. Data: 2009-06-02 21:15:59
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Na podstawie?

    Na podstawie własnych wewnętrznych widzimisiów? :)
    Nie wiem, tak po prostu jest "od zawsze". Możesz z nimi walczyć, ale
    prościej jest wyrobić pieczątkę za 30 zł i mieć to z bańki. Zwłaszcza, że
    bank może Ci odmówić założenia konta i nic mu nie zrobisz.
    Poza tym pieczątki tej używasz potem praktycznie wszędzie, gdzie trzeba
    podać jednocześnie nazwę, dane teleadresowe firmy i numery nip, regon, więc
    tym bardziej nie widzę problemu.

  • 146. Data: 2009-06-02 21:32:12
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > US nie wymaga pieczątki.

    Dziwne.
    Na wielu różnych dokumentach jest rubryka "pieczęć podmiotu"
    Po co?
    Aha - Urzędy Celne i PARP też wymagają pieczęci.

    > A banki? Niektóre "niereformowalne" faktycznie jej wymagają, ale wtedy
    > wybiera się bank, który trochę lepiej zna polskie prawo.

    Korzystam z usług 5 różnych banków. Poważnych, z tradycjami, tak sądzę ;-)
    Wszystkie wymagały i wymagają pieczęci.
    Intuicja podpowiada mi, że kolejne 5 również by wymagało. A te, które nie
    wymagają, widocznie cierpią na niedosyt klientów, co z kolei każe mi
    przypuszczać, że nie warto tam trzymać pieniędzy ;-)
    Tak czy owak - pieczątka to był koszt 30 zł. Dawno się zwrócił.

  • 147. Data: 2009-06-02 21:33:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 23:15:59 +0200, Baloo napisał(a):

    > Zwłaszcza, że bank może Ci odmówić założenia konta i nic mu nie zrobisz.

    No w zasadzie to jest to nieprawda.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 148. Data: 2009-06-02 21:42:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > No w zasadzie to jest to nieprawda.

    Czy istnieje jakiś ustawowy nakaz zakładania kont klientom nie spełniającym
    wymaganych przez bank warunków?

  • 149. Data: 2009-06-02 21:48:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 23:42:04 +0200, Baloo napisał(a):

    > Czy istnieje jakiś ustawowy nakaz zakładania kont klientom nie
    > spełniającym wymaganych przez bank warunków?

    Warunki zawierania umowy określa prawo bankowe. O pieczątce nic tam nie
    ma. W zasadzie można się upierać, że nakładanie dziwnych obowiązków
    mogłoby być uznane za wykorzystywanie dominującej pozycji albo coś w ten
    deseń.

  • 150. Data: 2009-06-02 21:58:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > ma. W zasadzie można się upierać, że nakładanie dziwnych obowiązków
    > mogłoby być uznane za wykorzystywanie dominującej pozycji albo coś w ten

    Nie wiem, nie znam się. Faktem jest, że od lat w wszystkich bankach zawsze
    są te same wymagania. I od lat wszyscy klienci z tego właśnie powodu
    rozpoczynają przygodę z własną firmą od wyrobienia pieczątki. Ale widocznie
    coś jest na rzeczy, skoro KNF nie robi z tym porządku.
    Swoją drogą niedawno w RB nie chcieli mi przyjąć reklamacji, bo ... nie
    było pieczęci. Mówię im, że dane firmy są w nagłówku pisma, ale im nie o
    dane chodziło, lecz o pieczęć. Dokładnie taką samą, jak na karcie podpisów.
    Bez tego ani rusz. Mogłem się pieniaczyć (właściwie nawet zacząłem i
    doszedłem do szczebla dyrektora oddziału, ale nic nie wskórałem ;-), ale po
    co? Niczego by to nie zmieniło. Takie mają zapisy w regulaminie, który
    zresztą kiedyś podpisywałem, więc w dalszej awanturze to ja wyszedłbym na
    idiotę, a nie oni.