  • 1. Data: 2004-04-21 07:20:03
    Temat: komornik zabiera alimenty
    Od: "dj.macko" <a...@w...pl>

    jesli znajoma ma przyznane alimenty w wysokosci 800 zł
    do tej pory zaklad wyplacal pieniazki (pelne 800 zł poniewaz placacy zgodzil
    sie na to) zarabia 1200 zł
    i nie ma nic poza praca
    Jednak komornik upomnial sie o jakies inne dlugi goscia
    i pomimo ze zaklad pracy wyslal informacje o sciaganiu z pensji goscia
    alimentow komornik kazal sobie wyplacac
    pod grozba obciazenia zakladu pracy dlugiem

    czyli teraz znajoma musi zglosic sie do komornika ze swoimi alimentami
    zaklad pracy wysle 720 zł (3/5)
    komornik zabierze 15%
    wiec dziewczyna dostanie 612 zł i nie ma na to rady ?

    jak tak moze byc ze komornik zabierze dziecku !!!
    przeciez dziewczyna nie jest temu winna a bardzo trudno utrzymac sie
    samotnej matce za te pare groszy
    zwlaszcza gdy nie moze liczyc na pomoc rodziny

    pozdrawiam
    ann

  • 2. Data: 2004-04-21 11:22:04
    Temat: Re: komornik zabiera alimenty
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > alimentow komornik kazal sobie wyplacac
    > pod grozba obciazenia zakladu pracy dlugiem

    komornik moze sobie grozic, ale palcem przed lustrem.
    zaklad pracy ma obowiazek poinformowac o istnieniu i rodzajach
    przeszkod uniemozliwiajacych realizacje zajecia.

    > czyli teraz znajoma musi zglosic sie do komornika ze swoimi alimentami
    > zaklad pracy wysle 720 zł (3/5)
    > komornik zabierze 15%
    > wiec dziewczyna dostanie 612 zł i nie ma na to rady ?

    nic nie musi. naleznosci alimentacyjne moze przekazywac bezposrednio
    zaklad pracy, bez posrednictwa komornika zdziernika.

    w przedstawionej sytuacji komornik nie moze zajac ani grosza.
    zgodnie z art. 87 § 1 i § 2 k.p. w pierwszej kolejnosci potracene
    sa naleznosci alimentacyjne. z tego co zostanie moze egzekwowac
    inne naleznosci. no ale tutaj mamy kolejne ograniczenia.
    kwota wolna od zajecia, po odliczeniu skladek i podatku, jest okolo
    600 zl art. 87(1) § 1 pkt 1.

    1200 - 720 = 480 a to jest mniej niz 600, prawda?

    dodatkowo w przypadku zbiegu egzekucji innych naleznosci z naleznosciami
    alimentacyjnymi potracenia nie moga przekroczyc trzech piatych wynagrodznia.

    jasno widac, ze komornik klamie i dziala niezgodnie z przepisami prawa
    wiec nalezy zaskarzyc jego czynnosci. zgodnie z art. 16 ustawy o komornikach
    sadowych i egzekucji komornik jest obowiazany postepowac zgodnie z
    przepisami prawa. art. 23 tej ustawy mowi, ze komornik ponosi odpowiedzialnosc
    za szkode wyrzadzona przy wykonywniu czynnosci. a art. 71 pkt. 2 stanowi, ze
    komornik odpowiada dyscyplinarnie za razaca obraze przepisow prawa.

    pozdr.
    marcin

  • 3. Data: 2004-04-21 13:59:27
    Od: "dj.macko" <a...@w...pl>

> [...]
    ze
    > komornik odpowiada dyscyplinarnie za razaca obraze przepisow prawa.

    komornik podpiera sie tym zapisem i chyba jednak ma racje :(

    Art. 88.
    § 1. Przy zachowaniu zasad określonych w art. 87 potrąceń na zaspokojenie
    świadczeń alimentacyjnych pracodawca może dokonywać również bez postępowania
    egzekucyjnego, z wyjątkiem przypadków gdy:
    <ciach>
    2) wynagrodzenie za pracę zostało zajęte w trybie egzekucji sądowej lub
    administracyjnej.

    ========================
    " informuje, iż tytuły alimentacyjne nie stanowią przeszkody dla realizacji
    zajęcia wynagrodzenia za pracę w postępowaniu egzekucyjnym, gdyż zgodnie z
    art. 88 & 1 pkt 2 kp potrącenia przez zakład pracy na zaspokojenie świadczeń
    alimentacyjnych mogą być dokonwane z wyjątkiem przypadku, gdy wyngrodzenie
    zostało zajęte w trybie egzekucji sądowej lub administarcyjnej. Zakład pracy
    nie jest uprawnony do kwestionowania zajęcia wynagrodzenia w postępowaniu
    egzekucyjnym. W przypadku gdy potrącona z wynagrodzenia kwota nie starcza na
    pokrycie zobowiązań właściwym do dokonania planu
    podziałuw trubie art. 1025 kpc jest organ egzekucyjny, Dokonywanie potrącen
    na rzecz innych tytułów jezeli na ich podstawie nie jest prowadzone
    postepowanie egzekucyjne jest niedopuszczalne w swietle obowiazujacych
    przepisow prawa.
    Zajece wynagrodzenia doreczone prawidlowo zakladowi pracyskutkuje powstaniem
    po stronie zakladu pracy jkao dluznikazajetej wierzystelnosci zakazu
    wyplacania dluznikowi zajetej czesci wynagrodzenia. Niezastosowanie sie do
    tego zakazu moze spowodowac odpowiedzialnosc cywilna zakladuu , jezeli
    narazi wierzyciela na szkode /art. 886 kpc./ zas po stronie pracownikow tego
    zakladupracy - odpowiedzialnosc karna.
    Wobec powyzszego wzywam zaklad pracy jako dluznika zajetej werzytelnosci do
    reaizacji przedmiotowego zajecia w trybie tygodniowym, pod rygorem ukarania
    grzywna w trybie art. 886 kpc"

  • 4. Data: 2004-04-21 21:06:21
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    [ciach]

    no fakt, zapomnialem:) zagalopowalem sie:)

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-04-22 05:05:05
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "bd" <b...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:458d.00001623.4086e24d@newsgate.onet.pl

    > [ciach]
    >
    > no fakt, zapomnialem:) zagalopowalem sie:)

    Czy mógłbyś wyjaśnić do którego posta i którego
    konkretnie cytatu odnosi się Twoja odpowiedź?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Obowiązkowa przyjemność jest nieprzyjemnym obowiązkiem.

  • 6. Data: 2004-04-22 09:56:03
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Czy mógłbyś wyjaśnić do którego posta i którego
    > konkretnie cytatu odnosi się Twoja odpowiedź?.

    moglbym. moja odpowiedz odnosi sie do: http://tinyurl.com/2uqr4
    pisalem w pospiechu poprzednia odpowiedz i okazalo sie,
    ze jak sie czlowiek spieszy to sie diabel cieszy :P
    no i zapomnialem o tym, o czym zapomnialem i moja odpowiedz
    okazala sie bledna w zwiazku z czym przyznalem sie do bledu. :)

    pozdr.
    marcin