  • 41. Data: 2010-11-20 01:40:28
    Temat: Re: kolejne pytanie o radar ;-)
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/19/2010 6:51 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > Zawsze mnie zastanawia czy niewskazanie jest wykroczeniem przeciwko
    > bezpieczeństwu czy może porządkowi na drogach publicznych ;)
    >
    > Wychodzi na to, że wykroczyć przeciwko bezpieczeństwu na drodze
    > publicznej można nawet siedząc za biurkiem ;P

    i to jest jedyny punkt sporny.
    bo część sedziów twierdzi, że art 78.4 pod art 97 nie podpada pod nie
    jest to wykroczenie przeciwko bezpieczeństwo, a drudzy twierdzą, że jak
    najbardziej jest to wykorczenie przeciwko porządkowi na drogach publicznych.

    jak ktoś się chce przekonać jakie zdanie ma sędzia na którego trafi, to
    zawsze może odmówić przyjęcia mandatu od policjanta.

  • 42. Data: 2010-11-20 18:42:23
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    OK. Obowiązek wskazania użytkownika pojazdu wynika z art 78 PoRD
    Jeśli jednak hipotetycznie, w tym czasie użyczam swojego pojazdu swojemu
    rodzonemu bratu, na jego prośbę, notorycznemu złodziejowi, aby przywiozł na
    metę fanty z włamania, to co jak przy próbie przesłuchania mnie oświadczę,
    iż wiem, ale nie mogę powidzieć, gdyż prawo daje mi możliwość uchylenia się
    odpowiedzi na takie pytanie zasłaniając sie trescią art.183§1 kpk.

    ps.Oczywiście jest to czysta teoria, Brat nie jest włamywaczem! ...

  • 43. Data: 2010-11-24 10:23:27
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl>

    >...Myślę, że możecie wystąpić o świadectwo ważne w chwili
    > dokonania pomiaru.

    Już o to wystąpili.

    > Chociaż myślę, że takowe i tak będą mieli.

    Nie byłbym takim optymistą.

    > Przysłali
    > Wam aktualne bo pewnie nikt na to nie zwrócił uwagi.

    Wątpię. Raczej nie chciało im się poszukać.

  • 44. Data: 2010-11-24 10:39:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl>

    > byl, do dzisiaj, ale merytoryczne argumenty sie skonczyly wiec posłałem
    > wątek do KF.
    >
    > poczytaj wątek "wskazanie kierującego" pare postów wyżej z pominięciem
    > postow niejakiego płaszczycy, który zawsze wie lepiej.

    Od Ciebie czy w ogóle ? ROTFL

    > generalnie
    > a) straż miejska ma złapać kierowcę za rekę, ale pytać kto prowadził już
    > nie za bardzo może, ze względów formalnych
    > b) to samo pytanie moze ci zadać policja jak jej przekażą sprawę, wiec jak
    > chcecie przeciągać, to możecie ich chwilowo wysłać na drzewo, że to nie
    > leży w ich kompetencjach. Może im sie dalej nie chciec ciągnać, ale jak
    > przekażą papiery policji to jesteście w tym samym punkcie.
    > c) PoRD mówi, art 78.4 mowi, że macie na głowie stawać i wiedzieć kto
    > użytkował samochód. Wyjątków, ani ograniczenia czasowego nie przewidziano.

    Nonsens.
    Przepis mówi, że JEŚLI powierzono to należy wskazać komu POWIERZONO. Nic nie
    ma o stawaniu na głowie i innych chorych tezach.

    > d) art 97 KW za złamanie art 78.4 PoRD przewiduje grzywnę dla właściciela
    > samochodu, chociaż część sędziów uważa inaczej i sprawy umarza twierdząc,
    > że "nie pamiętam" nie podpada pod zagrożenie bezpieczeństwa.

    To najpierw trzeba wykazać UMYŚLNOŚĆ

    > e) poniewaz od wykroczenia minęło już 30 dni, wiec sprawa mandatem
    > zakończyć sie nie może i przespacerujecie się do sądu grodzkiego.

    Może, wystarczy że sobie odpuszczą albo winny znajdzie się sam. Winnego
    można było swego czasu kupić, nielegalnie oczywiście.

    > Generalnie zakończenia mogą być dwa. Albo wam się upiecze, albo szef firmy
    > zarobi grzywnę. Utarło się 500 zł plus koszta. Puntków za to nie ma

    Za co ? Niewskazanie ? Jak wyżej. Jeszcze nie wiadomo jak się wszystko
    potoczy.

  • 45. Data: 2010-11-24 10:42:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MW" <w...@g...pl>

    > Czy aby na pewno słaby?
    > To że maja legalizację od sierpnia nie oznacza że mieli ja wcześniej.
    > Opieramy się na faktach a nie domysłach.
    > Na chwilę obecna nie udokumentowali że posiadali wtedy homologację.
    > Jeżeli ja bym dostał coś takiego to bym im odesłał z informacją
    > "Z uwagi że w okresie w którym zostało zrobione zdjęcie urządzenie nie
    > posiadało ważnych dokumentów legalizacyjnych(tutaj załączam ksero
    > otrzymanego ksera i zaznaczam zakreślaczem stosowna datę)nie znajduję
    > podstaw do nałożenia na mnie kary mandatu."

    Gdyby było tak, że muszą udokumentować to nie byłoby sensu powtarzać
    żądania.

  • 46. Data: 2010-11-24 10:47:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Ma prawo tak sobie po prostu wiedzieć "bo tak i już"?
    > A jeśli zrobię wielkie oczy i powiem, że zupełnie nikomu nie pożyczałem,
    > to dadzą mi spokój?

    Raczej nie, ale odpadnie odpowiedzialność z tego przepisu o wskazaniu i
    zagrożeniu

  • 47. Data: 2010-11-24 10:51:38
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Załóżmy, że nie ma takiej osoby. Po prostu nie można jej wskazać.
    > W tym wypadku mandat płaci właściciel. I do tego też jest mi potrzebna
    > legalizacja radaru.

    Nie, właściciel nie odpowiada w taki sposób

  • 48. Data: 2010-11-24 18:10:33
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <icip31$f5$1@news.net.icm.edu.pl>, d...@n...pl.invalid
    says...

    > Już o to wystąpili.

    > Nie byłbym takim optymistą.

    Dlaczego? Uważasz (czy może masz informacje), że używają nagminnie
    sprzętu bez legalizacji?

  • 49. Data: 2010-11-24 18:14:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-24 11:23, niusy.pl pisze:

    > Już o to wystąpili.

    > Nie byłbym takim optymistą.

    Optymizmem jest raczej oczekiwać że go nie będą mieli. :)

    > Wątpię. Raczej nie chciało im się poszukać.

    A co to zmienia? Teraz przyjdzie prawidłowy dokument. :)

    --
    spp

  • 50. Data: 2010-11-24 22:57:08
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl>

    > Dlaczego? Uważasz (czy może masz informacje), że używają nagminnie
    > sprzętu bez legalizacji?

    Czemu mieliby robić to nagminnie ?