  • 1. Data: 2010-11-19 08:39:37
    Temat: kolejne pytanie o radar ;-)
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Jeśli już był taki temat, to nie krzyczcie, tylko poproszę o link :)

    Do firmy przyszła informacja ze straży miejskiej w Pipidówku Wielkim, że
    dnia tego, a tego ktoś prowadził samochód należący do firmy, popełnił
    wykroczenie polegające na przekroczeniu prędkości 15 km/h i straż miejska
    prosi właścicieli o wskazanie kierowcy.
    W pierwszej kolejności wysłaliśmy pismo do straży, że w informacji od nich
    brak jakiejkolwiek wzmianki o radarze, o jego typie, brak świadectwa
    legalizacji, więc poprosimy o takowe.
    Po jakimś czasie przyszła ponowna informacja, tym razem już z kserokopią
    świadectwa legalizacji, ale tutaj mały zonk, bo wykroczenie miało miejsce w
    kwietniu tego roku, a data legalizacji radaru to sierpień tego roku. Czy
    możemy być upierdliwi i poprosić o świadectwo dotyczącego okresu, w którym
    popełniono wykroczenie, czy sobie darować, bo to niczego nie zmieni (może
    nie mam racji i ważne jest najbardziej aktualne świadectwo)?
    I tak będziemy musieli ich rozczarować informacją, że nie potrafimy
    jednoznacznie wskazać kierowcy (zdjęcie jest od tyłu), ponieważ samochód
    użytkowało go w tym czasie kilka osób, a żadna się nie poczuwa do winy. Ale
    to już sobie zostawię na deser.

    K.

  • 2. Data: 2010-11-19 09:19:01
    Temat: Re: kolejne pytanie o radar ;-)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Krzysztof napisał(a) :
> [...]
    > popełniono wykroczenie, czy sobie darować, bo to niczego nie zmieni (może
    > nie mam racji i ważne jest najbardziej aktualne świadectwo)?

    No co Ty? Przecież w marcu mógł ktoś grzebać we wnętrzu radaru, więc
    w sierpniu oddano go do homologacji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2010-11-19 09:20:25
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <ic5d4n$p78$1@news.onet.pl>, k...@a...pl says...
    > Po jakim? czasie przysz?a ponowna informacja, tym razem ju? z
    kserokopi?
    > ?wiadectwa legalizacji, ale tutaj ma?y zonk, bo wykroczenie mia?o miejsce w
    > kwietniu tego roku, a data legalizacji radaru to sierpie? tego roku. Czy
    > mo?emy by? upierdliwi i poprosi? o ?wiadectwo dotycz?cego okresu, w którym
    > pope?niono wykroczenie, czy sobie darowa?, bo to niczego nie zmieni (mo?e
    > nie mam racji i wa?ne jest najbardziej aktualne ?wiadectwo)?

    ?wiadectwo jest wa?ne przez jaki? okres, po up?yni?ciu którego trzeba je
    odnowi?, czyli wykona? odpowiednie badania, wzorcowanie itp. adekwatne
    dla danego urz?dzenia pomiarowego. To, ?e w danym momencie urz?dzenie
    posiada wa?ne ?wiadectwo nie ?wiadczy o tym, ?e je posiada?o w
    przesz?o?ci. My?l?, ?e mo?ecie wyst?pi? o ?wiadectwo wa?ne w chwili
    dokonania pomiaru. Chocia? my?l?, ?e takowe i tak b?d? mieli. Przys?ali
    Wam aktualne bo pewnie nikt na to nie zwróci? uwagi.

    P.

  • 4. Data: 2010-11-19 09:31:44
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/19/2010 2:39 AM, Krzysztof wrote:
    > Jeśli już był taki temat, to nie krzyczcie, tylko poproszę o link :)

    byl, do dzisiaj, ale merytoryczne argumenty sie skonczyly wiec posłałem
    wątek do KF.

    poczytaj wątek "wskazanie kierującego" pare postów wyżej z pominięciem
    postow niejakiego płaszczycy, który zawsze wie lepiej.

> [...]
    > jednoznacznie wskazać kierowcy (zdjęcie jest od tyłu), ponieważ samochód
    > użytkowało go w tym czasie kilka osób, a żadna się nie poczuwa do winy.

    generalnie
    a) straż miejska ma złapać kierowcę za rekę, ale pytać kto prowadził już
    nie za bardzo może, ze względów formalnych
    b) to samo pytanie moze ci zadać policja jak jej przekażą sprawę, wiec
    jak chcecie przeciągać, to możecie ich chwilowo wysłać na drzewo, że to
    nie leży w ich kompetencjach. Może im sie dalej nie chciec ciągnać, ale
    jak przekażą papiery policji to jesteście w tym samym punkcie.
    c) PoRD mówi, art 78.4 mowi, że macie na głowie stawać i wiedzieć kto
    użytkował samochód. Wyjątków, ani ograniczenia czasowego nie przewidziano.
    d) art 97 KW za złamanie art 78.4 PoRD przewiduje grzywnę dla
    właściciela samochodu, chociaż część sędziów uważa inaczej i sprawy
    umarza twierdząc, że "nie pamiętam" nie podpada pod zagrożenie
    bezpieczeństwa.
    e) poniewaz od wykroczenia minęło już 30 dni, wiec sprawa mandatem
    zakończyć sie nie może i przespacerujecie się do sądu grodzkiego.

    Generalnie zakończenia mogą być dwa. Albo wam się upiecze, albo szef
    firmy zarobi grzywnę. Utarło się 500 zł plus koszta. Puntków za to nie ma

  • 5. Data: 2010-11-19 09:33:00
    Od: max441 <m...@w...pl>

> [...]
    > popełniono wykroczenie, czy sobie darować, bo to niczego nie zmieni (może
    > nie mam racji i ważne jest najbardziej aktualne świadectwo)?

    Świadectwo jest ważne przez jakiś okres, po upłynięciu którego trzeba je
    odnowić, czyli wykonać odpowiednie badania, wzorcowanie itp. adekwatne
    dla danego urządzenia pomiarowego. To, że w danym momencie urządzenie
    posiada ważne świadectwo nie świadczy o tym, że je posiadało w
    przeszłości. Myślę, że możecie wystąpić o świadectwo ważne w chwili
    dokonania pomiaru. Chociaż myślę, że takowe i tak będą mieli. Przysłali
    Wam aktualne bo pewnie nikt na to nie zwrócił uwagi.

    P.

  • 6. Data: 2010-11-19 09:45:11
    Od: MW <w...@g...pl>

    W dniu 2010-11-19 09:39, Krzysztof pisze:
> [...]
    > świadectwa legalizacji, ale tutaj mały zonk, bo wykroczenie miało
    > miejsce w kwietniu tego roku, a data legalizacji radaru to sierpień tego

    opierając się o zasady logiki to skoro nie posiadają legalizacji z
    okresu w którym był pomiar to pomiar jest nieważny.

    p,M

  • 7. Data: 2010-11-19 09:53:17
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonania pomiaru. Chocia? my?l?, ?e takowe i tak b?d? mieli. Przys?ali
    > Wam aktualne bo pewnie nikt na to nie zwróci? uwagi.

    KODOWANIE Ustaw !!!!

  • 8. Data: 2010-11-19 10:52:23
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Generalnie zakończenia mogą być dwa. Albo wam się upiecze, albo szef firmy
    > zarobi grzywnę. Utarło się 500 zł plus koszta. Puntków za to nie ma
    Generalnie moze sie skonczyc wezwaniem do sadu i poleceniem wskazania.
    Mozna twierdzic, ze w firmie nie ma wymogu prowadzenia ewidencji uzytkowania
    pojazdow, wiec nie mozna wskazac. Wtedy sprawa konczy sie umozeniem i
    nakazem sadu o prowadzenia ksiazek przebiegu.

    Sprawdzone empirycznie.
    pozdrawiam

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 9. Data: 2010-11-19 11:01:06
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-19 11:52:23 +0100, "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl> said:

    > Wtedy sprawa konczy sie umozeniem

    Z pewnością nie.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-11-19 11:17:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie zakończenia mogą być dwa. Albo wam się upiecze, albo szef
    > firmy zarobi grzywnę. Utarło się 500 zł plus koszta. Puntków za to nie ma

    Wszystko się zgadza, tylko mi bardziej chodziło o to, czy handryczyć się z
    nimi jeszcze o te aktualne świadectwo czy odpuścić, bo i tak mi wyjadą
    jakimiś paragrafami, że świadectwo nie musi obejmować dnia zdarzenia etc.
    Nie chcę ich bez powodu za bardzo podqrwiać, ale z drugiej strony jeśli nie
    mają racji (i wcześniejszego świadectwa), to przynajmniej mielibyśmy spokój
    w tym temacie.

    K.