  • 11. Data: 2003-02-24 11:37:18
    Temat: Re: kodeks pracy - poczatek okresu wypowiedzenia
    Od: "pzremo" <p...@g...pl>

    > bez sensu calkowicie, kto to pisal? :)
    > a liczy sie w tym przypadku 24 luty,
    > co z tego ze dostales 20? a mogles i dostac 15 stycznia.
    > bez znaczenia.

    No właśnie takie jest i moje zdanie, firma się pomyliła a teraz nie chcą
    przyznać się do błedu.
    A ta firma to jeden z największych koncernów spozywczych na świecie, aż nie
    chce się wierzyć, że nie dopilnowali takiej pierdułki!
    Dlatego przez chwilę zgłupiałem.
    Czyli spokojnie mogę wnieść odwołanie do Sądu Pracy, tak?

  • 12. Data: 2003-02-24 11:40:15
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "pzremo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli spokojnie mogę wnieść odwołanie do Sądu Pracy, tak?

    to mozesz zawsze

  • 13. Data: 2003-02-24 11:47:36
    Od: "pzremo" <p...@g...pl>

    > to mozesz zawsze
    Wiem :))
    Tylko że ja mieszkam 360 km od siedziby firmy (a odwołanie muszę złożyć
    tam),
    więc chce mieć pewność, że mam rację.

  • 14. Data: 2003-02-24 11:50:33
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Tylko że ja mieszkam 360 km od siedziby firmy (a odwołanie muszę złożyć
    > tam),
    > więc chce mieć pewność, że mam rację.

    w sadach roznie bywa,
    moze byc tak ze bedziesz musial tam 10 razy jezdzic (przez 2 lata).
    moze byc tez tak ze po 1 czy 2 rozprawach rozpoznawczych w zasadzie
    zapadnie wyrok (sadze ze w tym przypadku tak wlasnie bedzie, gdyz
    to sprawa w sumie formalna).
    coz, ja bym zaryzykowal, Ty przemysl i zrob jak uwazasz.

  • 15. Data: 2003-02-24 11:52:28
    Od: "pzremo" <p...@g...pl>

    > A serio, to zależy jaki masz okres wypowiedzenia. Długość ich trwania
    liczy
    > się "od końca" - tzn. kończą się w sobotę ( termin w tygodniach ) lub w
    > ostatni dzień miesiąca ( termin w miesiacach) - art. 30 par 2 ind 1
    Kodeksu
    > pracy. Czyli de facto trwają dłużej, niż się wydaje. Jesli masz miesięczny
    > termin wypowiedzenia, to zaczyna się z chwilą określona w oświadczeniu
    > pracodawcy a kończy z ostatnim dniem miesiąca w którym się kończy. Czy to
    > 'robi sens'? :-)))

    Robi, robi.
    Ja mam 2 tygodniowy termin wypowiedzenia.
    Więc moim zdaniem jeśli pracodawca napisał, że wypowiada mi umowę 24 lutego,
    z zachiowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia, to okres ten kończy się
    15 marca w sobotę, a nie 8 marca, tak jak to napisał pracodawca.
    I dzień doręczenia nie ma tu znaczenia (tak jak pisałem dostłem te
    wypowiedzenie 20 lutego)

  • 16. Data: 2003-02-24 12:14:24
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "pzremo" <p...@g...pl> wrote in message

    > Wiem :))
    > Tylko że ja mieszkam 360 km od siedziby firmy (a odwołanie muszę złożyć
    > tam),
    > więc chce mieć pewność, że mam rację.

    Do Sądu? Nie musisz. Art. 461 kpc ( cytuje z pamieci wiec moge sie mylic )
    daje mozliwosc wyboru - tzw. wlasciwosci porzemienna. Mozesz skladac tez
    tam, gdzie wykonywales prace badz gdzie jest zakład pracy ( nie musi być
    siedziba )

    Depi

  • 17. Data: 2003-02-24 13:41:37
    Od: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>

    > bez sensu calkowicie, kto to pisal? :)
    > a liczy sie w tym przypadku 24 luty,
    > co z tego ze dostales 20? a mogles i dostac 15 stycznia.
    > bez znaczenia.
    czy powinno byc napisane: "wypowiadam Panu umowę o pracę z dniem 15 marca
    2003 z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia"? i wypowiedzenie
    powinno byc dostarczone przed 1 marca (14 dni przed 15 marca)?

    ML

  • 18. Data: 2003-02-24 18:33:52
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    > 15 marca w sobotę, a nie 8 marca, tak jak to napisał pracodawca.
    > I dzień doręczenia nie ma tu znaczenia (tak jak pisałem dostłem te

    Egzaktli!

    Pzdr

    --
    Depi.