  • 1. Data: 2003-02-24 08:27:10
    Temat: Chcialem miec proste zeby... (dlugawe)
    Od: m...@p...onet.pl

    ...wiec poszedlem do specjalisty (ortodonty).

    Wstep moze wydawac sie zbedny, jednak bede wdzieczny za zapoznianie sie z nim i
    udzielenie mi rady.

    Tak wiec uw lekarz zalozyl mi staly aparat i faktycznie po jakims czasie moje
    podobienstwo do krolika zaczelo sie zacierac. Nosilem go przez poltora roku.

    No i fajnie, moge sie pokazac na ulicy.

    Okazuje sie jednak, ze leczenie bylo przeprowadzone po prostu zle. W wiekszosci
    przypadkow przed zalozeniem aparatu nalezy usunac 2 zeby (symetrycznie) celem
    zrobienia miejsca dla tych ktore beda sie cofac. Owa pani doktor nie zlecila
    tego. Teraz sie okazuje, ze zeby w ogole nie chca zostac na swoim nowym
    miejscu. Nowe miejsce i tak nie jest dobre - w dalszym ciagu mam wade zgryzu
    (choc oczywiscie zdecydowanie mniejsza). Jednak po ponad 3 latach leczenia
    (ktore nie nalezy do tanich, niestety) chyba mam prawo oczekiwac lepszych
    rezultatow! Nie wspomne juz o niezliczonej wprost ilosci ubytkow (od zdjecia
    aparatu mialem juz zalatanych ponad 10 zebow), jednak to juz nie jest wina
    ortodontki - staly aparat uniemozliwia zachowanie nalezytej higieny jamy
    ustnej. Z pewnoscia jeszcze ponad rok bede musial nosic tzw. plytke retencyjna -
    leczenie bedzie trwalo 4 lata.

    Teraz prowadzi mnie inny lekarz. Jego zdaniem najlepszym rozwiazaniem byloby w
    moim przypadku powtorzenie calej operacji od poczatku: ekstrakcja zebow i
    zalozenie aparatu. Tylko ze ja juz przez to przeszedlem! Nie po to wydalem
    kilka tysiecy zlotych zeby wydac je raz jeszcze!

    No i w koncu moje pytanie. Czy musze za to placic? W koncu to nie moja wina ze
    leczenie sie nie udalo - byl to /*ewidentny*/ blad lekarza!

    Dziekuje za wszelkie sugestie,
    pozdrawiam
    michal