  • 1. Data: 2003-02-24 09:15:34
    Temat: intercyza a pozyczka hipoteczna
    Od: " Kasia" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam. Dzieki Wam chcialabym uzuskac odpowiedzi na nurtujace mnie pytania.
    Wychodze za maz za czlowieka, ktory z pierwszego zwiazku ma dziecko. Żeby
    ustrzec sie przed niechcianymi komplikacjami dotyczacymi spadku w razie
    ewentualnej naszej smierci, z przyszlym mezem spisujemy intercyze
    przedmalzenska ale zarazem przed slubem bierzemy pozyczke hipoteczna na
    wkonczenie domu, ktory nalezy do mnie. Prosze mi zatem wyjasnic (intercyza
    dokladnie precyzuje co bylo przed slubem moje a co meza), jak to bedzie w
    przypadku pozyczki - bierzemy ja wspolnie na moj dom...faktury za zakup
    materialow beda wystawiane na mnie.Teoretycznie moj przyszly maz wniesie
    wklad do naszego domu, ale to wszystko przed slubem. Co w takim razie
    uwzdlegni intercyza?

  • 2. Data: 2003-02-24 09:48:01
    Temat: Re: intercyza a pozyczka hipoteczna
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Obawiam się, że nie rozumiem. Bierzecie kredyt hipoteczny na dom, który juz
    należy do Ciebie? Czy może po prostu wspólnie zaciągacie pożyczkę na remont
    czy cośtam ( nieważne ), która zabezpieczona jest hipoteka na Twoim domu?

    Tak ogólnie intercyza uniemozliwi powstanie wspólnosci majątkowej _po
    ślubie_. Pozyczki i domy przed śłubem nie mają tu nic do rzeczy. Sprecyzuj
    troche, bo nie bardzo wiadomo o co chodzi i o co pytasz. Z tego co na razie
    piszesz, to będziecie solidarnymi pozyczkobiorcami a hipoteka będzie
    obciązać Twopją nieruchomść. Tylko co do tego ma śłub, dziecko i intercyza?

    Depi.