  • 1. Data: 2003-02-24 09:16:10
    Temat: kodeks pracy - poczatek okresu wypowiedzenia
    Od: "pzremo" <p...@g...pl>

    Witam szanownych grupowiczów :)
    Czy ktoś sie orientuje czy za poczatek okresu wypowiedzenia uważa się dzień
    w którym wypowiedzenie to zostało mi doręczone,
    czy też datę, jaka jest wymieniona w wypowiedzeniu (wypowiedzenie dostałem
    na piśmie 20 lutego, a brzmi ono: "....wypowiadam panu umowę o pracę z dniem
    24 lutego..."
    Podsumowując: początek okresu wypowiedzenia to 20 lutego, czy 24 lutego?

  • 2. Data: 2003-02-24 09:30:30
    Temat: Re: kodeks pracy - poczatek okresu wypowiedzenia
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "pzremo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dniem
    > 24 lutego..."
    > Podsumowując: początek okresu wypowiedzenia to 20 lutego, czy 24 lutego?

    z dnie 24 lutego jest KONIEC okresu wypowiedzenia a nie poczatek :)

  • 3. Data: 2003-02-24 09:31:32
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pan.wroc.pl>

    pzremo napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    dniem
    >24 lutego..."
    >Podsumowując: początek okresu wypowiedzenia to 20 lutego, czy 24 lutego?
    Nie jest to kolego drogi istotne, albowiem okres wypowiedzenia umowy o
    pracę obejmujący tydzień lub miesiąc kończy się odpowiednio w sobotę lub w
    ostatnim dniu miesiąca. Zastanawiam się tylko, czy otrzymałeś wypowiedzenie
    bez zachowania okresu wypowiedzenia? takie wybiegające "w przyszłość" daty
    stosuje się, aby uniknąć nieporozumień dotyczących otrzymania wypowiedzeń po
    terminie - sam tak robię. ktoś, kto chciał zlożyć Ci wypowiedzenie, chciał
    to zrobić przed końcem lutego i to mu się udało.
    czarny

  • 4. Data: 2003-02-24 09:43:43
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "pzremo" <p...@g...pl> wrote in message

    > Podsumowując: początek okresu wypowiedzenia to 20 lutego, czy 24 lutego?

    A teraz niespodzianka : 1 marca!

    A serio, to zależy jaki masz okres wypowiedzenia. Długość ich trwania liczy
    się "od końca" - tzn. kończą się w sobotę ( termin w tygodniach ) lub w
    ostatni dzień miesiąca ( termin w miesiacach) - art. 30 par 2 ind 1 Kodeksu
    pracy. Czyli de facto trwają dłużej, niż się wydaje. Jesli masz miesięczny
    termin wypowiedzenia, to zaczyna się z chwilą określona w oświadczeniu
    pracodawcy a kończy z ostatnim dniem miesiąca w którym się kończy. Czy to
    'robi sens'? :-)))

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-24 10:16:16
    Od: "Luthien" <a...@a...pl>

    jezeli ja po chorobie wracam do pracy i chce rozwiazac umowe bez okresu
    wypowiedzenia i jezeli pracodawca sie zgadza to znaczy, ze nastepny dzien
    moge nie przychodzic do pracy?

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 6. Data: 2003-02-24 10:25:14
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    Luthien napisał(a) w wiadomości: ...
    >jezeli ja po chorobie wracam do pracy i chce rozwiazac umowe bez okresu
    >wypowiedzenia i jezeli pracodawca sie zgadza to znaczy, ze nastepny dzien
> [...]
    A to już rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron i jest to
    dopuszczalne. Ze względów bezpieczeństwa radziłbym spisać owe porozumienie
    na piśmie.
    czarny

  • 7. Data: 2003-02-24 10:30:51
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Luthien" <a...@a...pl> wrote in message
    > jezeli ja po chorobie wracam do pracy i chce rozwiazac umowe bez okresu
    > wypowiedzenia i jezeli pracodawca sie zgadza to znaczy, ze nastepny dzien
    > moge nie przychodzic do pracy?

    Tak. Jest to rozwiazanie na mocy porozumieniem stron ( art. 30 par 1 pkt
    1 ) i moze nastapic z dowolnym terminem ( nawet wstecznym! )

    Depi.

  • 8. Data: 2003-02-24 10:33:44
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Krzysztof" <k...@i...pan.wroc.pl> wrote in message

> [...]
    > terminie - sam tak robię. ktoś, kto chciał zlożyć Ci wypowiedzenie, chciał
    > to zrobić przed końcem lutego i to mu się udało.

    No i o co chodzi? Przeciez nastapilo z data prospektywna? Wreczenie w lutym
    i nie ma znaczenia w sumie, czy 20 czy 24 ( jesli termin beignie w
    miesiacach ). Termin wypowiedzenia biegnie OD momentu okresloinego w
    wypowiedzeniu do ustawowego konca tego okresu.

    Depi.

  • 9. Data: 2003-02-24 11:16:15
    Od: "pzremo" <p...@g...pl>

    > z dnie 24 lutego jest KONIEC okresu wypowiedzenia a nie poczatek :)

    Widzę, że podałem zbyt mało szczegółów.
    Byłem zatrudniony na czas okreslony, wiec okres wypowiedzenia to 2 tyg
    (pracowałem 4,5 roku)
    W wypowiedzeniu, które otrzymałem 20 lutego jest napisane: "..wypowiadam
    panu umowę o pracę z dniem 24 lutego 2003 z zachowaniem 2 tygodniowego
    okresu wypowiedzenia. Umowa zostanie rozwiazana z dniem 8 marca 2003.."
    Między 24 lutego a 8 marca jest 13!, a nie 14 dni!
    Z tego co wyczytałem w ustawie okres wypowiedzenia więc przesuwa się do
    nastepnej soboty, tj 15 marca.
    A w firmie powiedzeli mi, ze to nieistotne jaka data (24 lutego) jest
    napisana w wypowiedzeniu, - wazne, ze JA otrzymalem je 20 lutego - wiec do 8
    marca mam wiecej niz 14 dni okresu wypowiedzenia, czyli tak jak powinno byc.
    Moje pytanie brzmi: czy pierwszy dzien wypowiedzenia to data otrzymania (20
    luty), czy tez data, jaka widnieje na wypowiedzeniu - 24 lutego
    ("...wypowiadam panu umowe o prace z dniem 24 lutego...")

  • 10. Data: 2003-02-24 11:33:01
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > luty), czy tez data, jaka widnieje na wypowiedzeniu - 24 lutego
    > ("...wypowiadam panu umowe o prace z dniem 24 lutego...")

    bez sensu calkowicie, kto to pisal? :)
    a liczy sie w tym przypadku 24 luty,
    co z tego ze dostales 20? a mogles i dostac 15 stycznia.
    bez znaczenia.