  • 1. Data: 2003-02-24 08:40:03
    Temat: Stwierdzenie nabycia spadku....
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Witam serdecznie

    Jak wygląda proceduralnie stwierdzenie nabycia spadku w sytuacji gdzie:
    - jest testament (wyznaczony 1 spadkobierca) sporządzony w USC
    - część rodziny tzw spadkobierców ustawowych jest za granicą
    - od śmierci spadkodawcy minęło 2 lata
    Czy wystarczy złożenie wniosku do sądu o stwierdenie nabycia spadku ze
    wskazaniem adresów pozostałych członków rodziny (spadkobierców ustawowych) ?
    Nie mam kontaktu z osobami które przebywają za granicą, są one tam na stałe
    i nie posiadają obywatelstwa Polskiego, a w kwestii spadku to nie są tym
    zainteresowani tak mi oświadczyli w dniu pogrzebu spadkodawcy.
    Jakie dokumenty mam przygotować aby móc złożyć wniosek aby nie był odrzucony
    z powodu jakichś braków przy rozprawie?
    Proszę o sugestie jak tą sprawę ruszyć poniewac odziedziczyłem dom który
    wymaga remontu a bez wpisu do KW nie dostane zgody na remont dachu ani nie
    mam możliwości ubiegania sie o przyłączenie gazu.

    Dziekuję
    Serwiz