    From: "Krzysztof Kudźma" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kłopot z rowerem w banku PKO BP S.A.
    Date: Fri, 30 Jul 2004 16:02:17 +0200

    Od jakiegoś czasu jeżdżę po mieście na rowerze. Pewnego dnia postanowiłem
    zrealizować czek w banku PKO BP S.A. i wstawiłem rower do przedsionka tuż za
    drzwiami
    wejściowymi. Poszedłem do holu, czekam - dobre kilka minut - w kolejce aż tu
    słyszę pytanie
    ochroniarza:
    - Kto postawił rower w banku?
    - Ja - mówię zdziwiony.
    - Proszę zabrać rower - odpowiedział ochroniarz.
    - Dobrze, zabiorę tylko załatwię sprawę. - odpowiedziałem.
    - W takim razie wystawiam rower na zewnątrz banku - oświadczył ochroniarz.
    Po załatwieniu sprawy roweru rzeczywiście nie było w miejscu w którym go
    zostawiłem. Wyszedłem przed bank, tam też go nie ma. Idę do ochroniarza i
    proszę go o
    podanie swojego nazwiska, nr identyfikacyjnego i nazwy firmy ochroniarskiej,
    której jest
    pracownikiem. Po spisaniu wszystkich danych z jego identyfikatora
    powiedział, że rower jest
    na podwórzu banku (nie sprawdziłem czy rzeczywiście był).
    Napisałem pismo do kierownictwa banku z pytaniem czy ochroniarz postąpił
    prawidłowo zachowując się w ten sposób i jakie przepisy lub jaki regulamin
    mu na to
    pozwala. W sekretariacie uzyskałem informacje, że ochroniarz postępuje
    zgodnie z
    regulaminem firmy ochroniarskiej. Zostawiłem rower, którego od momentu
    pozostawienia w
    przedsionku nie widziałem.
    W firmie, która zatrudniła ochroniarza dowiedziałem się, że ochrona banku
    pracuje na podstawie planu ochrony banku, który zatwierdzany jest miedzy
    innymi przez
    Policję. Dokument ten jest niejawny miedzy innymi ze względu na zagrożenie
    terrorystyczne.

    Chciałbym się dowiedzieć
    - Czy można w taki sposób zająć własność innej osoby.
    - Czy jeżeli już do tego doszło to nie powinno się spisać jakiegoś
    protokołu.
    - Jak można zgodnie z prawem kogoś zmusić do przestrzegania zakazu
    wprowadzania roweru do
    banku.
    - Czy może za złamanie zakazu powinienem dostać mandat.
    - Czy zgodnie z tym co dowiedziałem się w firmie ochroniarskiej plan ochrony
    banku jest tak
    tajny, że o jego istnieniu nie wie pani pracująca w sekretariacie.