  • 1. Data: 2007-05-09 23:10:03
    Temat: karalnosc wykroczenia a przedawnienie
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    popelnione wykroczenie: 11.2004
    niezaplacony mandat karny
    decyzja egzekucyjna wojewody: 02.2005
    informacja z US z żądaniem uiszczenia naleznosci: 05.2007

    czy US moze żądać uiszczenia naleznosci? jak to dokladnie wyglada od
    strony prawnej? art. 45 KW troszke jest dla mnie niejasny. pkt 1 mowi:
    "Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynął
    rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia
    ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu." wobec tego cytatu juz
    uplynely 2 lata (w okresie roku wszczeto postepowanie, wiec karalnosci
    ustaje z uplywem 2 lat od popelnienia czynu. wiec czas 2 lata juz minely

    z kolei pkt 3 mowi: "Orzeczona kara lub środek karny nie podlega
    wykonaniu, jeżeli od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3
    lata." 3 lat nie minely wiec kara podlega wykonaniu?

    wiec jak to jest?

  • 2. Data: 2007-05-10 05:19:44
    Temat: Re: karalnosc wykroczenia a przedawnienie
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Sarpedon napisał(a):
> [...]
    > wykonaniu, jeżeli od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3
    > lata." 3 lat nie minely wiec kara podlega wykonaniu?

    kara została orzeczona (mandatem), więc 3 lata

    KG

  • 3. Data: 2007-05-10 17:33:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał
> [...]
    > wykonaniu, jeżeli od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3
    > lata." 3 lat nie minely wiec kara podlega wykonaniu?

    Właśnie tak. Ukaranie mandatem było prawomocne.