  • 1. Data: 2007-05-09 19:52:21
    Temat: Rejestracja wyrejstrowanej przyczepki bagazowej
    Od: "Adam B." <a...@s...pl>

    Witam!

    Dostałem od ojca bardzo starą, ale sprawną przyczepkę lekką bagażową.
    Ponieważ jednak on jej nie używał, jakieś 10 lat temu ją wyrejestrował, aby
    nie płacić ubezpieczenia. Cały czas leżała u niego w garażu. Obecnie
    wykańczam domek i bardzo by mi się ona przydała do przewożenia różnych
    materiałów budowlanych.
    Jednak mam wielki problem. W Starostwie Powiatowym pani mi powiedziała, że
    skoro została ona całkowicie wyrejestrowana, to nie ma już mozliwości
    ponownego jej zarejestrowania, wyjątkiem są podobno tylko przyczepy
    rolnicze. Czy to prawda? Czy naprawdę nie da się tego zrobić?

    Pozdrawiam!
    Adam Brok

  • 2. Data: 2007-05-09 21:43:51
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Użytkownik "Adam B." <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponownego jej zarejestrowania, wyjątkiem są podobno tylko przyczepy
    > rolnicze. Czy to prawda? Czy naprawdę nie da się tego zrobić?

    Witam

    Poniekad. Pojazd, ktory zostal juz wyrejestrowany, nie moze byc ponownie
    zarejestrowany za wyjatkiem pojazdow wymienionych w art. 79 ust. 4 pord
    (pojazd po kradziezy, zabytkowy, pojazd majacy co najmniej 25 lat - tutaj z
    kilkoma warunkami dodatkowo, ciagnika rolniczego i wlasnie przyczepy
    rolniczej).
    Jednakze kiedys mozna bylo wyrejestrowac pojazd czasowo, zeby po prostu nie
    placic OC, o czym Pan juz wspomnial.
    Proponuje odszukac dowod rejestracyjny, prawdopodobnie lezy w WK. Gdyby go
    nie bylo, trzeba ubiegac sie o zaswiadczenie o zarejestrowanym pojezdzie z
    adnotacja o wyrejestrowaniu - jakim - czasowym czy stalym. Byc moze
    przyczepa byla wyrejestrowana czasowo i da sie ja przywrocic do ruchu.
    Jezeli na stale, to nie ma mozliwosci. Tzn. jest, ale jest niezgodna z
    prawem, wiec jej nie przytocze, prosze nawet sie o to nie pytac na priv.

    pord4u
    --- pomoc w zakresie rej. pojazdów
    i uprawnień do kierowania pojazdami ---
> [...]
    > (pojazd po kradziezy, zabytkowy, pojazd majacy co najmniej 25 lat - tutaj
    > kilkoma warunkami dodatkowo, ciagnika rolniczego i wlasnie przyczepy

    Witam!
    Dziękuję za szerokie wyjaśnienia. Ale zapytam jeszcze.
    Czy jeśli taka przyczepka ma ponad 25 lat, to można ją zarejestrować jako
    zabytkową? Rok jej produkcji 1981.

    Pozdrawiam!
    Adam Brok

  • 4. Data: 2007-05-10 15:14:59
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    > Witam!

    Witam

    > Dziękuję za szerokie wyjaśnienia.

    Prosze bardzo.

    Ale zapytam jeszcze.
    > Czy jeśli taka przyczepka ma ponad 25 lat, to można ją zarejestrować jako
    > zabytkową? Rok jej produkcji 1981.

    Definicja z pord - art. 2 pkt 39 - pojazd zabytkowy - pojazd, który na
    podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub
    znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków.

    Rozumiem, ze wszystko jasne i rozwijac tego juz nie trzeba.

    Pozdrawiam, milego dnia.

> [...]
    > ponownego jej zarejestrowania, wyjątkiem są podobno tylko przyczepy
    > rolnicze. Czy to prawda? Czy naprawdę nie da się tego zrobić?

    Skoro można zarejestrowac przyczepke zrobiona samodzielnie to i taką się da.
    Trzeba tylko potraktowac ja jako takową (wykonaną samodzielnie). Potrzebna
    jest chyba opinia rzeczoznawcy i przegląd techniczny.

    Pozdrawiam Przeme

  • 6. Data: 2007-05-11 04:08:59
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "pord4u" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > (pojazd po kradziezy, zabytkowy, pojazd majacy co najmniej 25 lat - tutaj
    > z kilkoma warunkami dodatkowo, ciagnika rolniczego i wlasnie przyczepy

    To przyczepka samochopdowa jest pojazdem ???

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2007-05-11 04:11:35
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "pord4u" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Poniekad. Pojazd, ktory zostal juz wyrejestrowany, nie moze byc ponownie
    > zarejestrowany

    I jak poważnie traktowac takie chore prawo ... :/

    Pozdrawiam Przemek

  • 8. Data: 2007-05-11 18:14:50
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:f20q05$p2$1@news.vectranet.pl...

    > Skoro można zarejestrowac przyczepke zrobiona samodzielnie to i taką się
    > da.

    Jest to przestepstwem. Przyczepka ma juz nadane numery identyfikacyjne, wiec
    jaka to samorobka ?

    > Trzeba tylko potraktowac ja jako takową (wykonaną samodzielnie).

    jw.

    Potrzebna
    > jest chyba opinia rzeczoznawcy i przegląd techniczny.

    Bzdura.

  • 9. Data: 2007-05-11 18:17:17
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:f20q1i$p7$1@news.vectranet.pl...

    > To przyczepka samochopdowa jest pojazdem ???

    Tak.

    Definicja z pord - przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia
    go z innym pojazdem, przyczepa lekka - przyczepa, której dopuszczalna masa
    całkowita nie przekracza 750 kg.

    --
> [...]
    i uprawnień do kierowania pojazdami ---

    > Jest to przestepstwem. Przyczepka ma juz nadane numery identyfikacyjne,

    Częściowo ją demontujesz, usuwasz numery i składasz z powrotem dodając jakiś
    detal. Masz już samoróbkę i mogą ci skoczyc. Twoja sprawa z czego składasz
    samoróbkę.

    Pozdrawia mPrzemek