  • 211. Data: 2004-04-23 10:31:31
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, Olo Kwasniak wrote:
    [...Olo jak zwykle wycina wrotki...]
    >+ > > nieuzasadnione zatrzymanie pojadu :-)
    >+ >
    >+ > Niestety nie. Jeśli w regulaminie jest zapisane, że ma posiadać na
    >+ > identyfikatorze piczątkę przewoźnika, a jej nie ma to niestety
    >+ > identyfikator jest fałszywy.

    IMHO wniosek zbyt daleko idący. Ale że to NIE JEST identyfikator
    mógłbym się zgodzić ;)

    >+ Kompletnie nie widzę związku. Przyjeżdża policja,

    Kto wzywa ? Rozumiem że pasażer.

    >+ stwierdza że kanar faktycznie jest kanarem

    ...przyjmijmy...

    >+ i wówczas to on ich prosi o Twoje dane i wystawia
    >+ mandat za nieuzasadnione zatrzymanie pojazdu - nawet jeśli miałeś bilet.

    Primo: skąd "zatrzymanie pojazdu" wziąłeś ??

    Do kontroli pasażera zatrzymuje się pojazd czy tylko do kontroli
    kontrolera ? Bo jeśli POLICJA zatrzyma pojazd, albo to KIEROWCA
    zatrzyma bądź też KONTROLER każe kierowcy zatrzymać (ma chyba
    prawo ?) - no to ja nie widzę "zatrzymania przez pasażera".
    Przepisy przwiduję opłatę dodatkową za dojazd celem identyfikacji
    pasażera, a nie celem identyfikacji *kontrolera* - a przecież
    chyba od tego się zaczęła hipotetyczna akcja, nie ? ;)

    Secundo:
    mandat jest IMHO bezpodstawny. Przecież kontroler ma
    mieć ważny (w tym zgodny ze wzorem) identyfikator.
    Skorośmy już doszli do tego że np. do ulgi nie uprawnia sam
    fakt bycia studentem (a posiadanie legitymacji lub w jej
    zastępstwie poteirdzenia zatrzymania tejże "z podejrzeniem")
    to samo bycie kontrolerem nie upoważnia do wystawienia opłaty
    specjalnej czy jak jej tam w konkretnej firmie.
    Ma być "pełnowartościowy" identyfikator - bo bez pieczątki
    to on wyglada tak jak legitymacja bez pieczątki...

    Tertio: nawet jak sprawa jest sporna to jest komfort dla
    pasażera - ma świadków że nie było pieczątki :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 212. Data: 2004-04-23 11:06:56
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Kompletnie nie widzę związku. Przyjeżdża policja, stwierdza że kanar
    > faktycznie jest kanarem

    Kontrola biletowa

    § 53

    Osobami uprawnionymi do kontroli biletów oraz dokumentów na przejazd osób
    lub przewóz bagażu, są:

    2 umundurowani kontrolerzy MPK Poznań Sp. z o.o.,

    2 nieumundurowani kontrolerzy MPK Poznań Sp. z o.o.,

    2 umundurowani pracownicy nadzoru ruchu MPK Poznań Sp. z o.o.

    § 54

    Osoby uprawnione do kontroli biletów, o których mowa w § 53, muszą posiadać
    identyfikator, umieszczony na widocznym miejscu.

    § 55

    Identyfikator służbowy kontrolera, którego wzór znajduje się na wywieszce
    informacyjnej w pojeździe, musi posiadać:

    2 nazwę przewoźnika,

    2 zdjęcie kontrolera,

    2 numer identyfikacyjny,

    2 imię i nazwisko,

    2 datę wystawienia oraz okres ważności,

    2 zakres upoważnienia,

    2 podpis przewoźnika,

    2 pieczęć przewoźnika.

    § 58

    Prowadzenie kontroli bez zablokowania kasowników jest niedozwolone.
    Dopuszcza się kontrolowanie biletów bez wyłączenia kasowników jedynie w
    drugim wagonie pociągu tramwajowego.

    Na jakiej podstawie stwierdza, że jest kontrolerem MPK??? Na
    identyfikatorze nie posiada pieczęci przewoźnika (MPK) - par. 55. Jeśli nie
    identyfikator nie jest zgodny z regulaminem, to oznacza, że nie jest
    kanarem. Ja też mogę sobie wydrukować identyfikator bez piczęci i mogę
    sprawdzać Twoim zdaniem bilety? - tak wynika z Twoich wypowiedzi.

    > i wówczas to on ich prosi o Twoje dane i wystawia
    > mandat za nieuzasadnione zatrzymanie pojazdu - nawet jeśli miałeś bilet.

    Patrz wyżej - nie posiada identyfikatora zgodnego z regulaminem przewozów
    MPK. Karę to co najwyżej MPK może sobie kazać zapłacić.

    > pdr
    > Olo

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155

  • 213. Data: 2004-04-23 11:07:56
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Ehhh to ja jeszcze raz powtórzę:
    > W zyciu nie będzie Ci dane takiego dokumentu dotknąć....

    Bez komentarza, wzceśniej już odpowiedziałem.

  • 214. Data: 2004-04-23 11:19:15
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Oczywiscie ze tak. Nawet jesli legitymacja ostatecznie okazala sie
    > autentyczna to powinienes ja odebrac w siedzibie przewoznika a do tego
    czasu
    > albo placic za cały przejazd

    Zdarzenie odebrania legitymacji miało miejsce koło godziny 21-22, a
    zdarzenie drugie koło godziny 9-10 rano następnego dnia. Nie będę płacił za
    to, że kanar ukradł mi legitymację, dwa, nie miałem czasu jechać odebrać
    jej, bo co niektórzy pracują, a trzy, to powinienem nie jechać ją odebrać
    tylko zgłosić kradzież, czy ne wiem pod co to podpada.

    > , albo zbierac wezwania do zaplaty i potem isc z
    > nimi zeby je anulowali.

    Olo, czy Ty myślisz, że ja nie mam co robić tylko jeździć po MPK, bo debilne
    kanary mają zachcianki zabierać bezprawnie moje legitymacje. A co jeśli będą
    mi co dziennie, podczas każdej kontroli zabierać?? Mam jeździć co drugi
    dzień pisać odwołania i odebierać nonstop legitymację z MPK, bo debile mają
    kaprys?? Chory jesteś.

    > Jesli uderzenia człowieka na służbie w twarz nie
    > uwazasz za czynna napasc to jestes bardziej zdegenerowany niz
    > przypuszczałem...

    Przestań przeinaczać fakty, bo to on pierwszy mnie zaatakował.Więc ja się
    broniłem. Co ma tutaj do rzeczy, że był na służbie. W KC nie ma nic o tym,
    że obronę konieczną można stosować tylko na służbie.

    > Na szczescie nie jest i raczej nigdy nie bedzie to Twoja decyzja...

    Kanary powiny przechodzić testy psychologiczne i ze znajomości prawa oraz
    kojarzenia i interpretowania zdarzeń oraz faktów.

  • 215. Data: 2004-04-23 14:22:56
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Oczywiscie ze tak. Nawet jesli legitymacja ostatecznie okazala sie

    Od kiedy złapanie osoby P za kołnierz przez osobę K, jest czynną
    napaścią P na K??
    Jest dokładnie odwrotnie... łapać to ty możesz za kołnierz swoje dziecko.

    > autentyczna to powinienes ja odebrac w siedzibie przewoznika a do tego
    czasu
    > albo placic za cały przejazd, albo zbierac wezwania do zaplaty i potem isc
    > nimi zeby je anulowali. Jesli uderzenia człowieka na służbie w twarz nie

    Od kiedy to kanarowi przysługuje ochrona taka, jak funkcjonariuszowi
    państwowemu na służbie?
    Służba... wielkie słowa, ale chyba nie wiesz czym się różni "być na służbie"
    od "być w pracy".
    Wytłumacz mi jedno dlaczego niewinny człowiek ma odbijać bilety, zbierać
    wezwania, bo kanarowi się wydawało?
    Jeśli mu się wydawało, to on ponosi konsekwencje swojego czynu, choćby
    wynikającą z KC, "Kto wyrządził komuś szkodę, jest zobowiązany do jej
    naprawienia.".

    > uwazasz za czynna napasc to jestes bardziej zdegenerowany niz
    > przypuszczałem...

    Uważam to za obronę konieczną.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 216. Data: 2004-04-23 15:01:04
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Sądzę, że nie można rozpatrywać danego biletu pod kątem jego ważnosci bądz
    > niewaznosci w oderwaniu od osoby posiadacza i uprawnien tej osoby. Sam
    bilet
    > jako taki jest nic nie wartym swistkiem papieru - wartosc przedstawia w
    > rekach osoby, dla ktorej jest dowodem zawarcia umowy przewozu oraz
    opłacenia
    > go. W zwiazku z tym widzac skasowany bilet na podłodze w tramwaju pomimo
    > swoich kompetencji nie jestem w stanie ocenic czy jest on ważny, gdyż nie
    > przedstawia mi go żaden pasażer.

    W przedstawionym przeze mnie przykladzie bilet moglby byc okazany na zadanie
    kontrolera odpowiednio przez kazda z wymienionych po kolei osob...

    > Zatem dany bilet jednorazowy ulgowy, skasowany prawidłowo w danym
    pojeździe
    > jest ważnym dokumentem przejazdowym w rękach osoby uprawnionej do zniżki
    (i
    > potrafiącej to udowodnić odpowiednim dokumentem), natomiast traci ważność
    po
    > przejściu do rąk osoby bez takich uprawnień.

    I to jest konkretna odpowiedz na moje pytanie...:)

    Niestety moim zdaniem wadliwa...
    Nieporozumieniem jest bowiem przyjecie, ze dokument moze tracic waznosc i
    nastepnie odzyskiwac ja z powrotem nieskonczenie wiele razy (oczywiscie
    okreslonych sytuacja faktyczna granicach - tj. ten sam pojazd i ten sam
    okres czasu na jaki jest "wazny") tylko przez fakt kolejnego przejscia na
    inne osoby ktore maja/nie maja uprawnien do poslugiwania sie nim.

    Ale to temat do odrebnej dyskusji... :)

    NoMAD

  • 217. Data: 2004-04-23 15:02:39
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk> napisał w wiadomości

    > No fakt tutaj muszę się zgodzić. Tylko, że Olo za bardzo zbiega ze ścieżki
    > tematy i nie odpowiada dokładnie na "to na co odpowiada". No i jest jeden,
    > co chwila ktoś się włancza żeby mu dopiec.

    To moze w ramach odmiany i treningu retoryki wezmiemy jego strone? :)

    NoMAD

  • 218. Data: 2004-04-23 16:40:56
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    > Niebardzo, tymbardziej ze z wszystkich Twoich wypowiedzi jak drut
    wynika, ze
    > płacisz za przejazd 50%. 50% + 50% = 100% - sama matma z pierwszej
    klasy....

    Jak piszecie o % to piszczie czego ten %, to się zrozumiecie.
    A moja interpretacja %:
    Marcin - błąd!!! nie 200% a 300% opłaty ulgowej, bo:
    100% - opłata uiszczona w bilecie okresowym
    2*100% - opłata normalna za przejazd , którą według Ola powinieneś
    uiścić (zakładając, że ulgowa wynosi 50% normalnej ;)
    Olo - też błąd, powinno być 150%, bo:
    50% - z biletu okresowego
    100% - za bilet normalny, (bo nie wydaje mi się, żeby kanar uznał
    łączenie biletu okresowego z jednorazowym)
    razem 150% ceny biletu normalnego.

    pozdrawiam
    Alek

  • 219. Data: 2004-04-23 17:02:50
    Od: Artur <a...@j...net>

    [...]

    > ze koledzy nie
    > mieli kasę na koszta sądowe - tzn. mieli ale nie chcieli się
    > psztykać. Ja na
    > ich miejscu doprowadziłbym sprawe do konca i sprawił ze
    > hołota wylądowałaby
    > tam gdzie jej miejsce.

    Takie wizje? To musial byc dobry towar! :D

    A.

    PS. A u Was biora to wszyscy czy tylko wybrancy a'la Neo ;)

  • 220. Data: 2004-04-23 19:30:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > IMHO wniosek zbyt daleko idący. Ale że to NIE JEST identyfikator
    > mógłbym się zgodzić ;)

    Nie no - jakis tam identyfikator to jest....

    > Kto wzywa ? Rozumiem że pasażer.

    No tak wynika z tych wypocin..

    > Primo: skąd "zatrzymanie pojazdu" wziąłeś ??

    No a dokad ta policja przyjezdza? Wyobrazasz sobie ze beda scigac radiowozem
    jadacy tramwaj? Raczej pasazer wezwie ich na taki czy inny pasazer gdzie
    trzeba bedzie na nich oczekiwac....

    > Przepisy przwiduję opłatę dodatkową za dojazd celem identyfikacji
    > pasażera, a nie celem identyfikacji *kontrolera*

    Mylisz się - przepisy przewidują opłatę za "nieuzasadnione zatrzymanie lub
    zmiane trasy środka transportowego" - zupełnie niezależnie od tego czy i
    kogo trzeba było identyfikowac. Ta sama oplata nalezy sie np. za
    nieuzasadnione wyciagniecie hamulca bezpieczenstwa w tramwaju...

> [...]
    > Ma być "pełnowartościowy" identyfikator - bo bez pieczątki
    > to on wyglada tak jak legitymacja bez pieczątki...

    Nawet zakladając ze faktycznie dany osobnik okaze sie nie byc w rozumieniu
    ustawy pełnoprawnym kontrolerem, to pamietaj ze prawo nalozenia oplaty
    dodatkowej i kontroli ma "przewoznik lub osoba przez niego upowazniona".
    Wiec w tym przypadku sam przewoznik (MPK Poznan) wystapi do policji o dane
    pasazera i nalozy na pasazera kare za spowodowanie zakłócen w realizacji
    rozkładu jazdy, zupełnie pomijajac przy tym osobe kontrolera.

    A swoja droga to nie pojmuje jak wielkim trzeba byc oszołomem zeby nie
    potrafić zaprojektować identyfikatora zgodnego z Ustawa. Legitymacje naszych
    kontrolerów w PKM Jaworzno ja sam osobiscie projektowałem w Corelu i
    pierwsze co miałem na uwadze to te szesc elementów przewidzianych Prawem
    przewozowym....Zastanawiam sie jakiej klasy "specjalisci" pracuja w tym
    Poznaniu...

    pdr
    Olo