  • 11. Data: 2023-10-08 15:22:26
    Temat: Re: kalendarim działań w sprawie wypadku na A1
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2023 o 12:28, n...@o...pl pisze:

    >> To chyba nie ten:P
    >
    > Czyli bardziej polecasz tego? :)
    > https://www.lubasziwspolnicy.pl/czlonkowie/lukasz-wa
    szczykowski/

    A czemu polecasz tego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-10-08 20:52:21
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > W dniu 08.10.2023 o 12:28, n...@o...pl pisze:
    >
    > >> To chyba nie ten:P
    > >
    > > Czyli bardziej polecasz tego? :)
    > > https://www.lubasziwspolnicy.pl/czlonkowie/lukasz-wa
    szczykowski/

    > A czemu polecasz tego?

    Jest tylko dwoje eurodeputowanych z Łodzi.

  • 13. Data: 2023-10-08 21:05:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2023 o 20:52, n...@o...pl pisze:

    > Jest tylko dwoje eurodeputowanych z Łodzi.

    Faktycznie - ale zwyczajowo mówi się panie/pani poseł do byłych posłów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-10-08 21:43:11
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Faktycznie - ale zwyczajowo mówi się panie/pani poseł do byłych posłów;)

    Aha. No, ale chyba już nie polecisz, bo nie działa ;)
    https://adwokatkrupa.pl/

  • 15. Data: 2023-10-08 22:09:11
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Ja skrócę jeszcze bardziej. Od początku było wiadomo, ze w wypadku brały
    > udział dwa samochody, tylko nie była znana ich rola.

    Ależ oczywiście że była znana ich rola. Obydwa samochody brały udział w
    wypadku, sam to zresztą piszesz. Jaką więcej rolę można tu przypisać
    samochodowi? Rozumiem, że z takich czy innych przyczyn na tamten czas
    można było nie podawać / nie znać roli kierowcy BMW w wypadku. Natomiast
    tu ukrywano sam fakt uczestnictwa samochodu w wypadku. Wygodnie Ci tego
    nie rozróżniać, co nie?

    Dziennikarze budują
    > sobie legendę, jak to ujawniano prawdę, ale to oni ujawniali w ten
    > sposób prawdę, a nie Policja, czy prokuratura.

    Shreka tym zdaniem położyłeś na łopatki. Mnie też. 2:0 dla Ciebie ;)

    PD

  • 16. Data: 2023-10-09 00:27:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2023 o 15:21, Shrek pisze:

    > Dziennikarze też wiedzieli - dlatego byli zdziwieni że policja i
    > prokuratura najwyraźniej unikają tematu BMW.

    Wszyscy wiedzieli, bo na zdjęciach były dwa samochody. Tylko co to za
    news? Co chwilę ktoś jadący z niebezpieczną prędkością kogoś zabija.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-10-09 05:40:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wszyscy wiedzieli, bo na zdjęciach były dwa samochody. Tylko co to za
    > news? Co chwilę ktoś jadący z niebezpieczną prędkością kogoś zabija.

    A jednak z jakiś powodów, zarówno policja jak i prokuratura, nawet
    pytana wprost o drugi samochód nie chciała tego ani potwierdzić ani
    zaprzeczyć przez ponad tydzień.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-10-09 12:49:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Oct 2023 00:27:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wszyscy wiedzieli, bo na zdjęciach były dwa samochody.

    Na zdjeciach opublikowaanych przez policje był jeden samochod.
    Czy tez - dwa, po jednym z dwóch calkiem osobnych wypadków.

    Ilustracją do wypadku z A1 było zdjęcie ... BMW.

    Przypadek, celowe działanie, dupochron ? Chyba sie juz nie dowiemy :-)

    > Tylko co to za
    > news? Co chwilę ktoś jadący z niebezpieczną prędkością kogoś zabija.

    O niebezpiecznej predkosci nie pisali.

    J.

  • 19. Data: 2023-10-09 13:31:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Oct 2023 05:40:09 +0200, Shrek wrote:

    > A jednak z jakiś powodów, zarówno policja jak i prokuratura, nawet
    > pytana wprost o drugi samochód nie chciała tego ani potwierdzić ani
    > zaprzeczyć przez ponad tydzień.

    po tygodniu to juz potwierdzała
    https://lodzka.policja.gov.pl/ld/informacje/88849,St
    anowisko-w-sprawie-wypadku-z-16-wrzesnia-2023-roku-n
    a-drodze-A1.html

    Nie wiem czy masz jakies inne wypowiedzi po poniedziałkowym (18.09)
    komunikacie.

    J.

  • 20. Data: 2023-10-09 16:44:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Oct 2023 09:57:54 +0200, Shrek wrote:

    > https://tvn24.pl/lodz/wypadek-na-a1-kalendarium-od-t
    ragicznej-smierci-rodziny-do-zatrzymania-kierowcy-bm
    w-sebastiana-m-w-dubaju-7375920

    > Skrót:
    >
    > 16 września:
    >
    > - TVN dowiedziało się o 19.57 od strażaków - z opisu wynika że na
    > miejscu nie byłą wątpliwości że BMW uczestniczyło w wupadku,
    >
    > - o 23.11 na bandyci drogowi pojawia się pierwszy film. - na tym etapie
    > już jest pewne że BMW uczesticzyło w wypadku.

    Jak pisałem -
    https://epiotrkow.pl/news/Tragiczny-wypadek-na-A1-po
    d-Piotrkowem-Nie-zyja-3-osoby-w-tym-dziecko,52442,0,
    4

    o 21:31 pojawia sie pierwszy komentarz, wiec artykuł chyba wczesniej,
    o 21:39 w komentarzu "znów to BMW", wiec chyba od początku w tresci
    było
    "Ze wstępnych informacji, które otrzymaliśmy od świadków zdarzenia BMW
    M8 uderzyło w samochód osobowy marki KIA, który doszczętnie spłonął
    wraz z pasażerami i kierowcą."

    W artykule sa zdjecia z Zello, PSP Piotrkow i Jet Cars ratownictwo
    drogowe - chyba przypadkowo jechal z przeciwka.

    > 17 września:
    >
    > - około 10 TVN dzwoni po informację do policji - rzecznik Oliwia
    > Kowalczyk przekazuje "ze wstępnych ustaleń wynika, że kia "z
    > niewyjaśnionych przyczyn" uderzyła w bariery i się zapaliła". Dzienikarz

    Niedziela. Rzecznik stale na dyżurze? I juz wszystko wie o wypadku?

    > pyta co w takim razie z BMW. Rzecznik odpowiada żeby się kontaktować z
    > Komendą Wojewódzką z komisarz Anetą Sobieraj. Dzwine...

    Moze dziwne, a moze takie ustalenia, szczegolnie jak przekierowano
    śledztwo do PO w Łodzi.

    > - Komenda wojewódzka w osobie Anety Sobieraj odmawia odpowiedzi na temat
    > BMW i kieruje do Prokuratury.

    Nie wiadomo, czy cokolwiek wie, a śledztwo prowadzi prokuratura.
    Która ?

    > - Rzeczniczką Prokuratury Okręgowej w Piotrkowie Trybunalskim jest
    > Magdalena Czołnowska-Musioł (nazwisko jeszcze się pojawia potem),
    > przebywa na urlopie. Zastępuje ją Piotr Cegiełka, doświadczony
    > piotrkowski prokurator. W rozmowie telefonicznej informuje, że nie zna
    > szczegółów zdarzenia. Zapowiada, że przekaże je następnego dnia, kiedy
    > porozmawia z prokuratorem-referentem sprawy.

    No ba - ciągle niedziela. A referent po nocnym dyżurze :-)

    > Z komentarzy w artykule wynika że być może embargo na informacjie o BMW
    > zostało nałożone na policję przez prokuraturę.

    IMO - to juz z założenia - śledztwo prowadzi prokurator, więc policja
    nic ze śledztwa nie ujawnia. Prokurator zasadniczo też nie, a na pewno
    nie szczegóły :-)

    > 18 września:
    > - Dzienikarze dwonią do prokuratora Cegiełki od rana co mu się udaje
    > ustalić. Zbywa ich do trzynastej

    Bo ma natychmiast leciec do właściwego prokuratora i pytac dla
    pismaków.
    A przeciez któryś z nich może własnie siedzieć w sądzie na rozprawie.

    > i finalnie prosi o zadanie pytań (które
    > zostały zadane dzień wcześniej).

    W niedziele nie pracuje :-)

    >Odpowiedź w tym dniu nie zostaje udzielona.

    > - Komunikat Komenda Miejska Policji w Piotrkowie. "Kierujący pojazdem
    > kia na chwilę obecną z niewyjaśnionych przyczyn uderzył w bariery
    > energochłonne, następnie auto zapaliło się". O BMW cisza.

    Tylko jest na zdjęciu :-)

    Jak pisałem - wyglada na taki komunikat "ku przestrodze".
    Nie musi byc dokładny.
    Zresztą ... Robercie - czy na tym etapie policjanci jeszcze zajmują
    sie sprawą, czy skonczyli i teraz prokurator się zajmuje?
    Gdzies chyba powinno nastąpić przekazanie wyników/dowodów
    prokuratorowi ... albo ktos siedział w niedziele rano, albo na
    spokojnie od poniedziałku ...

> [...]
    > znacznie więcej niż prokuratura;)
    >
    > 19 września:
    >
    > - Przychodzi odpowiedź od prokuratora Cegiełki na temat udziału BMW
    > "postępowanie prowadzone jest w kierunku spowodowania wypadku ze
    > skutkiem śmiertelnym. Prokurator Cegiełka informuje, że zginęły trzy
    > osoby, a dwie inne "doznały obrażeń ciała"."trwa ustalanie okoliczności,
    > w jakich doszło do wypadku","na chwilę obecną postępowanie prowadzone
    > jest w sprawie". Jak widać w odpowiedzi na pytanie o udział BMW nie pada
    > ani jedno zdanie u udziale drugiego samochodu - coraz dziwniej...

    ale ... skoro kierowca kia spłonął ... to przeciw komu to śledztwo?
    Może po prostu normalna prokuratorska robota - trzeba pozbierac
    dowody, przeanalizować, i wtedy decydować.
    A nie fejsbuki oglądać w pracy :-)

    > 21 września:
    > - Pytanie o udział BMW zadaje poseł Hanna Gill-Piątek, zgłaszając
    > jednocześnie interpelację poselską do ministerstwa - od tego momentu
    > wygląda na to że udziału BMW nie da się ukryć przed pismakami.

    IMO - wyplynelo niemal od początku.
    Mozna by zarzucac, ze chcą ukryc ... ale w notce z 16.09 na fotce BMW.

    Prokurator bmw zatrzymał do dalszych badan, kierowcy ponoc PJ
    zatrzymano - a pod jakim zarzutem ?

    > 22 Września:
    > - Prokurator cegiełka informuje że do sprawy odniesie się za kilka dni
    > jak uzyska opinie biegłego.
    >
    > 23 Września - tydzień po wypadku:
    >
    > - Policja publikuje komunikat "Wiadomo, że brały w nim udział dwa
    > pojazdy: bmw oraz kia. Policjanci zabezpieczyli szereg śladów,
    > przesłuchali świadków.", "Przedmiotem tego śledztwa jest również
    > wyjaśnienie, czy zachowanie kierującego bmw miało bezpośredni wpływ na
    > zaistnienie przedmiotowego zdarzenia" Zaznacza przy tym, że policja
    > "dotarła do szeregu nagrań z kamer"

    Nawiasem mowiąc - jest ten film "z naprzeciwka". Wypłynął dosc
    wczesnie, ale czy wpłynął do organów?
    Na nim widac, ze przed nim nikt nie jechal.
    Czy mogł ktos jechac za nim?

    Dalej na filmie widac, ze za kia było dosc pusto.
    Przed nią jechaly ze ze trzy pojazdy - ale czy którys ma kamerę z
    tyłu?

    Wychodzi na to, ze jest jeden film ze zdarzenia, kiepskiej jakosci,
    ale cos tam wiecej się daje z niego wyciągnąc

    https://www.youtube.com/watch?v=je16u7eOMWA

    I moze byc troche filmów, na których widac, ze BMW na długo przed
    wypadkiem szybko jedzie.
    No ale to ma prokurator w odczycie czarnej skrzynki - ale nie 16-go,
    ani nawet 18-go, i chyba nie 23-go ..

    > 25 Września:
    > - Na tvn24.pl pokazujemy film nagrany przed wypadkiem w okolicach
    > Sierosławia pod Piotrkowem Trybunalskim. Widać na nim osobowe bmw, które
    > z dużą prędkością wyprzedza nagrywającego. Niedługo potem autor nagrania
    > dojeżdża do miejsca, w którym płonie kia.

    okolo 5 minut róznicy, czyli z 10km.
    Co najmniej 5 minut.

    > - Aneta Sobieraj, rzeczniczka łódzkiej policji, tłumaczy, że w
    > pierwszych informacjach policja przekazywała to, co jest w jej ocenie
    > pewne. - Mogę podkreślić z całą stanowczością, że doniesienia, że w
    > zdarzeniu miał brać udział policjant, są absolutnie nieprawdziwe i
    > uderzają w dobre imię policji - dodaje policjantka.

    No, sprawdzenie tego też chwilę trwa.
    W łódzkiej policji pracuje Elżbieta Majtczak - ale czy spokrewniona?

    Czy gdzies w miedzyczasie nie przeniesiono śledztwa do PO Łódz?

    > - Pojawia się niezależna rekonstrukcja wypadku

    Czyli jaka? Prokuratora nie interesuje - on zlecił jedną i czeka na
    wyniki.

> [...]
    > - Rzecznik prokuratury okręgowej Magdalena Czołnowska występuje przed
    > kamerami gdzie mówi że doszło do niustalonego zjechania samochody marki
    > kia w bariery, bmw prawdopodobnie zahaczyło o ten samochód - ale to są
    > tylko hiptezy (swoją drogą mowa ciała jak dodaje że to są hipotezy IMHO
    > mówi "odpierdolcie się i przestańcie drążyć). Dziennikarze dopytują czy
    > faktycznie to kia zajechała drogę BMW na co prokurator odpiera że nie
    > może się posiłkować filmami z internetów. Mindfuck! Dodaje że śledztwo
    > jest prowadzone wzorowo i zostało przeniesione do prokuratury okręgowej

    "waga sprawy"?
    Ale skąd przeniesione - z PR Piotrków do PO Piotrków?
    Ale o Czołnowskiej pisałeś juz 17-go. Wtedy przeniesli?

    > 27 Września:
    > - ustalono prędkość.
    > - podobno prokuratura pilnuje żeby nie było przecieków (wyjaśniam - brak
    > na to twardych dowodów jedynie tak ponoć twierdzą ludzie z którymi
    > dziennikarz rozmawiał.

    Ogolnie prokuratura (i policja) ma pilnować, żeby nie było przecieków.
    Bo od tego może dużo zależeć.
    No to o sprawach nic nie mówią, ewentualnie "jest taka sprawa, ale
    reszta to tajemnica śledztwa".

    > 28 Września:
    > - zarzuty - seba jest już prawdopodobnie za granicą.

    Wczesniej były słabe podstawy. od 27-go - 253km/h robi wrażenie.

    > 29 Września:
    > - list gonczy.
    > - prokurator odmawia jakichkolwiek szczegółów

    Tajemnica śledztwa.

    > - konfa zera.

    na ktorej informuje szeroko, czym moze nakłaniac kierowce do szybkiej
    ucieczki.

    > - okazuje się że w list gończy zawiera... dane ofiar - rozumiecie -
    > wszyscy się srali żeby chocby słowem wspomnieć o BMW bo prywatność i
    > domniemanie niewinności a tu publicznie wrzucają dane ofiar...

    Ofiarom juz wszystko jedno. I na pewno sie skarżyć nie powinno.

    List gończy prawdopodobnie standardowy, dane kierowcy bmw zawiera.
    Co najwyzej publikacja cos nie taka - moze trzeba było conieco
    zamazac. Nie było czasu, bo Ziobro naciskał?

    > 30 Września
    > - Policja potwierdza że Majtczak nie jest powiązany z Majtczakami z
    > policji.

    A co to za Majtczaki, bo jedną panią znalazłem ?

    > Jednocześnie nie pytana dodaje że "kierowcą nie był to również
    > polityk czy inna osoba zajmująca stanowisko publiczne. Działamy w sposób
    > transparentny". Po co dodaje - przecież już wiadomo kto kierował i kim
    > jest? Czyżby frojdowskie przejęzyczenie?;)
    >
    > 4 października
    > - zatrzymanie seby.
    >
    > Jak widać wyraźnie pomijanie BMW w komunikatach nie było w żadnej mierze
    > przypadkowe.

    IMO - naciągasz.
    To tak, jak z twoim motocyklem - pojechales, zobaczyłes, szumu
    narobiłes, i sie juz nie dowiemy kiedy by tam policja zawitała
    i co zobaczyła.

    Tu tez "nagonka interetu" i sie nie dowiemy, jakby to się potoczyło
    swoim torem.
    Trzeba by sie np dowiedziec kto i kiedy zlecił odczyt tych "czarnych
    skrzynek" z bmw.

    > BTW - ponoć wyciekło kto był jednym z pasażerów - otóż znany adwokat od
    > wypadków drogowych. Jeśli to ten co panicznie usuwa swoją obecność w
    > sieci to ma to samo nazwisko co europosłanka z łodzi.

    Pasazerów nie sprawdzali :-)
    A adwokatowi ... wolno.

    Teraz masz kolejną "afere" - pasazerów z BMW przesłuchano 10 dni po
    wypadku.
    Ale ... pojechali do szpitala. 3 dni w szpitalu i 7 dni na wezwaniu?
    Czy dłużej w szpitalu i szybsze wezwanie ?

    J.