  • 1. Data: 2014-11-13 15:20:47
    Temat: Re: jak walczyć z chińskimi podróbkami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-13 17:44, Pisior pisze:

    > Jak z czymś takim walczyć?
    > Od kogo żądać zwrotu kasy z pokryciem transportu i innych rzeczy?

    A kim jesteś w tej sprawie?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2014-11-13 17:44:25
    Temat: jak walczyć z chińskimi podróbkami?
    Od: "Pisior" <j...@p...onet.pl>

    W handlu jest masa towaru a raczej bubli produkcji chińskiej, opisanych
    nazwami zagranicznych renomowanych firm.
    Towary te nie dość że buble fatalnej jakości to jeszcze mają opisy z
    fałszywymi parametrami.
    Nie mam pojęcia czy to są podróbki, czy zagraniczna firma ma produkcję w
    chinach, ale to kłamstwo na temat parametrów technicznych towaru to niezłe
    chamstwo!

    Jak z czymś takim walczyć?
    Od kogo żądać zwrotu kasy z pokryciem transportu i innych rzeczy?
    Czy zgłoszenie na policję ma jakiś sens? I co zgłaszać?
    Jeśli ktoś coś wie, lub słyszał na ten temat to proszę o opinię.

  • 3. Data: 2014-11-13 20:19:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-13 o 17:44, Pisior pisze:
> [...]
    > Nie mam pojęcia czy to są podróbki, czy zagraniczna firma ma produkcję w
    > chinach, ale to kłamstwo na temat parametrów technicznych towaru to

    To chyba znak czasów. Nie widzę sposobu na walkę a tą zarazą.
    Politycy przed wyborami też mówią różne rzeczy, a potem jest, jak jest.
    Kupując bateryjkę, na której jest napisane milion mAh, od razu wiem
    czego się spodziewać. Już Kopernik zauważył, że pieniądz lepszy jest
    wypierany przez gorszy. I mamy to w całej okazałości.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-11-14 08:22:15
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 13 Nov 2014 17:44:25 +0100
    "Pisior" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak z czymś takim walczyć?

    Jak kupiłeś coś, co jest niezgodne ze specyfikajcą jaką przedstawiono
    Ci w momencie zakupu, to zwracasz to jako towar niezgodny z umową i
    tyle.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 5. Data: 2014-11-14 12:19:18
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > Nie mam pojęcia czy to są podróbki, czy zagraniczna firma ma produkcję w
    > chinach, ale to kłamstwo na temat parametrów technicznych towaru to

    jest gorzej, chińczycy chyba zaczynają dymać swoich odbiorców w ten
    sposób że zamawiany towar nie ma właściwości cech i funkcji które są na
    opakowaniu

    przykład: odtwarzacz mp3 z FM opisany na pudełku ale radia nie ma, albo
    głośnik blutu z funkcją głośnomówiącą której też nie ma, głośniki
    komputerowe z metalową obudową i zasilaczem w komplecie a w
    rzeczywistości zasilacza brak a obudowa z plastiku

    to tylko kilka przykładów z mojego doświadczenia

  • 6. Data: 2014-11-14 13:02:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jacek napisał(a) :
    > Kupując bateryjkę, na której jest napisane milion mAh, od razu wiem
    > czego się spodziewać.

    Jeżeli chodzi o marki typu Ultra Fire (he, he, byle by nie było
    nomen omen) to jest to najzwyczajniej w świecie toksyczny odpad, za
    którego utylizację nie płaci fabryka, ale... kupiec-jeleń. Wielkości
    pojemności wzięte z sufitu, gdzie nawet najlepsi producenci mają
    "ledwo" 3/4 pojemności tego badziewia. Za to rzeczywista ich
    pojemność, to czasem 10-30% nominalnej, tej z etykiety.
    Wspomagajcie ochronę środowiska w ChRL i kupujcie te akumulatorki o
    dziwnych nazwach i wielkich pojemnościach.
    Ale co się czepiam wielkich pojemności. Jeden z chińskich sklepów
    wysyłkowych jest uczciwy, jak nikt inny i opisuje aku o niskiej
    pojemności, więc zdawałoby się że realnej, np tak (cudzysłów poniżej
    pochodzi od sklepu):
    Akumulatorek "1400mAh" - zmierzona pojemność 350mAh.
    Ci to chociaż są uczciwi.
    To nie są podróbki, bo czy można podrobić markę Ping Xing czy podobną?

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 7. Data: 2014-11-14 13:09:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Nov 2014 12:19:18 +0100, fifak <f...@o...pl> wrote:
    > jest gorzej, chińczycy chyba zaczynają dymać swoich odbiorców w ten
    > sposób że zamawiany towar nie ma właściwości cech i funkcji które
    są na
    > opakowaniu

    I bardzo dobrze, może to szansa dla lokalnych producentów.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-11-14 18:43:12
    Od: "Pisior" <j...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał:

    > A kim jesteś w tej sprawie?

    Jestem oszukanym klientem.
    Oczywiście zwróciłem towar jako niezgodny z umową, ale cwaniak prywaciarz
    dobrze wie że sprowadza podróbki i tandetę z chin i jest na to przygotowany
    i nie chce pokryć kosztów dostawy towaru, lecz potraktować to jedynie jako
    zwrot. Czyli kosztami wysyłki towaru wynikającymi z niezgodności z umową
    obarczyć swoich klientów.
    Zwróci tylko za towar i co mu pan zrobisz?
    Może znalazł by się tutaj przynajmniej jeden średnio rozgarnięty prawnik co
    by chciał podjąć współpracę w ściganiu takich cwaniaków i wyciąganiu od nich
    odszkodowań?
    Może nie milion dolarów jak to w Ameryce, ale może milion rubli jak to u
    nas?
    Robota była by przynajmniej na rok. Ja bym wskazywał cwaniaków i udowadniał
    ze robi klientów w konia a on by wygrywał sprawy na milion rubli. Mniej też
    może być, kilku w miesiącu i uzbiera się ładna sumka. Zyski dzielimy pół na
    pół, jest chętny?

  • 9. Data: 2014-11-14 19:36:26
    Temat: Re: jak walczy? z chi?skimi podróbkami?
    Od: My <a...@a...com>

    On 14 Nov 2014 13:09, Marek wrote:
    > sa na
    >
    > I bardzo dobrze, moze to szansa dla lokalnych producentów.

    Na to by oni tez mieli kogo oszukac ?

  • 10. Data: 2014-11-14 22:23:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-14 o 13:02, Zbynek Ltd. pisze:

    > Jeżeli chodzi o marki typu Ultra Fire
    Oczywiście masz na myśli wytwór chińskiej myśli technicznej o nazwie
    (uważnie czytać!) Uitra Flre.
    Jacek