  • 1. Data: 2014-11-13 20:59:00
    Temat: Mandat
    Od: arek <a...@b...pl>

    Odebrałem list polecony wysłany przez Główny Inspektorat Transportu
    Drogowego zawierający informacje, że kierujący samochodem przekroczył
    prędkość i mam wskazać osobę która to wykroczenie popełniła. List nie
    zawiera żadnego zdjęcia a samochód jest zarejestrowany na trzy osoby,
    czasami korzystają z niego również inne osoby. Nie potrafię bez zdjęcia
    z fotoradaru wskazać winnego popełnienia wykroczenia nie narażając się
    na zarzut fałszywego okarżenia art.234.KK.
    Czy obecny stan prawny pozwala aby na podstawie powyższego wnioskować o
    umorzenie postępowania?

    --
    arek

  • 2. Data: 2014-11-13 21:11:09
    Temat: Re: Mandat
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-13 20:59, arek pisze:
> [...]
    > na zarzut fałszywego okarżenia art.234.KK.
    > Czy obecny stan prawny pozwala aby na podstawie powyższego wnioskować o

    Nikt się nie pyta o sprawcę wykroczenia - pytają się tylko komu
    powierzyłeś pojazd w tym czasie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-11-13 21:12:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "arek" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Czy obecny stan prawny pozwala aby na podstawie powyższego wnioskować o
    > umorzenie postępowania?

    Nie. Natomiast dziwny mi sie wydaje brak zdjęcia, bowiem jakiś czas temu
    uznano taką praktykę za niekonstytucyjną. Przykładowo tu jest artykuł na
    ten temat
    http://superauto24.se.pl/prawo/nie-dostaniesz-zdjeci
    a-z-fotoradaru-nie-bedziesz-musial-placic-mandatu_40
    5408.html

  • 4. Data: 2014-11-14 01:06:24
    Od: "Moonski" <c...@i...nz>

> [...]
    > zarzut fałszywego okarżenia art.234.KK.
    > Czy obecny stan prawny pozwala aby na podstawie powyższego wnioskować o

    Nie, bo nasz "stan prawny" to coś na pograniczu świata Kaffki i regulaminów
    c.k. austriackiego wojska.
    Ale możesz ich zrobić w balona i to nie metodą ciężką i mało efektowną jak
    opisują to w portalu 3Obieg,
    Po prostu zgłoś osobę.
    Na przykład:
    Michael Moore
    26 Main Str., Apt 2
    Blackpool
    England

    I niech mu ślą...
    Oczywiście, to jest na przykład.

    M.

  • 5. Data: 2014-11-14 08:20:21
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 13 Nov 2014 20:59:00 +0100
    arek <a...@b...pl> wrote:

    zerknij tutaj http://3obieg.pl/mandaty/ a być może znajdziesz odpowiedź
    na swój problem

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 6. Data: 2014-11-14 08:26:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2014, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Przykładowo tu jest artykuł na ten temat
    > http://superauto24.se.pl/prawo/nie-dostaniesz-zdjeci
    a-z-fotoradaru-nie-bedziesz-musial-placic-mandatu_40

    Hmmm... "prawo do wglądu do akt" a (obowiązkowe) posłanie
    wyciągu z tych akt obwinionemu to jednak różnica.
    "Pan się skontaktuje i sobie przyjedzie obejrzeć"?
    :>
    Dla jasności - nie sprawdzałem jak brzmiał wyrok TK.
    Ale w artykule napisali co napisali.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-11-14 12:02:10
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-11-14 o 08:26, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Hmmm... "prawo do wglądu do akt" a (obowiązkowe) posłanie
    > wyciągu z tych akt obwinionemu to jednak różnica.

    Jakiś czas temu GITD obiecywała wdrożenie podglądu zdjęcia przez
    internet, t.j. w liście podawaliby kod otwierający dostęp do zdjęcia.
    Czy coś w tym temacie wiadomo? Zrezygnowali, czy nie? Jeśli nie to jakie
    terminy wskazali?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-11-14 13:04:02
    Od: "Moonski" <c...@i...nz>

    arek <a...@b...pl> wrote:

    zerknij tutaj http://3obieg.pl/mandaty/ a być może znajdziesz odpowiedź
    na swój problem

    Oni dużo szumią, ale cały koncept polega na procesowaniu się ze Strażami,
    czy innymi "organami".
    Jak wedlug ich wzoru wysłałem list do SM, która skasowała mnie na 7 stówek,
    to nie zrobiło to na nich żadnego wrażenia.
    I co, mam się procesować 700 km od domu?

    M.

  • 9. Data: 2014-11-14 13:06:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Nov 2014 01:06:24 +0100, "Moonski" <c...@i...nz>
    wrote:
    > Michael Moore
    > 26 Main Str., Apt 2
    > Blackpool
    > England

    Po pierwsze takie dane są weryfikowane (są umowy międzynarodowe na
    to). Po drugie, gdy namiar okazuje się trefny jest bardzo
    nieprzyjemna rozmowa o konsekwencjach składania fałszywych danych. Po
    co Co to?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-11-14 13:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >to). Po drugie, gdy namiar okazuje się trefny jest bardzo
    >nieprzyjemna rozmowa o konsekwencjach składania fałszywych danych. Po

    Dokladnie.
    Jak juz klamac, to wykazac sie inteligencja.
    -osobe, ktora w razie potrzeby potwierdzi, ze owszem pozyczala
    samochod mniej wiecej w tym okresie, ale sie nie przyznaje, poki
    zdjecia nie zobaczy.
    -nie z Anglii, ale z Portugalii, Wegier czy Finlandii - angielski to
    teraz w Polsce kazdy zna.
    W Portugalii i Finlandii co prawda tez, wiec moze Estonie :-)

    -lepsza Rosja czy inny nieunijny kraj ... ale uwaga, moga sprawdzic
    czy mial wize szengenska.
    -"w celu unikniecia nieporozumien zalaczam wizytowke pana Kima" ..

    J.