  • 1. Data: 2014-11-12 01:58:17
    Temat: Anulowanie rozwodu
    Od: abel2 <f...@f...you.spamers.com>

    Szanowna Grupo!

    Zastanawia mnie taki przypadek prawny (z USA, ale chciałbym wiedzieć,
    jak by to wyglądało w polskim prawie).

    Mężczyzna zostawia żonę A dla kobiety B. Szybki rozwód z A i ślub z B.
    Pół roku później stwierdzono u niego guza mózgu. Leczenie się udaje, guz
    zostaje wyeliminowany. Po leczeniu facet chce wrócić do byłej żony A.
    Opinia psychiatrów jest taka, że ucisk guza na mózg spowodował amory w
    stosunku do B, które zanikły wraz z eliminacją guza. Z punktu widzenia
    prawa wynika więc, że przez ostatnich kilka miesięcy facet był chory
    psychicznie.

    Jeśli mówimy o polskim prawie, to unieważnienie małżeństwa z B powinno
    być proste - wada oświadczenia woli.

    A jak z rozwodem? Jest on bezwzględnie ważny, czy można wnosić o
    przywrócenie stanu prawnego sprzed rozwodu? Ja wiem, że można ożenić się
    po raz drugi z tą samą osobą, ale sens unieważnienia rozwodu byłby taki,
    żeby odzyskać poniesione koszty - w końcu wnioskodawca był chory
    psychicznie, więc nie ponosi odpowiedzialności za wydane przez siebie
    pieniądze.

    I dodatkowy problem, gdyby rozwód rzeczywiście można było anulować, ale
    w międzyczasie żona A wyszłaby za kogoś innego, to co wtedy?

    Z poważaniem

    Abelard

  • 2. Data: 2014-11-12 08:47:44
    Temat: Re: Anulowanie rozwodu
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    To akurat dotyczy większości mężczyzn.
    Chyba nie chcesz, aby 90% małżeństw zostało anulowanych?

    -----

  • 3. Data: 2014-11-12 11:42:16
    Od: abel2 <f...@f...you.spamers.com>

    W dniu 2014-11-12 08:47, ????? pisze:
    > To akurat dotyczy wi?kszo?ci m?czyzn.
    > Chyba nie chcesz, aby 90% ma??e?stw zosta?o anulowanych?
    >

    > -----

    W tym przypadku jest wiarygodny dowód - guz mózgu, zmiany psychiczne,
    opinia psychiatrów, dlatego jest możliwość działania.

    Natomiast to, że 90% zakochanych facetów zachowuje się jak wariaci to
    oczywiście nie jest dla sądu żaden dowód, więc nie bój się o te 90%
    małżeństw.