  • 1. Data: 2004-08-26 12:34:15
    Temat: jak to jest z pozwem?
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Czy istnieje możliwość ze sprawa utknie w martwym punkcie, jeśłi złożę pozew
    cywilny w sądzie rejonowym (o zapłatę forsy) - a pozwany nie odbierze
    wezwania, bo np siedzi sobie gdzieś za granicą?
    pod jego adresem zameldowania mieszkają jego rodzice - a oni tego nie mogą
    odebrac.... prawda?

    Nie wiem czy w takim przypadku w ogóle składac do sądu taki pozew.

    L.

  • 2. Data: 2004-08-26 16:13:57
    Temat: Re: jak to jest z pozwem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Sprawa się znacznie skomli, ale jednak nie utknie. Sąd dla nieznanego z
    miejsca pobytu w końcu wyznaczy kuratora i po zawodach.

  • 3. Data: 2004-08-26 17:45:39
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik L. napisał(a):
> [...]
    > odebrac.... prawda?
    >
    > Nie wiem czy w takim przypadku w ogóle składac do sądu taki pozew.

    Sprawa zapewne będzie zawieszona do czasu gdy nie wskażesz prawidłowego adresu.
    Składanie pozwu w takiej sytuacji ma wiec tylko sens gdy chcesz przerwać bieg
    przedawnienia.
    Możesz skorzystać też z instytucji określonej w art. 143-144 kpc, ale nawet
    jeśli wygrasz to będzie problem z egzekucją.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-08-26 22:04:40
    Od: "Cudny" <c...@B...pl>

    Pytanie czy to czego dochodzisz jest istotną sumką czy nie....to jakaś
    nieuregulowana płatność czy jak??

    CKZ

  • 5. Data: 2004-08-27 06:21:54
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cudny" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie czy to czego dochodzisz jest istotną sumką czy nie....to jakaś
    > nieuregulowana płatność czy jak??
    >
    > CKZ

    no własnie nie wiem czy jest sens. jakies 800zł + odsetki.
    jest to obciążenie które wisi na mnie za rozliczenie ogrzewania w
    spółdzielni za 2003 rok.
    ja jestem włascicielem lokalu od sierpnia 2003 a rozliczenie jest za cały
    rok, czyli obejmuje tamtego gościa.
    przy sprzedaży mieszkania podpisał osbny dokument ze wpłaci do kasy
    spółdzielni zaliczke 600zł na poczet rozliczenień. Nie wpłacił.
    W akcie notarialnym mam napisane ze obiążenia z tyt. ogrzewania obciążają
    mnie od dnia kupna, a jego obciążają do dnia sprzedaży.
    Wiec niby sprawa jest prosta jak drut.

    ja mam kredyt hipoteczny i inny i ledwo zipie z innymi rachunkami, a on ma
    kase i sie usmiecha. nie bedzie płacił - bo nie....
    bo rozliczenie przyszło na mieszkanie, które jest juz moje.... (nie odbiera
    telefonu, ojciec, który sporą częśc kasy zgarnął z tego mieszkania i w ogóle
    zajmował sie sprzedażą - mówi ze jego to nie dotyczy, a syn jest w
    Niemczech...)

    gdybym miała te 800zł to bym zapłaciła spółdzielni, i go olała, ale tak sie
    składa, ze nie mam od kogo pożyczyć, a po drugie to naprawde nie jest mój
    dług. Chociaż spółdzielnia uwaza ze to na mnie ciąży obowiązek spłacenia
    go..., bo oni rozliczają mieszkanie a nie właścicieli.

    wiem ze dla niekótrych 800 zł to pikuś...
    Ale może akurat gosć bedzie w domu i odbierze to wezwanie (pozew - sąd)?

    Nie wiem na czym polegają takie procedury...
    czy pozwać jednocześnie ojca i syna? Ojciec był przy każdej tranzakcji,
    łącznie przy spisywaniu liczników.

    co radzicie?
    odpuscic?

    L.