  • 1. Data: 2004-07-01 18:50:09
    Temat: jak długo przechowywać odcinki wpłaty?
    Od: "daniel" <d...@t...pl>

    witam
    jak długo należy przechowywać blankiety potwierdzające wpłatę na rachunek.
    Firma, której jestem klientem od 3 lat poleciła mi zapłacić rachunek za
    ....wrzesień 2001r. , który wiem, że zapłaciłem ale nie przechowuję niestety
    tak długo potwierdzeń wpłaty. Do tej pory płacę tej firmie miesięczne opłaty
    za usługi jako osoba fizyczna, ale oni dopiero teraz do mnie zaczęli rościć
    pretensje. Wydaje się to śmieszne, ale kto ma rację w takim układzie? Czy ja
    mam obowiązek przechowywania we własnym interesie takich dokumentów przez
    okres 5 lat?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-01 19:02:55
    Temat: Re: jak długo przechowywać odcinki wpłaty?
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "daniel" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ja
    > mam obowiązek przechowywania we własnym interesie takich dokumentów przez

    niestety ale tak jest....5 lat.....

    b.

  • 3. Data: 2004-07-01 19:35:02
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
    > niestety ale tak jest....5 lat.....

    A gdzie w prawie cywilnym jest 5 letnie przedawnienie?

    KG

  • 4. Data: 2004-07-01 20:43:54
    Temat: Odp: jak długo przechowywać odcinki wpłaty?
    Od: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>

    Niestety nie napisałeś co to za usługi bowiem od tego zależy jak długi jest
    termin przedawnienia długów. Generalnie jest to 10 lat a w przypadku
    działalności gospodarczej 3 lata. Ale są wyjątki np. sprzedaż 2 lata.
    Niestety w Twoim przypadku raczej 3 lata i jeszcze się nie przedawniło.
    pozdr ASR
    Użytkownik daniel <d...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cc1md8$cve$...@s...man.poznan.pl...

  • 5. Data: 2004-07-01 22:15:54
    Temat: Re: Odp: jak długo przechowywać odcinki wpłaty?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2004 22:43:54 +0200, Daria Popłonyk naskrobał(a):

> [...]
    > działalności gospodarczej 3 lata. Ale są wyjątki np. sprzedaż 2 lata.
    > Niestety w Twoim przypadku raczej 3 lata i jeszcze się nie przedawniło.

    z czego to wywodzisz? Jezeli usługi to przeciez na 99% 2 lata.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-07-02 18:30:02
    Od: "daniel" <d...@t...pl>

    chodziło mi o nastęujący typ usługi:
    korzytanie z usług dostawcy internetu w kablówce

    i jak wobec tego?

  • 7. Data: 2004-07-02 19:28:09
    Temat: Odp: Odp: jak długo przechowywać odcinki wpłaty?
    Od: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>

    Art.118 k.c. świadczenie okresowe

    Użytkownik Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:nnmvgmzsargx$....@4...net...

  • 8. Data: 2004-07-03 07:32:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    daniel wrote:
    > chodziło mi o nastęujący typ usługi:
    > korzytanie z usług dostawcy internetu w kablówce

    Raczej 2 lata, ale z ostrożności przyjąłbym że 3.

    KG