  • 11. Data: 2005-01-23 18:45:47
    Temat: Re: jade samochodem, policiant macha lizakiem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:ct0okm$3cq$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > uzasadnionym podejrzeNIEM- oczywiście

    Tak to jest przynajmniej interpretowane. Czy słusznie - jakoś nie słyszałem,
    by się ktoś odwołał, a prawo ma.

  • 12. Data: 2005-01-23 21:53:32
    Od: Marcin Zyla <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "kalif" <...@...k.pl> napisał w wiadomości

    > Tak się zastanawiam. W Polsce za zmianę numeru IMEY grozi 3 lata pozbawienia
    > wolności na podstawie art. 306 kk. Czyżby autor tego artykułu i kilka
    > urzędów, na które się powołuje o tym nie wiedzieli? :-)

    A możesz to rozwinąć?
    W następujących przypadkach:

    wartośc przedmiotu < 250zł
    wartośc >250zł

    wartośc obojętna, jednak do zamiany wystarczy wprowadzić ciąg znaków z
    klawiatury.

  • 13. Data: 2005-01-23 22:14:05
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/01/2005 22:53, Marcin Zyla wrote :

> [...]
    >
    > wartośc przedmiotu < 250zł
    > wartośc >250zł
    >
    > wartośc obojętna, jednak do zamiany wystarczy wprowadzić ciąg znaków z

    W każdym przypadku jest to przestępstwo z tego artykułu. (Inaczej, żadna
    z przedstawionych powyżej cech towaru lub urządzenia o którym mowa, nie
    wpływa na fakt popełnienia przez sprawcę przestępstwa z art. 306 kk).

    IMEI (International Mobile Equipment Identity) bez wątpienia, jest
    znakiem identyfikacyjnym urządzenia, o którym mowa w tym przepisie,
    bowiem spełnia podobne funkcje co numer VIN nadwozia samochodu, a ten
    ostatni jest znakiem identyfikacyjnym w rozumieniu art. 306 kk.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 14. Data: 2005-01-23 22:32:11
    Od: Marcin Zyla <m...@m...com>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    > bowiem spełnia podobne funkcje co numer VIN nadwozia samochodu, a ten
    > ostatni jest znakiem identyfikacyjnym w rozumieniu art. 306 kk.

    Witam

    Jak udowodnisz w przypadku:
    1. "wartośc obojętna, jednak do zamiany wystarczy wprowadzić ciąg znaków
    z klawiatury."

    2. przypadek szczególny: brak naklejki fabryczne, jakiś imei się
    wyświetla, nie jest zastrzezony. Brak możliwości ustalenia: legalne czy nie.

    Pzdr Marcin

  • 15. Data: 2005-01-23 22:38:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

> [...]
    > bowiem spełnia podobne funkcje co numer VIN nadwozia samochodu, a ten
    > ostatni jest znakiem identyfikacyjnym w rozumieniu art. 306 kk.

    Rozwinąłeś za mnie, więc rozwijać już nie będę :-))

    Skomentuje jedynie, iż z reguły kłopot jest w ustaleniu, kto dokonał tej
    zmiany.

  • 16. Data: 2005-01-23 22:57:44
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/01/2005 23:32, Marcin Zyla wrote :

> [...]
    >
    > 2. przypadek szczególny: brak naklejki fabryczne, jakiś imei się
    > wyświetla, nie jest zastrzezony. Brak możliwości ustalenia: legalne czy nie.

    Nie rozumiem pytania. Co mam udowodnić? Jeśli mam udowodnić fakt
    popełnienienia przestępstwa to wszystko zależy od stanu faktycznego, a
    takiego nie podano. Ale:
    Ad. 1 -- nie bardzo rozumiem, na czym miałoby to polegać,
    Ad. 2 -- w IMEI jest zakodowana marka aparatu, data produkcji i inne
    ciekawe rzeczy: vide: http://www.numberingplans.com/index.php?goto=imei
    -- więc jeśli numer nie był zmieniany z głową, to i tak się może wydać...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 17. Data: 2005-01-23 23:37:38
    Od: "kalif" <...@...k.pl>

    a jesli by panu policiantowi powedziec (przy zatrzymaniu samochodu) 'a ma
    pan nakaz rewizji' to jaka by byla zgodna z prawem jego reakcja na to.

    rozpatrzmy tez inne sytuacje w ktorych moge nie dac telefonu

  • 18. Data: 2005-01-23 23:38:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Zyla" <m...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2. przypadek szczególny: brak naklejki fabryczne, jakiś imei się
    > wyświetla, nie jest zastrzezony. Brak możliwości ustalenia: legalne czy

    Jak nie udowodnię, to nie będę wiedział, ż popełnił przestępstwo i po bólu.
    Sporadycznie ktoś może rozpoznać swój telefon w komisie. Wówczas może się
    dać ustalić, że jest inny IMEY. Być może producenci przechowują gdzieś dane:
    numer procesora - numer IMEY, albo inne pozwalające na ustalenie takich
    faktów.

  • 19. Data: 2005-01-24 08:40:30
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Już tyle razy było na tym forum. ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 17
    > września 1990 r. w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania osób,
    > dokonywania kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania
    > ładunku przez policjantów

    Jutro debil raz jeszcze poprosi o podstawę. Nie męczy Cię to?

    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2005-01-24 08:47:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Leszek napisał(a):

    > Jutro debil raz jeszcze poprosi o podstawę. Nie męczy Cię to?

    Do zarządania telefonu? Tak.
    Chyba, ze policjant uważa, że posiadanie narzędzia gwałtu też
    kwalifikuje do rewizji
    :-P

    M.