  • 1. Data: 2004-12-14 14:57:38
    Temat: indagowanie o wysokosc zarobkow
    Od: twilight <n...@n...pl>

    Czy funkcjonariusz policji sporzadzajac wniosekdo sadu grodzkiego o
    ukaranie za wykroczenie ma prawo pytac o zarobki?Czy o zarobki moze
    pytac sam sad? (za drobne wykroczenie polegajace na przejsciu przez
    jezdnie na czerwonym swietle plicjant "zaordynowal" 1000 zl.mandat)
    Wiem ze druki policyjne zawieraja taka pozycje,ale czy odpowiadanie na
    to pytanie jest jakos prawnie wymuszone?

    pozdrawiam
    twil

  • 2. Data: 2004-12-14 15:32:11
    Temat: Re: indagowanie o wysokosc zarobkow
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    twilight wrote:
    > Czy funkcjonariusz policji sporzadzajac wniosekdo sadu grodzkiego o
    > ukaranie za wykroczenie ma prawo pytac o zarobki?Czy o zarobki moze

    Jasne. Prawo ma. Ty nie masz obowiązku odpowiedzieć na to pytanie, ale
    skutki mogą być mało przyjemne...

    > pytac sam sad? (za drobne wykroczenie polegajace na przejsciu przez
    > jezdnie na czerwonym swietle plicjant "zaordynowal" 1000 zl.mandat)

    ...w postaci grzywny z 'górnej półki'.

    > Wiem ze druki policyjne zawieraja taka pozycje,ale czy odpowiadanie na
    > to pytanie jest jakos prawnie wymuszone?

    FUT archiwum...

  • 3. Data: 2004-12-14 15:50:55
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    twilight wrote:
> [...]
    > pytac sam sad? (za drobne wykroczenie polegajace na przejsciu przez
    > jezdnie na czerwonym swietle plicjant "zaordynowal" 1000 zl.mandat)

    Jeżeli nie przyjąłeś mandatu to dobrze.
    Mam nadzieję, że gdzies jest napisane, że chciał 1000 zł.
    Według obowiązującego "taryfikatora" policjant może ukarać za takie
    wykroczenie grzywną w wyskokości max. 250 zł. (Rozporządzenie Prezesa
    Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien
    nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń - poz
    235 w tabeli)

    Miałem identyczną systuację, tylko najpierw dostałem wezwanie na
    przesłuchanie do komendy, a nie wniosek do sądu grodzkiego.
    Sprawa zakończyła się "polubownie" - ja zapłaciłem 50 zł i nie
    skierowałem skargi do przełożonego :)

    Pozdr.
    DW

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji

  • 4. Data: 2004-12-14 18:11:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cpn2be$24m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien
    > nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń - poz

    Być może gość dopuścił się w zbiegu dwóch przepisów. Wóczas 1.000 zł można.

> [...]
    > przesłuchanie do komendy, a nie wniosek do sądu grodzkiego.
    > Sprawa zakończyła się "polubownie" - ja zapłaciłem 50 zł i nie

    A mandat chociaż dostałeś, czy też polubownie.

  • 5. Data: 2004-12-14 20:52:55
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A mandat chociaż dostałeś, czy też polubownie.

    Dostałem a jakże :) Nienawidzę łapownictwa.
    A takie brane " z sufitu" kwoty mandatów to właśnie do tego mają
    skłonić... Dorabiają sobie pewnie chłopcy :)

    DW