  • 1. Data: 2004-12-14 12:17:39
    Temat: umowa sp. cywilnej - pytanie o zapis.
    Od: "Don" <s...@3...net>

    Czy taki paragraf wg Was może zostać zapisany w umowie spółki cywilnej i
    będzie on wiążacy, szczególnie chodzi mi o punkt 2

    §8

    1. W czasie trwania spółki Wspólnik nie może domagać się podziału
    wspólnego majątku Wspólników.

    2. W czasie trwania spółki wierzyciel Wspólnika nie może żądać
    zaspokojenia z jego udziału we wspólnym majątku Wspólników ani z udziału w
    poszczególnych składnikach majątku.

    dzięki

  • 2. Data: 2004-12-14 12:33:07
    Temat: Re: umowa sp. cywilnej - pytanie o zapis.
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Don napisał(a):
> [...]
    >
    > 2. W czasie trwania spółki wierzyciel Wspólnika nie może żądać
    > zaspokojenia z jego udziału we wspólnym majątku Wspólników ani z udziału w

    Myślałem, że koncept "spółki cywilnej" już dawno odszedł w niepamięć ;)
    w każdym razie słowo "spółka" nie występuje w KC.
    Jeżeli masz na myśli umowę pomiędzy osobami prowadzącymi działalność
    gospodarczą o charakterze wspólnego przedsięwzięcia, to taka "spółka"
    nie może niczego "mieć", a w szczególności "majątku wspólnego", chyba,
    że masz na myśli współwłasność rzeczy lub praw ;)
    nn

  • 3. Data: 2004-12-14 16:57:54
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Myślałem, że koncept "spółki cywilnej" już dawno odszedł w niepamięć ;) w
    > każdym razie słowo "spółka" nie występuje w KC.

    Musi stary KC mam.
    W kazdym razie sprawdz jak u Ciebie nazywa sie tytul XXXI (art.860 i nast.)
    U mnie "Spolka"
    W art. 860 i nast. to slowo pada wielokrotnie.

    --
    http://42.pl/url/9IP
    Cos nowego z okazji swieta proletaryjatu

  • 4. Data: 2004-12-14 16:59:31
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Don" <s...@3...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > §8
    >
    > 1. W czasie trwania spółki Wspólnik nie może domagać się podziału

    Slowo w slowo art. 863 par 2 KC

    > 2. W czasie trwania spółki wierzyciel Wspólnika nie może żądać
    > zaspokojenia z jego udziału we wspólnym majątku Wspólników ani z udziału w
    > poszczególnych składnikach majątku.

    Slowo w slowo art. 863 par 3 KC

    > dzięki

    Prosze.

  • 5. Data: 2004-12-14 21:08:38
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...com>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nast.)
    > U mnie "Spolka"
    > W art. 860 i nast. to slowo pada wielokrotnie.

    Sorry, faktycznie :(
    Byłem przekonany, że wraz z wprowadzeniem KSH, spółka "cywilna" zniknęła z
    KC
    ... i zbytnia wiara w poprawność funkcjonowania oprogramowania (wyszukiwarka
    w PDF)
    dziś usłyszałem opinię, że obcowanie z komputerem degraduje intelektualnie,
    czego sam jestem dowodem ;)
    nn

    ---

  • 6. Data: 2004-12-15 10:01:54
    Od: "Don" <s...@3...net>

    hehe, faktycznie - przy kompie spędzam po 10, 12 na dobę - to że pisać
    ręcznei już prawie nie potrafie to i bez komputera ( internetu ) ciężko mi
    się myśli ...