  • 1. Data: 2014-10-24 09:23:57
    Temat: ile stopni ma mieć woda w kaloryferku?
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Ile stopni ma mieć woda w kaloryferku?

    I gdzie to jest napisane?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
    bez mnożenia,
    syntezator mowy Gdak i program dietetyczny Ananas.

  • 2. Data: 2014-10-24 09:46:39
    Temat: Re: ile stopni ma mieć woda w kaloryferku?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2014-10-24 09:23, Stokrotka pisze:
    > Ile stopni ma mieć woda w kaloryferku?
    >
    > I gdzie to jest napisane?

    Powinna na wejsciu miec 70 stopni, nigdy tyle nie ma...
    Spoldzielnia czy dom?

  • 3. Data: 2014-10-24 09:49:00
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2014-10-24 09:23, Stokrotka pisze:
    > Ile stopni ma mieć woda w kaloryferku?
    >
    > I gdzie to jest napisane?

    Polskie Normy przewidują:
    W większości instalacji grzewczych w Polsce (tzw. starego typu),
    temperatury powinny wynosić:
    90/70/20 0C
    - 90 to temperatura na wejściu do grzejnika
    - 70 to temperatura na powrocie z grzejnika
    - 20 to temperatura pomieszczenia
    Uwaga, pierwszy parametr (90/70/20) jest laboratoryjny. Bardzo rzadko
    spotyka się instalacje, w których temperatura na wejściu do grzejnika to
    90 stopni.

    W nowszych budynkach gdzie zastosowano tzw. instalacje
    niskotemperaturowe te parametry powinny wyglądać tak:
    75/65/20 0C (bywają też niższe pierwsze dwa parametry w zależności od
    typu instalacji)
    75/65/20 oznacza, że woda wpływająca do grzejnika powinna mieć
    temperaturę 75 stopni, po wyjściu z niego 65 stopni a temperatura w
    pomieszczeniu to 20 stopni.
    =====================

    http://wspolnota.net.pl/porady-techniczne/temperatur
    a-wody-t4851.html

  • 4. Data: 2014-10-24 16:57:37
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Powinna na wejsciu miec 70 stopni, nigdy tyle nie ma...
    > Spoldzielnia czy dom?

    Dzięki, spułdzielnia, ale instalacja CO była niedawno zmieniana, więc pewnie
    układ

    Na pewno tyle nie ma.

  • 5. Data: 2014-10-25 08:34:19
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 75 stopni, po wyjściu z niego 65 stopni a temperatura w pomieszczeniu to

    Bzdury.
    Gdybym dotknęła metalową rurke którą doprowadzana jest woda do kaloryfera,
    to przy 90 st.C bym była ciężko poparzona, przy 70 też, dziecko to już
    zupełnie. Poza tym temperatura 20 stopni w pokoju to może w domku
    jednorodzinnym gdzie maksymalnie oszczędzaja na kasie za ogrzewanie. U mnie
    w bloku na każdym kaloryferze jest regulator temperatury i gdy dam je na max
    to w mieszkaniu robi sie 24 st. C, a rurka doprowadzająca wodę do kaloryfera
    jest bardzo ciepła ale nie gorąca, rurka odprowadzająca wodę z kaloryfera
    jest letnia i w dodatku wszystko to zależy od temperatury na dworze. I tak
    ma być!!! a nie jekieś brednie 70/65/20.

    pozdrawiam

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-10-25 10:44:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > kaloryfera,
    > to przy 90 st.C bym była ciężko poparzona, przy 70 też, dziecko to już
    NIe całkiem.
    >Poza tym temperatura 20 stopni w pokoju to może w domku
    > jednorodzinnym gdzie maksymalnie oszczędzaja na kasie za ogrzewanie.
    Bzdura, to zależy od ustawień w pionie, jak sąsiedzi dążą do oszczędzania na
    tobie:
    (jedni mają podzielniki inni nie, i są spszeczne interesy), to mam w domu 18
    st.,
    mam na sobie koszulę flanelową, 2 bluzy, siedzę w śpiworku pszy kompie, i
    dalej jest zimno.

  • 7. Data: 2014-10-25 16:02:31
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *Stokrotka* napisał(-a):

    > NIe całkiem.

    No nie całkiem. Może ze 3% powierzchni i najwyżej drugi stopień. Bez
    zwęgleń. O takim "nie całkiem" mówiłaś?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2014-10-25 18:29:19
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > No nie całkiem. Może ze 3% powierzchni i najwyżej drugi stopień. Bez
    > zwęgleń. O takim "nie całkiem" mówiłaś?

    Zależy od rury i kaloryfera, ja mam tu jakieś plastiki.

  • 9. Data: 2014-10-25 20:57:55
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-25 18:29, Stokrotka pisze:

    > Zależy od rury i kaloryfera, ja mam tu jakieś plastiki.

    Czy jest tu gdzieś w usenecie druga taka niedojda życiowa i debilka jak ona?

    --
    Sonn

  • 10. Data: 2014-10-26 17:14:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *Stokrotka* napisał(-a):

    > Zależy od rury i kaloryfera, ja mam tu jakieś plastiki.

    I na podstawie tego co masz Ty orzekłaś swoje "nie całkiem" u Danusi

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675