  • 1. Data: 2002-05-19 09:29:43
    Temat: halas - bardz, bardzo, bardzo pilne.. prosze...
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

    Kochani!
    BARDZO!BARDZO PROSZE O PORADE.
    Mam pewien problem, a mianowicie to ze moja zona pracuje w miejscu o takim
    halasie ze ludziom az rzygac sie chce, powoduja ostatnio wypadki na drogach
    itp.. naprawde powazna sprawa. Wiem co nieco o szkodliwosci halasu, bo takie
    cos znalezc dla mnie to nie jest problem, niemniej jezeli chodzi o akty
    prawne to po prostu padam, bo... jestem w tym ciemny, nie potrafie
    wyszukiwac. Bylem na stronach sejmu, ale gubiue sie w masie rozaporzadzen,
    ustaw itp... nawet nie specjalnie rozrozniam waznosci poszczegolnych aktow
    prawnych.

    A wiec potrzebuje tekstow ustaw, badz odnosnikow do nich dotyczacych norm
    halasu w pracy, czyms czym mozna pokluc pracodawce w oczy itp...
    Jakies przepisy wykonawcze...
    a druga sprawa.. wiem ze w pomieszczeniach biurowych natezenie halasu moze
    byc 55 dB, albowiem musza sie skupic w pracy.. w innych miejscach nie.. jak
    to jest z laboratoriami CHEMICZNYMI? przeciez jak sie zona nie skupi to mize
    polaczyc kilka co ciekawszych elementow, jak chocby kwas siarkowy i zelazo
    obok palnika.. czy to tez nie jest miejsce o szczegolnym przeznaczeniu? tam
    tez trzeba sie skupic.. zwalszcza jak sie analizy robi...

    Łukasz

  • 2. Data: 2002-05-19 14:11:33
    Temat: Re: halas - bardz, bardzo, bardzo pilne.. prosze...
    Od: "news.tpi.pl" <a...@a...com>

> [...]
    drogach
    > itp.. naprawde powazna sprawa. Wiem co nieco o szkodliwosci halasu, bo
    .
    .
> [...]
    tam
    > tez trzeba sie skupic.. zwalszcza jak sie analizy robi...

    a więc:
    Dopuszczalne wartości stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia
    zawarte są w:

    Rozporządzeniu MPiPS z 17.06.98 w sprawie NDS i N czynników szkodliwych dla
    zdrowia w środowisku pracy (Dz.U. Nr 79, poz. 513) - w przypadku hałasu
    następuje odesłanie do PN-N-01307:1994 Hałas. Dopuszczalne wartości hałasu w
    środowisku pracy.
    I tak ze wzgl. na kryterium ochrony słuchu NDN hałasu wynosi 85 dB(A) jako
    wartość odniesiona do 8 godz. dnia pracy, natomiast w laboratoriach ze
    źródłami hałasu ze wzgl. na możliwość realizacji przez pracownika jego
    podst. zadań 75 dB(A) jako wartość równoważna.

    Jedno z rozp. Ministara Zdrowia zobowiązuje pracodawcę do okresowego
    wykonywania pomiarów stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia na
    stanowiskach pracy i od tego trzeba zacząć.

    Nie zapominaj, że rzygać się chce nie tylko od hałasu ale również od
    czynników chemicznych, a przed hałasem można się łatwo chronić stosując
    ochrony słuchu.
    Gdybyś chciał się jeszcze czegoś dowiedzieć to pisz --> dblux[at]polbox.com

    Wojtek

  • 3. Data: 2002-05-19 14:13:33
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Poszukaj w archiwum google.
    Pisalem o infradzwiekach ktore zabijaja i zostaly uznane za bron,
    jak i podalem linki do ustawodawstwa , jak i prace Instytutu Ochrony
    Srodowiska i Ministerstwa Zdrowia.
    Skontaktuj sie z Panstwowym Instytutem Higieny.
    Masz racje ze halas moze wywolywac reakcje obronne u czlowieka i stan
    napiecia, niustannego stresu, prowadzacego do zaburzen pracy serca,
    do omdlen, wylewow, udarow, zatorow, paralizu.
    Ale nikt sie tym nie przejmuje.
    W tysiacach knajp muzyka halasuje przez cala noc i mieszkancy nie spia
    ale nikt ich zdrowia nie chroni.
    Jedynie w Niemczech policja patroluje miasta i automatycznie
    interweniuje tam sie slyszy halas.
    Nawet taki od wlaczonego niepotrzebnie silnika samochodu.

    Halas moze prowadzic do skrajnego wyczerpania nerwowego, do niustajacych
    bolow glowy, do uczucia bezradnosci i otepienia
    i jezeli zalezy ci na zdrowiu i zyciu zony to niech jak najszybciej
    zmieni prace.
    Bo zanim ktos zrobi badania, napisze raport, przesle raport, ktos inny
    podejmie jakiekolwiek dzialania to uplynie rok, a wtedy moze byc juz za
    pozno.
    W Polsce temat ochrony przed halasem wlasciwie nie istnieje w znaczeniu
    ochrony konkretnego czlowieka.
    Prowadzone sa pomiary halasu w zakladach , ale nie aktywny monitoring 24
    godz /dobe, przez caly rok.
    Bez loggerow , rejestrujacych ciagle natezenie halasu w bliskim polu,
    pomiary jednorazowe nie maja znaczenia, gdyz na zdrowie ma wplyw dawka
    skumulowana, gdyz ona oddzialywuje na uklad krazenia, na procesy
    metabolizmu i zaburzajac je, prowadzi do degeneracji tkanek i m.in.
    osrodku pczucia rownowagi ( zaburzenia blednika)
    i stad czeste bole glowy, migotania przed oczami, zawroty,glowy,
    wymioty, ogolne otepienie, niechec do zycia, brak zywotnosci i
    aktywnosci ruchowej.

    Bylo nie bylo infradzwieki badano i stosowano juz od 2 wojny swiatowej
    jako tajna niewidzialna bron.
    Gdyz duzej mocy generatory infradzwiekow, skierowane na ludzi emitowaly
    taka energie, ze ludzie dostawali bolu glowy, wymiotow, nie potrafili
    sie skoncentrowac, tracili kontrole nad odruchami fizjologicznymi.
    A wieksza moc infradzwiekow doprowadzilo do ciezkiej choroby wiekszosc
    pracownikow osrodka w ktorym badano infradzwieki, gdyz nie potrafiono
    zbudowac oslony przed nimi i generator infradzwiekow emitowal
    infradzwieki zarowno do przodu jak i do tylu, bezposrednio na
    pracownikow naukowych.

    Na ten temat mozesz poczytac wyszukujac temat w Google na www i w
    usenecie.
    Oczywiscie na stronach angielskojezycznych.
    Po polsku jest tez troche materialow, ale bardzo malo.
    Niestety ludzie/czlowiek nie stanowia juz dobra najwyzszego
    i stad uchwalenie eutanazji w Holandii, Belgii
    i tendencje do obnizenia liczby populacji a nie jesj wzrostu.

    Zatem musisz sie sam ratowac jak na wojnie, bo nie kazdy ma tak odporny
    organizm aby przezyl bez uszczerbku dla zdrowia kilka lat pracy w
    bliskim polu narazenia na halas, infradzwieki.

    Jacek

    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-05-20 05:44:48
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety ludzie/czlowiek nie stanowia juz dobra najwyzszego
    > i stad uchwalenie eutanazji w Holandii, Belgii
    > i tendencje do obnizenia liczby populacji a nie jesj wzrostu.

    He he he - sorry za mały OT, ale to pewnie działanie spisku żydomasońskiego?
    Wdrażanie cywilizacji śmierci itp? A jak wstąpimy do Unii, to zaczna nas
    przymusowo eutanazić, a przedtem wykupią polską ziemię i zrobia z nas
    niewolników? Wiedziałem!

    > Zatem musisz sie sam ratowac jak na wojnie, [ciach]

    Chyba masz jakieś stany lękowe. Może hałas Ci zaszkodził?

    Depi.

  • 5. Data: 2002-05-20 05:51:22
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Depilator wrote:

> [...]
    > niewolników? Wiedziałem!

    > Chyba masz jakieś stany lękowe. Może hałas Ci zaszkodził?

    Nie mam stanow lekowych, ani mi halas nie zaszkodzil,
    ale jedyna dostepna ochrona to samodzielne dzialanie polegajace na
    unikaniu halasu.
    Moj znajomy ma firme elektroniczna w bloku i sasiada, ktory codziennie
    stuka po suficie w drewnianych butach i puszcza glosno muzyke ze
    wzmocnionym basem.
    Efekt jest taki, ze nie moze sie skoncentrowac na projektowaniu
    elektroniki, gdyz halas jest odczuwalny jako regularne dudnienie ,
    stukanie.
    Dlatego zamiast filozofowac wystarczy pojsc w miejsce , gdzie sa
    generowane infradzwieki, aby na sobie wyprobowac jaka sie ma odpornosc.
    W internecie jest wiele artykulow z badan naukowych prowadzonych z
    infradzwiekami i opisane sa tragiczne skutki oddzialywania na organizm.
    Kto jest zainteresowany moze przeczytac.
    Jak infradzwieki generowane przez silniki wysokoprezne wywoluja chorobe
    morska/lokomocyjna, mozna samodzielnie eksperymentowac. Choroba morska
    na statkach, zaburzenia pracy ukladu rownowagi, blednika, to takze wplyw
    infradzwiekow.
    Ale EOF to widze, ze lubisz filozofowac.

  • 6. Data: 2002-05-20 06:22:59
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > Choroba morska na statkach, [...] to takze wplyw infradzwiekow.

    Jeszcze powiedz, że na żaglowcach :))))

    A hałasującego sąsiada wystarczy potraktować infradźwiękami :))