  • 1. Data: 2002-05-19 09:20:50
    Temat: Trudna sprawa.Przynajmniej dla mnie.
    Od: "Conrad M." <dzesi@ANTYSPAM_klub.chip.pl>

    Dwa miesiace temu zmarł mój ojciec.A nzm został zarejstrowany na niego
    samochód.
    Teraz moja mama musi zadeklarowac w pewnym dokumencie czy ma samochód.
    Czy ona juz go ma ? Czy dopiero gdy przeprowadzimy sprawe spadkową.
    Co tam wpisac by nie z kłamac ???

  • 2. Data: 2002-05-19 19:16:41
    Temat: Re: Trudna sprawa.Przynajmniej dla mnie.
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "Conrad M." <dzesi@ANTYSPAM_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz moja mama musi zadeklarowac w pewnym dokumencie czy ma samochód.
    > Czy ona juz go ma ? Czy dopiero gdy przeprowadzimy sprawe spadkową.

    jeżeli został on nabyty w czsie małżeństwa to pomimo tego że nie jest
    wpisana do dowodu rejestracyjnego to
    jest współwłaścicielem tego samochodu na zasadzie majątkowej wspólności
    małżeńskiej.
    Oznacza to że w postępowaniu o stwierdzenie nabycia spadku sąd będzie badał
    prawo do spadku tyko po małżonku
    czyli określi że po mężu przypada jej dodatkowa część. Natomiast jej część
    wynikająca ze wspólności nie wchdzi w skład masy spadkowej. Innymi słowy
    jeśli chodzi o to czy jest właścicielką to teraz na pewno przynajmniej w
    swojej części małżeńskiej natomiast nie wiadomo w jakiej części po mężu 1/2
    i 1/4 lub inna

    --
    Z poważaniem
    Wojciech Wiater