  • 1. Data: 2002-03-14 15:24:05
    Temat: gwarancja na uzywane graty...
    Od: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl>

    witam,

    poszedlem wczoraj do sklepu z uzywanymi czesciami komputerowymi
    w celu zakupu nagrywarki. sprzedawca powiedzial mi, ze nie dostane
    zadnej gwarancji, moge tylko w przeciagu tygodnie ja zwrocic jesli
    beda jakiekolwiek problemy.

    czy mimo to mam prawo wymagac jakiejs gwarancji/rekojmi i jak
    to jest z uzywanymi rzeczami? prosze o odpowiedzi i/lub linki.

    dzieki z gory, Pawel

    --
    Pawel Dziekonski - dzieko#mml.ch.pwr.wroc.pl - http://2618360679/dzieko
    ------------ Remove spam protection from my email address! ------------

  • 2. Data: 2002-03-14 15:32:29
    Temat: Re: gwarancja na uzywane graty...
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | czy mimo to mam prawo wymagac jakiejs gwarancji/rekojmi i jak
    | to jest z uzywanymi rzeczami? prosze o odpowiedzi i/lub linki.

    Rękojmia Ci przysługuje z mocy prawa. Tylko ciekawe czy wie o tym sprzedawca
    :o)

    Pozdrawiam,

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-14 17:05:22
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 14 Mar 2002, Pawel Dziekonski wrote:

> [...]
    > w celu zakupu nagrywarki. sprzedawca powiedzial mi, ze nie dostane
    > zadnej gwarancji, moge tylko w przeciagu tygodnie ja zwrocic jesli

    No i miał do tego prawo - gwarancja nie jest obowiązkowa. Ciekawe skąd mu
    się wziął ten tydzień? I co rozumiał przez "zwrócenie"?

    Jak odpowiedział Krzem, przysługuje ci zawsze rękojmia. Nie ma znaczenia
    czy rzecz jest używana czy nowa (wyjątkiem jest kupno w komisie, gdzie
    komisant może odpowiedzialność z rękojmi ograniczyć do wad których
    kupujący nie mógł z łatwością zauważyć).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-03-14 20:10:52
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel Dziekonski" <P...@m...ch.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości news:a6qfal$l7q$3@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    dodam jeszcze do tego co napisali poprzednicy;
    Wez jakis rachunek, ze u niego kupiles sprzet. Przyda sie w razie
    komplikacji.

    ->piotr

  • 5. Data: 2002-03-15 07:43:00
    Od: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl>

    Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> wrote:

    > No i miał do tego prawo - gwarancja nie jest obowiązkowa. Ciekawe skąd mu
    > się wziął ten tydzień?
    Pytalem go o gwarancje, bo nie wiedzielem jeszcze o istnieniu rekojmi...

    > I co rozumiał przez "zwrócenie"?
    Ja zrozumialem, ze ,,po prostu'' :-) Oddaje sprzet a on mi kase.

> [...]
    > komisant może odpowiedzialność z rękojmi ograniczyć do wad których
    > kupujący nie mógł z łatwością zauważyć).

    dzieki!