  • 1. Data: 2002-03-14 14:15:41
    Temat: linux, a firma
    Od: "Koju" <k...@p...com>

    witam
    Zalozylem firme. Mam dwa komputery. I czas zakupic oprogramowanie. Legalne.
    Ceny Microsoftu sa 'dosc" wysokie. Zastanawiam sie nad Linuxem i Star
    Office'em zamiast Windows i MS Office (sam bede tego uzywal, a chce
    zminimalizowac koszty). I teraz moje pytania:
    1). Czy Linux + Star Office sa legalne (darmowe) dla firm czy tylko dla
    uzytkownikow indywidualnych?
    2). Czy Urzad Skarbowy nie bedzie sie czepial, ze nie zaplacilem za to
    podatku (darowizny itp). Slyszalem, ze moga mi wycenic moje oprogramowanie i
    kazac za to zaplacic podatek/darowizne. Ale jak wycenic Linuxa, ktory jest
    darmowy i nijak sie na dobra sprawe ma do Windowsa (w sensie wyceny-jesli
    chodzi nam o stabilnosc powinien byc od Win sto razy drozszy, jesli chodzi o
    prostote i kompatybilnosc z popularnymi programami to sto razy tanszy
    itd....)-chyba ze wyceniaja go moze tak jak DOS ver 2.0 ;))
    No i to na tyle-jak zadzwonilem dzis do Microsoftu to mi sie wlosy
    zjezyly;)))
    Mozna nawet nie wiedziec ze sie lamie prawo........
    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2002-03-14 15:13:07
    Temat: Re: linux, a firma
    Od: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl>

    Koju <k...@p...com> wrote:
> [...]
    > zminimalizowac koszty). I teraz moje pytania:
    > 1). Czy Linux + Star Office sa legalne (darmowe) dla firm czy tylko dla

    linuksa mozesz spokojnie uzywac. star office przewdopodobnie nie jest
    darmowy do uzytku komercyjnego. trzeba zajrzec na ich strone i poczytac
    licencje.

> [...]
    > kazac za to zaplacic podatek/darowizne. Ale jak wycenic Linuxa, ktory jest

    bedzie sie czepial -- jest to znany fakt. jest z tej sytuacji proste
    wyjscie: kupujesz w empiku czyu gdziekolwiek indziej gazete z plytkami
    z dowolna dystrybucja linuksa i biezesz na to fakture. koszyt sa? sa!
    to niech spadaja na drzewo, cwaniaki.

    --
    Pawel Dziekonski - dzieko#mml.ch.pwr.wroc.pl - http://2618360679/dzieko
    ------------ Remove spam protection from my email address! ------------

  • 3. Data: 2002-03-14 15:22:51
    Od: "Koju" <k...@p...com>

> [...]
    > wyjscie: kupujesz w empiku czyu gdziekolwiek indziej gazete z plytkami
    > z dowolna dystrybucja linuksa i biezesz na to fakture. koszyt sa? sa!

    hehe, swietne wyjscie;))) proste acz skuteczne
    dzieki

  • 4. Data: 2002-03-14 17:52:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego 14 Mar 2002 15:13:07 GMT, Pawel Dziekonski
    <P...@m...ch.pwr.wroc.pl> napisałbył:

    >linuksa mozesz spokojnie uzywac. star office przewdopodobnie nie jest
    >darmowy do uzytku komercyjnego. trzeba zajrzec na ich strone i poczytac
    >licencje.

    jest darmowy. Jest też OpenOffice, całkiem OPEN, bo SO jest w planach
    płatny w następnej wersji (choć pewnie im się nie uda)

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-03-18 18:20:16
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> 14 Mar 2002 15:13:07 GMT, w
    <a6qem3$l7q$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Pawel Dziekonski
    <P...@m...ch.pwr.wroc.pl> napisał(-a):

    > bedzie sie czepial -- jest to znany fakt.

    Bzdura. Nie będzie się czepiał. Chyba, że wpiszesz Linuksa do EŚT, jak
    co poniektórzy geniusze.