  • 41. Data: 2011-02-18 19:39:53
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i has?ami administracyjnymi w firmie
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 02/18/2011 06:52 PM, to wrote:
    > begin Andrzej Ława

    > Nie ma takich zasad. Te wszystkie mity na temat haseł itp. istnieją
    > głównie w umysłach laików.

    Możesz rozwinąć?

    --
    Robert Jaroszuk
    We do not see things as they are, we see them as we are.

    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+
    V- M- PS+ PE++ Y(+) PGP++ t 5? X R !tv b+>++++ D- y+ G++
    GPG key id:0x5D9659C3 | pgp encrypted mail preferred
    GPG fp:E1A9 C793 FCF2 8EBD 89E9 39D5 DED4 03D1 5D96 59C3

  • 42. Data: 2011-02-18 19:44:58
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Jaroszuk

    > Możesz rozwinąć?

    Ale co tu rozwijać? Po pierwsze mało gdzie stosuje się autentyfikację
    hasłem pomijając konta użytkowników (którzy rzeczywiście powinni zmieniać
    hasła co jakiś czas bo je rozdają i gubią, ale nie za często, bo będą je
    zapisywać byle gdzie). Po drugie rzadko kiedy jakieś poważniejsze
    włamania mają jakikolwiek związek z hasłami.

  • 43. Data: 2011-02-18 20:21:56
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 02/18/2011 08:44 PM, to wrote:

    > Ale co tu rozwijać? Po pierwsze mało gdzie stosuje się autentyfikację

    Przepraszam, co się stosuje ?

> [...]
    > zapisywać byle gdzie). Po drugie rzadko kiedy jakieś poważniejsze
    > włamania mają jakikolwiek związek z hasłami.

    Znaczy, o ile dobrze zrozumiałem, to twierdzisz, że hasło dla userów
    jest OK, ale dla nie-userów (czyli dla administratorów?) jest nieOK, tak ?

    W takim razie co stosuje się w celu uwierzytelnienia przy logowaniu na
    konto administratora? Pytam, bo większość systemów jakie znam, domyślnie
    wykorzystuje w tym celu właśnie hasło. Nieliczne używają TFA, chociażby
    ze względu na koszt wdrożenia, czy konieczność wprowadzania dodatkowych
    procedur odnośnie np. zarządzania kluczami kryptograficznymi.

  • 44. Data: 2011-02-18 20:33:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Papo5murfo

    > głupoty to ty piszesz, a własnością firmy jest tylko to co wykonał
    > pracownik w ramach umowy pracy czyli to co wykonał i wchodziło to w jego
    > obowiązki, jeśli w godzinach pracy wydymał żonę szefa to dziecko jest
    > jego a nie firmy:O)

    To co zrobił administrator na serwerach i w sieci firmowej jest bez dwóch
    zdań własnością firmy, nie pogrążaj się debilnymi przykładami.

  • 45. Data: 2011-02-18 20:43:40
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Administruję siecią firmy. W sieci m. innymi dane osobowe. Mam nowego
    > szefa,
    > który poprosił na piśmie o następujące dane:

    [..]>
    > --
    W sumie to ma rację o ile jest polityka bezpieczeństwa w firmie.
    W mojej tak jest, hasła "kluczowe" są przechowywane w sejfie u szefa, a ja
    je po prostu znam (zmiana 1x/30 dni)
    Każde wejście do sieci jest logowane, a admin do zarządzania ma 1 konsolę (a
    to da się zrobić)
    A audytor? Jeden chciał dostępu i po przeczytaniu oświadczenia o
    odpowiedzialności jakie wysmarowałem, zmienił zdanie:)
    Jak mądry szef to wie (a może słyszał ) coś o skryptach i ...( to takie
    niedomówienie)
    Co do dokumentacji to przecież standardowa polityka bezpieczeństwa w firmie,
    a jak masz dane osobowe to powinien być ABI (nie administrator) i wtedy to
    on się martwi
    Pozdrófka
    CEzarys
    PS Przeczytaj na GIODO o danych osobowych i koniecznie fragment o adresie
    mailowym jako danie osobowej

  • 46. Data: 2011-02-18 21:16:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Papo5merfo" <r...@l...pl>

> [...]
    > dostęp do sprzętu nawet bez obecności administratora!:O)
    >
    > poza tym nie znamy faktycznej umowy owego administratora ani tego co to
    > jest
    > za sieć, więc może i sprzęt jest szefa, ale już oprogramowanie, skrypty i
    > jej wirtualna budowa to nie koniecznie, więc nie mam pojęcia w jakim celu
    > owy administrator miałby przekazywać lata ciężkiej pracy, wiedzy i praw
    > autorskich w postaci shematów sieci za darmo, jeśli nowy szef chce mieć
    > coś
    > takeigo to niech się z owym administratorem umówi co do umowy o dzieło i

    Pierdoły do kwadratu :-)

  • 47. Data: 2011-02-19 08:12:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011, Papo5murfo wrote:

    [...nie do mnie...]
    > macieju te hasłą to tylko część tego co chce szef, natomiast pracownik
    > powinien wykonywać jedynie te polecenia szefa które są zgodne z jego
    > obowiązkami pracy zawartymi w umowie czy regulaminie, więc nie siej
    > propagandy:O)

    W ten umowie na jakieś skromne 99,98% jest coś w stylu "inne polecenia
    przełożonych".
    I o ile linia orzecznicza sądów rzeczywiście wskazuje, że nie mogą
    to być polecenia dowolne, znaczy nie mogą wychodzić poza "zwykły"
    zakres czynności danego stanowiska pracy, to chyba nie chcesz nam
    napisać że któreś z przykładowych poleceń poza taki zakres PRACY
    ADMINISTRATORA wychodziło?
    Albo inaczej - pokaż jedno KONKRETNE polecenie i wykaż (z argumentacją
    która obroni się przed sądem) że TAKIE polecenie nie jest spotykane
    wśród obowiązków które mają administratorzy w różnych zakładach pracy.
    "u nas nigdy tak nie było" się nie obroni :>

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2011-02-19 14:16:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Jaroszuk

    > Znaczy, o ile dobrze zrozumiałem, to twierdzisz, że hasło dla userów
    > jest OK, ale dla nie-userów (czyli dla administratorów?) jest nieOK, tak
    > ?

    Dla userów jest ok, bo nie ma za bardzo niedrogiej alternatywy, której
    userzy mogliby w miarę sprawnie używać i którą by rozumieli. Po za tym
    włamanie na konto usera nie jest zwykle tak dotkliwe.

> [...]
    > ze względu na koszt wdrożenia, czy konieczność wprowadzania dodatkowych
    > procedur odnośnie np. zarządzania kluczami kryptograficznymi.

    W uniksach już od lat używa się kluczy, które są lepsze z bardzo wielu
    powodów. Do tego jakieś ograniczenie dostępu per source. To uznałbym za
    minimum. System do którego można się zalogować skądkolwiek znając tylko
    jakieś hasło (jak to zostało opisane przez niektórych w tym wątku) to
    chyba jakiś żart...

    A co do routerów i zmiany haseł, to hasło najłatwiej przechwycić m.in.
    gdy jest używane (także zmieniane) więc jeśli dany router rekonfiguruje
    się np. raz w roku, to po co zmieniać w nim hasło co miesiąc?

  • 49. Data: 2011-02-19 16:00:12
    Temat: Re: Re: "gospodarka" loginami i has3ami administracyjnymi w firmie
    Od: "Papo5merfo" <r...@l...pl>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    > W ten umowie na jakieś skromne 99,98% jest coś
    > w stylu "inne polecenia przełożonych".

    w umowie czy w prawie pracy?:O)
    "inne" czyli jakie? nie wiadomo czyli nie sprecyzowane:O)

> [...]
    > zakres czynności danego stanowiska pracy, to chyba nie chcesz nam
    > napisać że któreś z przykładowych poleceń poza taki zakres PRACY

    nie mam pojęcia czy te konkretne polcania wchodzą w zakres pracy tego
    pracownika czy nie bo nie znam jego umowy ani regulaminów, ale z tego ci
    pisze i znajac życie to sie domyślam że nowy szef albo nałożył od tak sobie
    nowe obowiązki na pracownika, albo chce żeby wykonał jakąś dodatkową pracę
    za friko bo trudno chyba będzie wytłumaczyć sędzinie że administrator ma
    projektować i rysować sieci a nie nimi zażądzać co nie?:O)

> [...]
    > wśród obowiązków które mają administratorzy w różnych zakładach pracy.
    > "u nas nigdy tak nie było" się nie obroni :>

    ale sądu nie interesują obowiązki administratorów w innych zakłądach pracy
    tylko obowiązki tego konkretnego administratora bo on ma wykonywac tylko
    taką pracę jaką ma umówioną w stosunku pracy czy regulaminach ale swoich a
    nie innego zakąłdu pracy, prawda?:O)
    to że sekretarka w innej firmie parzy kawę, sprząta i daje dupy szefowi to
    widocxznie tak się umówili i nie oznacza to że automatycznie sekretarka w
    innej firmie ma robić to samo bo ona ma w umowie tylko parzenie kawy i
    polecenia parzenia się z szefem nie musi wykonywać:O)

    p.s. gnębić garbatonosych pracodafcuf!!!:O)

  • 50. Data: 2011-02-19 16:00:16
    Od: "Papo5merfo" <r...@l...pl>

    Órzytkownik "to" napisał:

    > To co zrobił administrator na serwerach i w sieci firmowej jest bez dwóch
    > zdań własnością firmy, nie pogrążaj się debilnymi przykładami.

    nie udawaj jasnowidza bo to ci na dobre nie wychodzi:O)
    własnością firmy jest tylko to co kupiła, lub to za co zapłaciła, więc jeśli
    na serwerach jest coś co nie wchodziło do obowiazków admina w ramach jego
    umowy o pracę czy dzieło to napewno to do firmy nie należy:O)

    skoro to co jest na serwerach jest własnością firmy to niech sobie to
    weżmie, czego chcą od admina, żeby im dał to co jest jusz mają?:O)