  • 61. Data: 2011-02-21 00:26:25
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin cezarys

    > I powtórze to raz jeszce. Has?a administracyjne s? dla administratora.
    > Dla firmy s? has?a ratunkowe (nieraz musi byae to samo- np.root w
    > unixach)

    To oczywiście prawda, zrozumiałem, że konieczność podania tych haseł w
    piśmie to był jakiś skrót myślowy. Zawsze powinna obowiązywać zasada --
    jedno konto = jedna osoba (także administracyjne!). Czyli szef powinien
    dostać (przykładowo) osobne konto z pełnymi uprawnieniami i osobnym
    hasłem. Wtedy, w razie czego, będzie najprawdopodobniej przynajmniej
    wiadomo gdzie rozpoczęły się ewentualne problemy.

  • 62. Data: 2011-02-21 20:23:09
    Temat: Re: Re: "gospodarka" loginami i has3ami administracyjnymi w firmie
    Od: "Papo5murfo" <r...@l...pl>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Niewyraźnie zacytowałem czy jak?

    nie mam pojęcia czy i co zacytowałeś bo nie podałeś źródła!:O)

    > "zawierające się w zakresie danego stanowiska w sposób zgodny
    > z zasadami współżycia społecznego".
    > O tym czy konkretne "przejdzie" na końcu zadecyduje sąd.

    z czego te cytaty ic czego dotyczą?:O)

    > Jest to możliwe.
    > Ale wniosek jest prosty - skoro jest polecenie, to trzeba zrobić.
    > Jakaś inna praca nie zostanie wykonana i tyle.
    > Zwróć uwagę: umowa o pracę to NIE JEST umowa o dzieło.
    > Pracownik stawia do dyspozycji pracownika swój czas i swoje kompetencje.

    pracownik stawia się tylko do takiej dyspozycji na jaką się umawiali i tylko
    za to dostaje zapłątę!:O)

  • 63. Data: 2011-02-21 20:23:12
    Od: "Papo5murfo" <r...@l...pl>

    Órzytkownik "to" napisał:

    > Nie chce mi się pisać ciągle tego samego, ale napiszę jeszcze raz.
    > Wszystko co ten administrator zrobił na swoim stanowisku pracy jest
    > własnością firmy, w tym np. skrypty które sobie napisał, projekt sieci
    > którą w tej firmie wykonał itp.

    nie udawaj głupszego niż jesteś, podasz jakieś podstawy prawne sfoich
    teorii?:O)
    może jak administrator albo sekretarka napiszą sobie w czasie pracy wiersz,
    albo uszyją skarperki to ten wiersz i skarpetki należą do pracodawcy?:O)
    popisujesz się sfoją głupotą a naprawdę nie masz czym:O(
    własnością pracodawcy jest wyłcznie to co w czasie pracy i w ramach sfoich
    obowiązków (które zostały umówione) wykona pracownik, bo tylko za to ma
    płacone, za pisanie wierszy nikt mó nie zapłącił bo takeij umowy nie
    było!!!!

    > Administrator ma obowiązek wykonywać polecenia
    > przełożonych które korespondują z jego stanowiskiem pracy

    nie znasz umowy owego administratora więc nie udawaj jasnowidza wiedzącego
    co z koresponduje z jego stanowiskiem a tym bardziej jaką mają tam politykę
    bezpieczeństwa dotyczącą haseł, bo robisz się nudny!!!

    jeśli zamierzasz dalej wciskać podobne kity do nie odpisuj!!!

  • 64. Data: 2011-03-03 21:19:46
    Temat: Odp: "gospodarka" loginami i has?ami administracyjnymi w firmie
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ijlsp2$c0e$...@i...gazeta.pl...

    > Pomyśl logicznie. Jeśli jesteś czyimś celem, to ktoś może próbować po
    > kolei wielu haseł. Prędzej czy później ZAWSZE trafi.

    ekhm, tyle ze przy probie wlamania bruteforce do systemu kogos kto wie co robi
    to to pozniej moze byc za miliardy lat ;)

    niebotycznie wieksze szanse masz wygrac 5 razy pod rzad w totka niz dostac sie
    do ktoregos z moich ruterow *metoda bruteforce*, zapewniam

    tak jak bylo wspomniane - kopia danych dostepowych musi istniec,
    dane powinny byc znane tylko osobom uprawnionym i zmieniane wystarczajaco
    czesto zeby miec pewnosc ze osoby ktore mialy do nich dostep a juz nie
    powinny go miec go nie maja

    natomiast sam mam kilka pomniejszych urzadzen w ktorych nijak nie moge sobie
    wyobrazic zwiekszenia bezpieczenstwa poprzez zmiane 32 znakowych, losowych hasel
    na inne, prosciej pobic ochroniarzy, wykopac drzwi, ukrasc takiego switcha z
    serwerowni i dostac sie bezposrednio do pamieci niz zlamac to niezmieniane haslo
    bez fizycznego dostepu

  • 65. Data: 2011-03-03 21:24:59
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Papo5murfo" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup
    > tłumaczenie ludzi ze te chasła administracyjne trzeba przekazać na wypadek
    > śmeirci admina to czysta bzdura!!!
    > jak admin fpanie pod autobus to sieć pszejmuje nowy admin i zmienia
    > fszystkie chasłą administracyjne bo ma bezpośredni dostęp do sieci, a jak
    > będzie chciał to może nawet zmienić sieć i żadna wiedza na temat haseł czy
    > podobnych dupereli nie jest potszebna:O)

    jasne, zwlaszcza uzyskanie dostepu do odpowiednio zabezpieczonego serwera z
    pelnym szyfrowaniem systemu plikow to cos co admini przyjmowani na szybko po
    smierci poprzednika robia w 15 minut :D