  • 1. Data: 2011-02-17 14:55:56
    Temat: własność intelektualna
    Od: Hollow Quincy <h...@g...com>

    Cześć,

    Chciałem się poradzić Was w takiej sprawie:
    Napisałem komuś program, jednak nie podpisaliśmy umowy, bo miałem duże
    zaufanie do danej osoby (nigdy więcej nie będę pracował bez podpisania
    umowy).
    Oczywiście osoba ta nie chce zapłacić dopóki nie zgodzę się na
    dodatkowe warunki, których nie mogę zaakceptować, bo jest to rozbój w
    biały dzień i nie tak się umawialiśmy.
    Nie podpisaliśmy umowy, nigdy nie przekazywałem praw do tego programu.
    Jednak kody programu są w repozytorium kodu firmy.
    Czy mogę zażądać, aby dana osoba (firma) zaprzestała korzystania z
    tego kodu? Czy muszę iść do sądu, żeby to wymusić? Jak wygląda moja
    sytuacja ?

    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-17 15:25:59
    Temat: Re: własność intelektualna
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 06:55:56 -0800, Hollow Quincy napisał(a):

    > Czy mogę zażądać, aby dana osoba (firma) zaprzestała korzystania z tego
    > kodu?

    Tak.

    > Czy muszę iść do sądu, żeby to wymusić?

    Jeśli nie posłuchają Cię dobrowolnie -- tak.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-02-17 20:36:00
    Od: Hollow Quincy <h...@g...com>

    On 17 Lut, 16:25, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    [...]
    > Tak.
    > Jeśli nie posłuchają Cię dobrowolnie -- tak.

    Czy w przypadku sądzenia się czekają na mnie wysokie opłaty sądowe i
    wieloletni proces (miejsce zamieszkania Warszawa).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-02-17 23:05:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011, Hollow Quincy wrote:

    > Jak wygląda moja sytuacja ?

    A co możesz udowodnić?
    W szczególności - jak udowodnisz, że kod jest Twój?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-02-18 08:11:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 12:36:00 -0800, Hollow Quincy napisał(a):

    > Czy w przypadku sądzenia się czekają na mnie wysokie opłaty sądowe i
    > wieloletni proces (miejsce zamieszkania Warszawa).

    To zależy od tego jak bardzo zdesperowane albo pewne swoich racji są
    strony.

  • 6. Data: 2011-02-18 13:45:23
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    > A co możesz udowodnić?
    > W szczególności - jak udowodnisz, że kod jest Twój?

    Jeśli wynik dla szaraczka to kompilacja, a źródło jest jedynie w firmie
    to łatwo jest udowodnić... Chyba że ktoś je nagle wykradł :).