  • 1. Data: 2011-02-18 11:11:05
    Temat: umowa o dzieło a L4
    Od: "Kapcie" <k...@w...pl>

    Witam, jestem na dłużym L4 po operacji, czy orientujecie się czy moge w tym czasie w
    innym zakładzie pracować na umowę o dzieło? Na zwolnieniu "mogę chodzić". Praca
    dodatkowa przed komputerem w swoim domu.

    --

    Kapciuch

  • 2. Data: 2011-02-18 11:16:59
    Temat: Re: umowa o dzieło a L4
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-18 12:11, Kapcie pisze:
    > Witam, jestem na dłużym L4 po operacji, czy orientujecie się czy moge w tym czasie
    w innym zakładzie pracować na umowę o dzieło? Na zwolnieniu "mogę chodzić". Praca
    dodatkowa przed komputerem w swoim domu.

    Nie możesz na "L4" wykonywać żadnej działalności zarobkowej.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-18 11:34:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie możesz na "L4" wykonywać żadnej działalności zarobkowej.

    A czy jest w PL instytucja "L4" bezplatnego - tj takiego "L4", ktore zwalnia
    z koniecznosci przychodzenia do pracy (i np. placenia skladek) ale nie
    nakazuje ani pracodawcy ani ZUS-owi wyplaty swiadczenia?
    Takie cos by si eprzydalo wlasnei w takich sytuacjach - gdy ktos jest na
    tyle chory, ze nei moze chodzic do pracy, ale na tyle zdrowy, by zarabiac w
    inny sposob.
    Pewnie nie ma, ale moze o czyms nie wiem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-02-18 11:41:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-18 12:34, SDD pisze:
> [...]
    > inny sposob.
    > Pewnie nie ma, ale moze o czyms nie wiem :)

    To się nazywa urlop bezpłatny u pracodawcy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-02-18 14:54:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To się nazywa urlop bezpłatny u pracodawcy.

    Ale wymaga to zgody tego praodawcy. "Bezplatne L4" takiej zgody by nie
    wymagalo :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-02-18 15:02:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-18 15:54, SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale wymaga to zgody tego praodawcy. "Bezplatne L4" takiej zgody by nie
    > wymagalo :)

    Zatem nie ma czegoś takiego. Trzeba zarobki na chorobie rozpisać na żonę :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-02-21 15:05:43
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Kapcie" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Witam, jestem na dłużym L4 po operacji, czy orientujecie się czy moge w tym
    czasie w innym zakładzie pracować na umowę o dzieło? Na zwolnieniu "mogę
    chodzić". Praca dodatkowa przed komputerem w swoim domu.

    Zasadniczo tzw. zwolnienie lekarskie (obecnie ZUS-ZLA, L4 dawno nie ma,
    warto by nieucy i tumany się douczyli choć tego) oznacza niezdolność do
    pracy - każdej pracy.
    Ale...
    1. Masz zwolnienie np. od 01.12.2010 do 28.02.2011, a umowa o dzieło zawiera
    się w tym okresie, to wiadomo - nie możesz (w każdym razie nie powinieneś
    zgodnie z prawem).
    2. Masz zwolnienie w tym samym terminie, ale umowa o dzieło np. od
    15.02.2011 do 15.03.2011 (data oddania dzieła zamawiającemu). To już co
    innego, niech cię ktoś rozliczy w jakim okresie realizowałeś dzieło.
    Takich kruczków jest więcej.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2011-02-22 07:02:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2011 16:05, Jotte pisze:

    > Zasadniczo tzw. zwolnienie lekarskie (obecnie ZUS-ZLA, L4 dawno nie ma,
    > warto by nieucy i tumany się douczyli choć tego) oznacza niezdolność do
    > pracy - każdej pracy.

    Drogi arogancie: "L4" to określenie potoczne, które się przyjęło "siłą
    tradycji". Podobnie jak nie każde buty popularnie określane mianem
    "adidasów" produkuje firma Adidas. Analno-retentywni będą się czepiać,
    ale ludzie inteligentni zrozumieją, o co chodzi.