  • 21. Data: 2011-02-18 09:36:25
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Wystarczy e-mail zaszyfrowany i podpisany cyfrowo.

    Nie wystarczy jeśli nie dostanie podpisanego cyfrowo potwierdzenia
    przeczytania. To "za pokwitowaniem" temu właśnie służy by mieć
    potwierdzenie, że się tego dokonało i już nie odpowiada się za nie.

  • 22. Data: 2011-02-18 10:01:23
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i has?ami administracyjnymi w firmie
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-18 08:19, Andrzej Ława pisze:

    > Niby za co? Hasła należy regularnie zmieniać.

    Ustawa jakaś tak mówi? Rozporządzenie?
    Nie - dobre zwyczaje, ewentualnie (co powinno być regułą) procedury w
    firmie. A co do procedur - patrz punkt 1. czyli polecenie przełożonego.
    I tak wracamy do punktu wyjścia.

  • 23. Data: 2011-02-18 10:15:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Niby za co? Hasła należy regularnie zmieniać.

    Po cholerę zmieniać regularnie hasła np. do routera?

  • 24. Data: 2011-02-18 10:17:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Henry(k)

    > Polityki monitoringu dostępu i wymuszenia okresowej zmiany haseł nie ma?
    > No to admin może przekazać hasła... Dbanie o bezpieczeństwo to nie jego
    > działka.

    Co to ma wspólnego z monitoringiem dostępu? Co do zmiany haseł, to nie
    zawsze okresowa zmiana haseł ma jakikolwiek sens w odniesieniu do
    czegokolwiek, oprócz kont użytkowników,

  • 25. Data: 2011-02-18 10:23:33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-18 11:17, to pisze:
    > begin Henry(k)

    > Co to ma wspólnego z monitoringiem dostępu? Co do zmiany haseł, to nie
    > zawsze okresowa zmiana haseł ma jakikolwiek sens w odniesieniu do
    > czegokolwiek, oprócz kont użytkowników,

    Oczywiście, że ma. Pierwsze - wszystkie hasła administracyjne powinny
    być automatycznie zmieniane w momencie odejścia z pracy kogokolwiek, kto
    MÓGŁ (a niekoniecznie oficjalnie miał) z nimi coś wspólnego (czyli
    najczęściej są to pracownicy działu IT).
    Drugie: regularna zmiana haseł (np. co 3 miesiące) zawsze ma wspływ na
    podniesienie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku urządzeń sieciowych.
    Ostatnio znajomy był w swojej byłej firmie: po trzech latach do sieci
    WiFi nadal jest to samo hasło, dające pełny dostęp do zasobów
    korporacyjnych :-)

  • 26. Data: 2011-02-18 10:46:29
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2011 11:01, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ustawa jakaś tak mówi? Rozporządzenie?

    Zasady bezpieczeństwa.

    > Nie - dobre zwyczaje, ewentualnie (co powinno być regułą) procedury w
    > firmie. A co do procedur - patrz punkt 1. czyli polecenie przełożonego.
    > I tak wracamy do punktu wyjścia.

    Czyli co - przełożony poleca niestaranne wykonywanie pracy??

  • 27. Data: 2011-02-18 10:49:47
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ustawa jakaś tak mówi? Rozporządzenie?
    > Nie - dobre zwyczaje, ewentualnie (co powinno być regułą) procedury w
    > firmie. A co do procedur - patrz punkt 1. czyli polecenie przełożonego.
    > I tak wracamy do punktu wyjścia.

    Jeśli chodzi o dane osobowe, to jak najbardziej jest rozporządzenie do
    Ustawy o ochronie danych osobowych, które reguluje jak trudne mają być
    hasła dostępowe i jak często należy je zmieniać.

    Jeden z nielicznych przepisów, który przeczytałem kilka razy od deski do
    deski.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 28. Data: 2011-02-18 10:52:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2011 11:15, to pisze:
    > begin Andrzej Ława

    > Po cholerę zmieniać regularnie hasła np. do routera?

    Po to, żeby utrudnić komuś włamanie - niektóre routery są widoczne z
    zewnątrz sieci lokalnej, o ile nie wiesz.

    Poza tym i w sieci wewnętrznej różni ludzie mogą grasować.

  • 29. Data: 2011-02-18 13:15:08
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Drugie: regularna zmiana haseł (np. co 3 miesiące) zawsze ma wspływ na
    > podniesienie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku urządzeń sieciowych.

    no, jeszcze lepiej- zmieniac je czesciej. wtedy przynajmniej uzerzy
    beda mogli je pozapisywac na kartkach przyklejonych do monitorow, bo
    inaczej zapomna.
    a tak swoja droga- sa jakies *obiektywne* badania wskazujace, ze cos
    takiego istotnie zwieksza bezpieczenstwo?

    szymon

  • 30. Data: 2011-02-18 13:38:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2011 14:15, Szymon von Ulezalka pisze:

    > a tak swoja droga- sa jakies *obiektywne* badania wskazujace, ze cos
    > takiego istotnie zwieksza bezpieczenstwo?

    Pomyśl logicznie. Jeśli jesteś czyimś celem, to ktoś może próbować po
    kolei wielu haseł. Prędzej czy później ZAWSZE trafi. Oczywiście mogą być
    różne alarmy i blokady logowania, ale to jest do obejścia (próby
    logowania z różnych IP chociażby - jeśli ktoś do ataku wykorzystuje
    chmarę zombie, to uzyska to nawet tanim kosztem), jeśli ktoś tylko jest
    odpowiednio zdeterminowany.

    Poza tym im dłużej dane hasło jest wykorzystywane, tym większe ryzyko,
    że jakoś "wycieknie", chociażby poprzez omyłkowe/odruchowe wstukanie go
    przy innym logowaniu.