  • 11. Data: 2011-02-17 21:16:48
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin qwerty

    > Admin zmieni hasła i z wiedzą pisemną szlag trafi.

    To wtedy beknie za to w sądzie, na tej zasadzie może też np. naszczać do
    serwera.

    > Zresztą
    > administratorzy nie znają każdego hasła.

    A ta uwaga odnośnie czego?

  • 12. Data: 2011-02-17 21:20:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Papo5murfo

    > mnie to coś dziwnie pachnie!:O(

    Jesteś adminem?

    > po pierwsze to należało by się zastanowić czy takie wymagania szefa leżą
    > w zakresie obowiązków owego admina?:O) bo niby z jakiego powodu miałby
    > odwalać kawał roboty która nie należy do jego obowiązków i pewnie szef
    > nie planuje za nią dodatkowej zapłaty?:O)

    Oczywiście, że leżą.

    > najbardziej mnie martfią te loginy i hasła administracyjne, bo jeśli
    > zostaną udostępnione osobom trzecim to praktycznie admin przestanie być
    > adminem, to znaczy osoby trzecie będą mogły zarządzać siecią, szpiegować
    > co sie dzieje a ewentualna odpowiedzialność spadnie na admina którego
    > będzie można zwolnić za niby złe wykonywanie swoich obowiazków!:O(

    A kto powiedział, że za sieć ma odpowiadać jedna osoba? Bardzo często
    odpowiada za nią wiele osób i wiele osób ma dostęp do tego samego.

    > tłumaczenie ludzi ze te chasła administracyjne trzeba przekazać na
    > wypadek śmeirci admina to czysta bzdura!!!
    > jak admin fpanie pod autobus to sieć pszejmuje nowy admin i zmienia
    > fszystkie chasłą administracyjne bo ma bezpośredni dostęp do sieci, a
    > jak będzie chciał to może nawet zmienić sieć i żadna wiedza na temat
    > haseł czy podobnych dupereli nie jest potszebna:O)

    Po co ma tracić czas na włamywanie się do sieci?

    > więc jeśli widzisz problem to odmów wykonania polecenia jako niezgodnego
    > z twoimi obowiązkami zawartymi w umowie, oraz ze względów bezpieczeństwa
    > sieci, pozdrawiam:O)
    > jeśli szef chce znać hasła administracyjne to niech sam siebie zatrudni
    > jako administratora:O)

    Świetna rada, pod warunkiem, że Marek chce zmienić pracę.

  • 13. Data: 2011-02-17 21:23:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/17/2011 1:03 PM, Papo5murfo wrote:

> [...]
    > sieci, pozdrawiam:O)
    > jeśli szef chce znać hasła administracyjne to niech sam siebie zatrudni

    ale pierdoły.

  • 14. Data: 2011-02-17 21:41:52
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 02/17/2011 07:02 PM, m...@o...pl wrote:
    > Administruję siecią firmy. W sieci m. innymi dane osobowe. Mam nowego szefa,
    > który poprosił na piśmie o następujące dane:

    [ ciach ]

    > Jak w waszych firmach przechowywanie są takie informacje ? Przecież te dane to
    > jest klucz do wszystkich danych przedsiębiorstwa, który w razie dostania się w
    > niepowołane ręce może mieć katastrofalne skutki dla danych- zarówno ich
    > integralności, jak i bezpieczeństwa.

    Integralność to jedna ze składowych bezpieczeństwa, obok poufności i
    dostępności.

> [...]
    > jakiejś firmy audytorskiej) prawdopodobnie do wglądu przez osoby trzecie ? Czy
    > firmy audytorskie mogą żądac takich danych ?

    Pokaż szefowi i przy nim zaklej i włóż do koperty.
    Wyjaśnij także kwestię Twojej odpowiedzialności na okoliczność
    ujawnienia tych danych bez Twojej wiedzy itp.

    --
    Robert Jaroszuk
    We do not see things as they are, we see them as we are.

    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+
    V- M- PS+ PE++ Y(+) PGP++ t 5? X R !tv b+>++++ D- y+ G++
    GPG key id:0x5D9659C3 | pgp encrypted mail preferred
    GPG fp:E1A9 C793 FCF2 8EBD 89E9 39D5 DED4 03D1 5D96 59C3

  • 15. Data: 2011-02-18 07:19:57
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i has?ami administracyjnymi w firmie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2011 22:16, to pisze:

    > To wtedy beknie za to w sądzie,

    Niby za co? Hasła należy regularnie zmieniać.

  • 16. Data: 2011-02-18 07:34:33
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 17 Feb 2011 21:16:48 GMT, to napisał(a):

    > To wtedy beknie za to w sądzie, na tej zasadzie może też np. naszczać do
    > serwera.

    Polityki monitoringu dostępu i wymuszenia okresowej zmiany haseł nie ma? No
    to admin może przekazać hasła... Dbanie o bezpieczeństwo to nie jego
    działka.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2011-02-18 07:45:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 21:38:27 +0100, Paweł napisał(a):

    > Skoro poprosił na piśmie, to przekaż w powyższej formie, za
    > pokwitowaniem.

    Wystarczy e-mail zaszyfrowany i podpisany cyfrowo.

    Pozostałe rady bardzo słuszne. Użycie loginu przekazanego tylko jemu wskaże
    źródło "przecieku". Poza tym w serwerach chyba da się ustawić żeby root się
    logował tylko lokalnie a nie sieciowo.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2011-02-18 09:17:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Papo5murfo" <r...@l...pl>

> [...]
    > sieci, pozdrawiam:O)
    > jeśli szef chce znać hasła administracyjne to niech sam siebie zatrudni

    To brednie są. Właściciel ma pełne prawo do wszelkich informacji na temat
    swojej sieci między innymi po to, by w każdej chwili zwolnić dotychczasowego
    administratora i uwolnić się od jego wpływu na sieć a nie przez rok
    rekonfigurować wszystkie urządzenia sieciowe. To jest kwestia bezpieczeństwa
    a nie utrudnianie osobom uprawionym dostępu.

  • 19. Data: 2011-02-18 09:29:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    niusy.pl pisze:

> [...]
    > nie przez rok rekonfigurować wszystkie urządzenia sieciowe. To jest
    > kwestia bezpieczeństwa a nie utrudnianie osobom uprawionym dostępu.

    Kwestia tez bezpieczeństwa tego admina, bo moze iść na urlop i nikt do
    niego nie będzie miał pretensji że mu firmowy telefon się "rozładował",
    albo "stracił zasięg" :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2011-02-18 09:34:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm>

    > Admin zmieni hasła i z wiedzą pisemną szlag trafi.

    Ale nim zmieni, Ty je możesz zmienić by ich nie mógł zmienić.

    > Zresztą administratorzy nie znają każdego hasła.

    To nie ma z nimi problemu