  • 81. Data: 2020-04-27 13:02:22
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:745025fc-15f2-471e-952d-e5d8364751a6@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 08:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik
    napisał:

    >Ale chyba na tyle naiwny nie jesteś i nie wierzysz w to że Budka i
    >reszta opozycji gadają na lewo i prawo ze wybory nie mogą się odbyć
    >bo narażają zdrowie i życie Polaków.
    >Oni to oczywiście w głębokim poważaniu mają a gadają co gadają bo
    >teraz ich kandydat nie ma praktycznie szansy na wygranie

    Jakos tak ...

    >Z kolei PIS gada że zgodnie z konstytucją itp musza się te wybory
    >odbyć.
    >Oni tez w głębokim poważaniu mają konstytucję a wybory zrobią teraz
    >bo wiedza ze Duda wygra. W późniejszych terminach już takiej pewności
    >by nie mieli.

    Ale ... a jak wygra Kosiniak ?

    Budke by to satysfakcjonowalo ? Tak chyba polowicznie :-)

    J.

  • 82. Data: 2020-04-27 13:12:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 24 Apr 2020 14:59:50 GMT, Budzik napisał(a):

    > A gdzie beda dostarczac? W miejsce zameldowania czy tam gdzie sobie
    > zazycze?

    Media mętnego nurtu donoszą, że misiewicze zaplątali się we własne nogi:

    << ,,Pakiet wyborczy doręcza się wyłącznie do rąk własnych wyborcy, po
    okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu
    odbioru" - głosi artykuł 53e paragraf 6 ustawy Kodeks wyborczy.

    Tego przepisu - w przeciwieństwie do wielu innych - nie znosi i nie
    zawiesza żadna z trzech uchwalonych przez PiS w marcu i kwietniu
    nowelizacji kodeksu wyborczego, które weszły lub mają wejść w życie przed
    zaplanowanymi na 10 maja wyborami prezydenckimi.

    Wręcz przeciwnie: jedna z nowelizacji rozszerzyła zastosowanie tego
    przepisu z osób z niepełnosprawnościami na wszystkich głosujących
    korespondencyjnie - obecnie wszystkich wyborców. W efekcie nogę prącemu do
    głosowania obozowi władzy podstawia jego własna nieudolność.

    Zgodnie z prawem listonosze doręczający pakiety wyborcze będą musieli
    zapukać do drzwi każdego wyborcy, sprawdzić jego tożsamość oraz przedstawić
    do podpisu potwierdzenie odbioru pakietu wyborczego, który zawiera karty do
    głosowania i koperty. Nie ma mowy o odbieraniu pakietów w czyimś imieniu.

    W efekcie nowelizacji PiS z 31 marca obowiązek ten dotyczy wszystkich
    wyborców, również tych pod kwarantanną lub w izolacji oraz osób w
    szpitalach i domach pomocy społecznej.
    Artykuł 53e reguluje, kto i w jaki sposób otrzymuje pakiet wyborczy podczas
    głosowania korespondencyjnego. Już paragraf 4 wyklucza, by pakiety mogły
    być wrzucane do skrzynki na listy: ,,Do przesyłki pakietu wyborczego w
    zakresie nieuregulowanym stosuje się przepisy ustawy (...) Prawo pocztowe
    dotyczące przesyłki poleconej".

    Kluczowy jest paragraf 6, że wyborca musi odebrać pakiet wyborczy osobiście
    po weryfikacji tożsamości i potwierdzić to podpisem. Kolejne paragrafy
    regulują, co dzieje się, jeśli wyborca nie może potwierdzić odbioru
    podpisem (przepisy te pisane były z myślą o osobach z
    niepełnosprawnościami, często bardzo poważnymi) - paragraf 7 pozwala
    listonoszowi samodzielnie stwierdzić datę doręczenia, ale nakłada kolejne
    wymogi: ,,osoba doręczająca (...) wskazuje odbierającego i przyczynę braku
    jego podpisu".

    Nie ma możliwości, by ktoś odebrał pakiet wyborczy w imieniu wyborcy albo
    by zostawić go mimo nieobecności wyborcy - w takim wypadku listonosz musi
    zostawić awizo. Paragraf 8: ,,W przypadku nieobecności wyborcy pod wskazanym
    adresem doręczający umieszcza zawiadomienie o terminie powtórnego
    doręczenia w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, na
    drzwiach mieszkania wyborcy". I jeszcze paragraf 9: ,,Pakiety wyborcze
    niedoręczone w trybie określonym w paragrafie 4 i 6-8 są przekazywane
    obwodowej komisji wyborczej".>>

    https://wyborcza.pl/7,75398,25899302,koronawirus-do-
    rak-wlasnych-za-pokwitowaniem-odbioru-pakietu.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 83. Data: 2020-04-27 13:16:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-27 o 12:19, Kris pisze:

    > No nie bardzo
    > Z tego co ja zrozumiałem to w pakiecie dostaniesz karte do głosowania, oświadczenie
    do wypełnienia i dwie koperty
    > Na karcie oddajesz głos i wkładasz do jednej z kopert
    > Ta kopertę wkładasz do drugiej koperty dokładając tam wypełnione oświadczenie(imię
    nazwisko, pesel, adres)
    > Wrzucasz to do skrzynki pocztowej i listonosz zbiorczo zanosi do komisji.
    > I teraz jest podobnie jak w starym systemie:

    Nie jest.
    Po pierwsze nie ma niezależnej komisji.
    Po drugie osoba rozpakowująca kopertę ma do wglądu kto i na kogo
    głosował.
    W normalnym systemie tego nie było i w normalnym systemie
    była komisja w której zwolennicy różnych opcji się wzajemnie
    pilnowali.

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2020-04-27 13:29:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 13:24:36 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Po pierwsze nie ma niezależnej komisji.

    A co się zmieniło odnośnie komisji?

    > Po drugie osoba rozpakowująca kopertę ma do wglądu kto i na kogo
    > głosował.

    Nie ma wglądu bo karta do głosowania jest w osobnej kopercie i ląduje w tej kopercie
    do urny

    > W normalnym systemie tego nie było i w normalnym systemie
    > była komisja w której zwolennicy różnych opcji się wzajemnie
    > pilnowali.

    A teraz nie mogą?

  • 85. Data: 2020-04-27 13:35:41
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-27 o 13:29, Kris pisze:

    > A co się zmieniło odnośnie komisji?

    Nie wiesz? Brak chętnych. Rządzący powołają pewnie pracownika poczty,
    szeregowego WOT i kogoś od siebie. Taka święta trójca.

    > Nie ma wglądu bo karta do głosowania jest w osobnej kopercie i ląduje w tej
    kopercie do urny

    Ale ta osobna koperta jest w tej pierwszej kopercie więc zajrzeć
    zawsze można. A sama koperta w urnie nie wyląduje, ktoś z"komisji"
    ją tam wrzuci, po przejrzeniu a może i po podmianie karty.

    > A teraz nie mogą?
    Raczej nie, radośnie odmówili udziału w komisjach z powodu zagrożenia
    życia.

  • 86. Data: 2020-04-27 13:43:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-04-27 o 12:19, Kris pisze

    >Nie jest.
    >Po pierwsze nie ma niezależnej komisji.

    Alez moze byc.

    >Po drugie osoba rozpakowująca kopertę ma do wglądu kto i na kogo
    >głosował.

    Nie - rozpakowujemy pierwsza koperte, a w niej jest oswiadczenie i
    druga koperta.
    Sprawdzamy dane z oswiadczenia i wrzucamy druga koperte do urny.

    A potem komisja (druga ?) wyciaga z urny te drugie koperty, rozcina i
    wyciaga karty do glosowania ..

    >W normalnym systemie tego nie było i w normalnym systemie
    >była komisja w której zwolennicy różnych opcji się wzajemnie
    >pilnowali.

    A teraz nie bedzie ?

    J.

  • 87. Data: 2020-04-27 13:56:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 13:43:26 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Nie wiesz? Brak chętnych.

    Ale będzie tylko jedna komisja wyborcza na jedna gminę.
    Od 3 do 9 osób w większych gminach więcej
    Pincet ponoć płacą to tych 9 chętnych na gminę znajdzie się bez problemu.,

    > Ale ta osobna koperta jest w tej pierwszej kopercie więc zajrzeć
    > zawsze można. A sama koperta w urnie nie wyląduje, ktoś z"komisji"
    > ją tam wrzuci, po przejrzeniu a może i po podmianie karty.

    Musiała by być cała komisja w zmowie
    9 osób namówić do wspólnego oszustwa trochę trudno.
    Przedstawiciele opozycji pewno tez w tych komisjach będą

    > Raczej nie, radośnie odmówili udziału w komisjach

    Tak samo jak co niektórzy kandydaci zaczęli bojkotować wybory ale jednak kandydatami
    zostali i kampanię prowadzą;)

    > z powodu zagrożenia życia.

    Co za zagrożenie życia skoro kontakt będą mieli tylko z sobą i ew listonoszami którzy
    będą donosić co kilka godzin kolejne worki z pakietami.
    Pracownicy Biedronki czy innego Kauflandu bardziej narażeni są a jakoś masowo nie
    umierają.

  • 88. Data: 2020-04-27 13:59:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 27-04-2020 o 12:13, m...@g...com pisze:
    > no to o co oPOzycja drze japy/KOty? ;P
    > Kiedys chcieli KOresPondencyjnie a teraz nie? ;)

    Samo głosowanie korespondencyjne nie jest jakoś bardzo złe, chodzi
    raczej o wykonanie i robienie tego na ostatnią chwilę, przez co jest
    bałagan i brak możliwości zagwarantowania jakiś rozsądnych i
    spełniających normy procedur.

    Cóż polecony, który nie jest poleconym. Czyli tak na prawde nie wiemy
    kto odebrał pakiety wyborcze itp.
    Przy wyjmowaniu z kopert i wrzucaniu do odpowiednich urn i
    identyfikowaniu powinny być obecni obserwatorzy , tak by nie dochodziło
    do oszustw oraz aby pilnować tajności samego głosowania.

    Tak kilka rzeczy, a zmienia to wiele.
    A nie wyobrażam sobie takich rzeczy raczej zrobionych sprawnie na taką
    skalę, gdy można głosować TYLKO korespondencyjnie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 89. Data: 2020-04-27 14:01:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 13:43:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie - rozpakowujemy pierwsza koperte, a w niej jest oswiadczenie i
    > druga koperta.
    > Sprawdzamy dane z oswiadczenia i wrzucamy druga koperte do urny.

    I odznaczamy że Jarosław oddał głos.
    A za chwilę rozpakowujemy kolejna kopertę i tam znowu dane Jarosława. Ponownie zgodne
    I co wtedy z koperta z głosem robimy?
    Do osobnej urny "głosy nieważne"?

  • 90. Data: 2020-04-27 14:07:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 13:59:33 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > A nie wyobrażam sobie takich rzeczy raczej zrobionych sprawnie na taką
    > skalę, gdy można głosować TYLKO korespondencyjnie.

    Uparci w dążeniu do celu są to i dadzą radę
    W Polsce jest ok 2500 gmin wiec tyle mniej wiece będzie komisji wyborczych
    do 9 członków w takiej komisji(w większych gminach więcej)
    "Frekwencja" raczej słabiutka pewnie w okolicy 20% to spokojnie dadzą rade to
    obsłużyć
    Problemy będą później bo będą masowe protesty wyborcze("nie otrzymałem pakietu,
    pakiet uszkodzony, pakiet pod inny adres, sfałszowane oświadczenie itp.
    W 1995 z powodu nieprawdziwego wykształcenia podanego przez Kwaśniewskiego było
    ponad 600tys protestów wyborczych.
    Tutaj jak się opozycja zmobilizuje to może być wielokrotnie więcej.