  • 11. Data: 2024-01-27 00:07:12
    Temat: Re: garaż
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-26, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > "Sprawiedliwość". Policja sie nie spieszy, prokuratura się nie
    > spieszy, biegli sie nie spieszą, a na koniec sądy sie nie spieszą.
    > I adwokaci sie nie spieszą, i świadkowie, i kolejne terminy ...

    > No ale ciekaw jestem, czy w tej akurat sprawie, zasłużyli na tak
    > surową karę. Łapowniczkę Sawicką uniewinnili, a ścigających posadzili.
    >
    > Niby zarzut fałszowania dokumentów brzmi poważnie, ale przeciez w
    > słusznej sprawie i chyba na podstawie upoważnienia ustawowego.
    >
    > Musialbym uzasadnienie przeanalizować, a wczesniej znaleźć.

    Myślę, że istotne jest kto to robił i gdzie, bo to przekłada się na tą
    osławioną szkodliwość społeczną czynu. Tego się dopuścili wysocy
    funkcjonariusze państwowi. Nawet jeśli same czyny uznać za relatywnie
    małego kalibru, to raz, szlachetna motywacja jest tu bardzo wątpliwa,
    dwa, ustanawia pewien precedens działania takich służb.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-01-27 02:05:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > szlachetna motywacja jest tu bardzo wątpliwa,

    Ale Ryba dostał 2,5 roku (nieprawomocnie bo spieszył) a Kryszyński
    grzywna (prawomocny wyrok?).

    Robert

  • 13. Data: 2024-01-27 02:11:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 20:44, J.F pisze:

    > Shrek podał pierwszy wyrok
    > https://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/154505300001
    006_II_K_000784_2010_Uz_2015-03-30_001

    > uzasadnienia co prawda nie widzę (hm, nie trzeba było pisac, bo nikt
    > nie poprosił?), ale sporo zarzutów jest jakby jasna.
    >
    > Wolałbym tę z apelacji przeczytać, bo od razu było widać co
    > skorygowano.
    >
    > Tylko ja tam czesto widzę "wystąpił do prokuratora/sądu z wnioskiem, a
    > po uzyskaniu zgody przeprowadził kontrolę operacyjną".
    > To o co pretensje?

    Podobno CBA nie może wytworzyć lewych papierów na potrzeby akcji, a tak
    się stało.

> [...]
    > publicznego,
    > Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi naraził na możliwość wydania na
    > podstawie podrobionych dokumentów niezgodnej ze stanem faktycznym
    > decyzji o zmianie przeznaczenia gruntów na cele nierolne i nieleśne,
    >
    > organy administracji samorządowej tj. Urząd Gminy w M., Starostwo
    > Powiatowe w M., (...)Urząd Marszałkowi w O., (...)Izbę Rolniczą w
    > O.poprzez podrobienie dokumentów wymienionych urzędów w celu użycia
    > ich za autentyczne i ich wykorzystanie w obiegu prawnym,
    >
    > a także na realną możliwość utraty dowodów jako zebranych niezgodnie z

    Ale Rybę i Kryszyńskiego skazano.

    Robert

  • 14. Data: 2024-01-27 03:32:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-27, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ale Ryba dostał 2,5 roku (nieprawomocnie bo spieszył) a Kryszyński
    > grzywna (prawomocny wyrok?).

    Ale że w sensie, że była tu korupcja? Można mieć wątpliwości czy np. nie
    chodziło o szukaniu/gromadzeni haków np. na Leppera. Sorry, taki modus
    operandi jest bardzo typowy dla działania służb pis, więc trochę mi
    trudno uwierzyć, że ci ludzie robią cokolwiek ze szlachetnych pobudek.
    Pewnie była korupcja, ale niekoniecznie ona była głownym czynnikiem
    motywującym.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-01-29 21:23:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jan 2024 02:11:42 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    006_II_K_000784_2010_Uz_2015-03-30_001

    > Podobno CBA nie może wytworzyć lewych papierów na potrzeby akcji, a tak
    > się stało.

    Podobno.
    Ale miał działać w trybie prowokacji, to trzeba fałszywych dowodów
    osobistych, rejestracyjnych, praw jazdy itp.

    No, chyba wydanych przez stosowny urząd, wiec nie wiem czy takich
    fałszywych ... ale zawierających nieprawdziwe dane :-)

    J.

  • 16. Data: 2024-01-29 21:26:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jan 2024 23:07:12 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > małego kalibru, to raz, szlachetna motywacja jest tu bardzo wątpliwa,
    > dwa, ustanawia pewien precedens działania takich służb.

    Motywacja była bardzo szlachetna - walka z korupcją?

    A o ile dobrze pamiętam, to od początku mieli działać w taki sposób.

    Czego tam nie dopilnowali w przepisach, to nie wiem.

    J.

  • 17. Data: 2024-01-29 22:37:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 21:23, J.F pisze:
> [...]
    >
    > No, chyba wydanych przez stosowny urząd, wiec nie wiem czy takich
    > fałszywych ... ale zawierających nieprawdziwe dane :-)

    Takie papiery ABW załatwia/tworzy, ale nie widzieć dlaczego do nich się
    nie zwrócili.

    Robert

  • 18. Data: 2024-01-30 17:26:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 22:37:58 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    006_II_K_000784_2010_Uz_2015-03-30_001

    > Takie papiery ABW załatwia/tworzy, ale nie widzieć dlaczego do nich się
    > nie zwrócili.

    Moze nie musieli - jak byli uprawnieni, to nie wiem kto im fałszywe
    dane w system wprowadził, ale może tak samo jak ABW.

    Natomiast sfałszowali papiery dotyczące pola, moze im sie wydawało,
    ze same papiery wystarczą.

    J.

  • 19. Data: 2024-01-30 17:55:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2024 o 17:26, J.F pisze:

> [...]
    > dane w system wprowadził, ale może tak samo jak ABW.
    > Natomiast sfałszowali papiery dotyczące pola, moze im sie wydawało,

    Z tego, co ja pamiętam, to szukali rozwiązania problemu, którym była
    obawa, ze ktoś uprzedzi podejrzanego. Dlatego nie starali się o
    odpowiednie aprobaty.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2024-01-30 23:27:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jan 2024 17:55:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Z tego, co ja pamiętam, to szukali rozwiązania problemu, którym była
    > obawa, ze ktoś uprzedzi podejrzanego. Dlatego nie starali się o
    > odpowiednie aprobaty.

    A telefonu mu na podsłuch nie wzięli?

    Ja tylko zwracam uwagę, ze:
    -gdzies po ABW, CBA, CBS chyba nie stoją drukarki do DO i PJ,
    -nawet jesli stoją, do bez wpisania danych w system pierwsza
    przypadkowa kontrola moze zniweczyć całą prowokację.

    -więc te dokumenty lepiej miec autentyczne. Nie jak/kto im to w system
    wpisuje, ale chyba jakoś to robią.

    -za to te rózne dokumenty dotyczące pola, to gmina zwyczajnie na
    drukarce drukuje, wiec łatwo mozna podobny wyprodukowac.
    pieczatka, zawijas zwany podpisem, i mamy potrzebny dokument.

    -hm, potrzebny chyba jeszcze był akt notarialny zakupu lub wypis z
    hipoteki. Wtedy KW chyba nie były jeszcze on-line, teraz mozna latwo
    wpasc ...

    J.