  • 1. Data: 2024-01-22 19:17:59
    Temat: Sąd orzekł obowiązek naprawienia szkody - jak napisać pismo o zapłatę?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ma ktoś może wzór, jak się pisze takie pisma? Sąd orzekł obowiązek
    naprawienia szkody i mam napisać do skazanego gdzie ma to wpłacić...

    MJ

  • 2. Data: 2024-01-22 19:26:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2024 o 19:17, Michał Jankowski pisze:
    > Ma ktoś może wzór, jak się pisze takie pisma? Sąd orzekł obowiązek
    > naprawienia szkody i mam napisać do skazanego gdzie ma to wpłacić...

    W nawiązaniu do prawomocnego wyroku sygn. akt informuję, ze zasądzoną
    kwotę winien Pan wpłacić na rachunek bankowy nr. Jeśli to warunkowe
    zawieszenie, to możesz dodać, że po bezskuteczności wezwania wniesiesz o
    zarządzenie wykonania warunkowo zawieszonej kary wobec niewywiązywania
    się obowiązku naprawienia szkody

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-01-22 19:29:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    I jeszcze jedno - mam podać jakiś termin zapłaty? Jaki? Sąd w wyroku
    terminu nie określił. Sąd napisał do mnie, że jak skazany nie zapłaci,
    to mogę wystąpić do sądu o klauzulę wykonalności - no ale przecież jakiś
    termin na zapłatę po dobroci musi być...

    Inna sprawa, że nie spodziewam się ani grosza tak naprawdę.

    MJ

  • 4. Data: 2024-01-22 19:35:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2024 o 19:17, Michał Jankowski pisze:
    > Ma ktoś może wzór, jak się pisze takie pisma? Sąd orzekł obowiązek
    > naprawienia szkody i mam napisać do skazanego gdzie ma to wpłacić...

    Przy okazji - w informacji o skierowaniu aktu oskarżenia dla jednego z
    żuli (na temat drugiego jeszcze info nie doszło, choć z umorzenia
    busiarza wynika że też skierowano akt oskarżenia) jest pouczenie o
    możliwosci złożenia wniosku o obowiązek naprawienia szkody. KK piszę że
    na zasadach z KC. Czyli co - muszę mieć faktury na to co popsuli, czy
    mogę po prostu wnieść o dajmy na to 1k? W sumie pewnie umorzony busiarz
    zdjął te szpeje ale może wniosek w celach wychowawczych warto by złożyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-01-22 19:52:01
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jeśli to warunkowe
    > zawieszenie, to możesz dodać, że po bezskuteczności wezwania wniesiesz o
    > zarządzenie wykonania warunkowo zawieszonej kary wobec niewywiązywania
    > się obowiązku naprawienia szkody

    Dzięki. Nie, nie ma zawieszenia, kara jest w postaci ograniczenia
    wolności z pracami społecznymi.

    MJ